برگزیده ها

مازندمجلس: "نیکی هیلی" می خواهد نشست پنج شنبه (امروز) شورای امنیت را که محوریت آن روند صلح بین اسراییل و فلسطین است، منحرف کرده وموضوع ایران را به محوریت بحث ها تبدیل کند.

مازندمجلس: "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل که ریاست دوره ای ماهانه شورای امنیت ملل متحد را بر عهده دارد، می خواهد در نشست بررسی اوضاع خاورمیانه که در آن گزارشی 3 ماهه از فعالیت ها و شهرک سازی های غیر قانونی اسراییل در اراضی اشغالی قرائت خواهد شد، موضوع بحث را از اسراییل برگردانده و متمرکز بر فعالیت های ایران در منطقه از جمله در یمن ، عراق و سوریه کند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از بلومبرگ هیلی پیشتر ناراحتی خود را از رویکرد شورای امنیت در قبال اسراییل اعلام کرده و سازمان ملل را به سیاسی کاری و داشتن رویکرد ضد اسراییل متهم کرده است.

 هیلی گفته بود سازمان ملل باید به جای تمرکز بر اسراییل روی ایران تمرکز کند که بنا به ادعای او کشور نخست حامی ترویسم در جهان است.

سوء استفاده آمریکا از فرصت ریاست دوره ای شورای امنیت: تمرکز بر ایران به جای اسراییل!

در نشست پنج شنبه (امروز) شورای امنیت قرار است "نیکولای ملادنوف" هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گزارشی را از وضعیت شهرک سازی های غیر قانونی اسراییل در اراضی اشغالی قرائت کند.

 گفتنی است شورای امنیت ملل متحد از سال 2000 به طور ماهانه گزارشی از وضعیت فلسطین را دریافت می کند و بر این اساس از سال 2010 بدین سو به طور منظم  با تمرکز بر موضوع صلح بین اسراییل و فلسطین نشست های فصلی ( 3 ماه یکبار) برگزار می کند.

دولت اوباما در واپسین روزهای استقرار در کاخ سفید با عدم وتوی قطعنامه ای که بر اساس آن شهرک سازی های غیر قانونی اسراییل محکوم شده بود اجازه داد در این نشست های فصلی به طور منظم گزارش هایی از روند شهرک سازی های غیر قانونی اسرایل در اراضی فلسطینی بررسی شود.

نیکی هیلی اما می خواهد از فرصت ریاست دوره ای شورای امنیت برای منحرف کردن نشست فصلی شورای امنیت درباره اسراییل و فلسطین استفاده کند.

با وجودی که هنوز معلوم نیست خانم هیلی در نشست امروز (پنج شنبه) به نماینده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه اجازه قرائت گزارشش درباره شهرک سازی های غیرقانونی اسراییل در اراضی فلسطینی را بدهد، اما "نیکولای ملادنوف" بلغاری در مواجهه به سوال خبرگزاری بلومبرگ از دادن پاسخ خودداری کرده است.
اسراییل امنیت شورای تمرکز قانونی اراضی ریاست فلسطین قرائت استفاده آمریکا خاورمیانه گزارشی ملادنوف نیکولای وضعیت فلسطینی امروز اجازه درباره موضوع بررسی ماهانه فعالیت اشغالی بلومبرگ گزارش رویکرد