برگزیده ها
نتایج مثبت مطالعات شرکت های بین المللی روی میادین نفت و گاز

مازندمجلس: معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نتایج مطالعات شرکت‎های بین‎المللی بر روی میادین نفت و گاز کشور بیانگر افق امیدوارکننده‎ای است که پیش روی صنعت نفت قرار دارد و این نتایج می‎تواند زمینه‎ساز ارتقا بیش از پیش جایگاه کشور در حوزه انرژی در سطح جهان باشد.

مازندمجلس: معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نتایج مطالعات شرکت‎های بین‎المللی بر روی میادین نفت و گاز کشور بیانگر افق امیدوارکننده‎ای است که پیش روی صنعت نفت قرار دارد و این نتایج می‎تواند زمینه‎ساز ارتقا بیش از پیش جایگاه کشور در حوزه انرژی در سطح جهان باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا منوچهری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت سرمایه‌ گذاری غدیر، با اشاره به نتایج مطلوب مطالعات شرکت‎های بین‎المللی روی میدان‎های نفت و گاز کشور، گفت: خوشبختانه برنامه‎ریزی شرکت ملی نفت ایران برای امضای تفاهم‎نامه‎های همکاری با شرکت‎های داخلی و بین‎المللی از روند مطلوبی برخوردار است و این اقدام با توجه به نتایج مطلوبی که تاکنون به دنبال داشته، در حال ثمربخشی است.

وی با یادآوری این‌که مذاکرات با شرکت‎های داخلی و بین‎المللی درباره میادین نفتی و گازی ادامه دارد و ریل‎گذاری‎ها در این زمینه انجام شده است، افزود: البته به‎طور طبیعی شرکت‎های خارجی به مسائل سیاسی کشور نیز توجه دارند و این موضوع در پیشبرد مذاکرات بی تاثیر نخواهد بود.

بهره‎مندی از تجربه‎های بین‎المللی ضروری است

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به ١١ شرکت ایرانی که از سوی وزارت نفت برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید دارای صلاحیت تشخیص داده شده‎اند، گفت: شرکت سرمایه گذاری غدیر از جمله این شرکت‎هاست که از حیث پشتوانه مالی نیز شرایط خوبی دارد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به این‎که شرکت‎های داخلی از همکاری و مشاوره شرکت‎های بین‎المللی نیز بهره‎مند شوند، افزود: خوشبختانه امروز چنین امکانی در کشور فراهم است و تجربیات جهانی می‎تواند نقش بسزایی در پیشبرد فرایندهای صنعت نفت ایفا کند.

منوچهری با اشاره به ضرورت استفاده صنعت نفت از دانش و تکنولوژی برتر در بخش EOR و IOR، ادامه داد: شرکت‎های ایرانی اگرچه ثابت کرده‎اند در سخت‎ترین شرایط نیز کار را به پیش می‎برند اما به‎طور کلی، ماهیت فعالیت‎های صنعت نفت به‎گونه‎ای است که به تنهایی یا بدون استفاده از تجربیات بین‎المللی معنا پیدا نمی‎کند.

شرکت‎های داخلی ثابت کردند می‎توانند

وی به فازهای پارس جنوبی که اخیرا افتتاح شدند نیز اشاره‎ای کرد و گفت: به طور نمونه، زدن چاه در میدان پرفشاری مثل پارس جنوبی کار راحتی نیست اما شرکت‎های ایرانی ثابت کردند می‎توانند و عملکرد شرکت‎هایی مثل پتروپارس در فاز ١٩ و اویک در فازهای ٢٠ و ٢١ از این منظر قابل تحسین است؛ البته در مقابل توسعه فازهای ١٧ و ١٨ بسیار زمانبر شد.

منوچهری با اشاره به ارتباطات بین‎المللی مناسب شرکت سرمایه‎گذاری غدیر، ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند در حوزه بالادست نیز همانند پایین‎دست عملکرد خوبی داشته باشد.

وی امضای قراردادهای جدید و توسعه میادین را از آن حیث که به تولید، اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور می‎انجامد، مصداق بارز اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، تفاهمنامه همکاری با هدف مطالعه چهار میدان سپهر، جفیر، کیش و فاز سوم دارخوین، بین غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری غدیر امضا شد.

 

 

شرکت‎های بین‎المللی توسعه نتایج داخلی همکاری میادین منوچهری اشاره ایرانی فازهای امضای مطالعات معاون مهندسی غلامرضا تجربیات امیدواری ابراز استفاده می‎توانند جنوبی سرمایه‎گذاری شرایط میدان عملکرد مطلوبی خوشبختانه گذاری گزارش می‎تواند مذاکرات ادامه پیشبرد به‎طور البته افزود تولید