برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر امور خارجه کشورمان در اظهارنظری به سوال یکی از مخاطبانش در اینستاگرام در مورد بازرسی بدنی بانوان ایرانی در فرودگاه تفلیس پاسخ داد.

مازندمجلس: محمد جواد ظریف در این اظهارنظر به این کاربر اینستاگرام که درباره بازرسی بدنی از بانوان ایرانی در گرجستان سوال کرده بود، نوشت: "سلام دوست عزیز. بنده در ملاقات نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر خارجه (گرجستان) نسبت به برداشتن روسری و مانتوی چند تن از بانوان ارجمند ایرانی به هنگام بازرسی در تعطیلات نوروزی اعتراض کردم. همه مقامات اطمینان دادند که بررسی خواهند کرد چون چنین اقدامی خلاف سیاست آنهاست و حتما اقدام لازم برای جلوگیری از تکرار آن به عمل خواهند آورد".

به گزارش نامه نیوز به نقل از سیتنا ، شاهدان عینی که از گرجستان به ایران بازگشتند اشاره کرده‌اند که هنگام خروج از فرودگاه تفلیس از زنان خواسته می‌شود شال و مانتو بلند دکمه‌دار که برای مقامات محلی گرجی در فرودگاه این کشور حکم بارانی و شال گردن دارد را درآورده و روی دستگاه ایکس‌ری قرار دهند. این درخواست در حالی که زنان محجبه از قبل آمادگی و اطلاع لازم در رابطه با قوانین این کشور را در فرودگاه ندارند قطعا با شرایط نامناسبی رو به رو خواهند شد.
گرجستان فرودگاه بازرسی خواهند بانوان ایرانی هنگام مقامات