برگزیده ها
از تبلیغ نامزدهای ریاست جمهوری پرهیز می‌کنیم
مازندمجلس: از تبلیغ نامزدهای ریاست جمهوری پرهیز می‌کنیم داریوش رضوانی، مدیر کمیته تشریفات سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال بحث انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر مطرح است، قطعاً شاهد حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی در نمایشگاه خواهیم بود. کمیته تشریفات سعی می‌کند به شکلی عمل کند که ضمن پذیرای صمیمانه از آنها، از هرگونه تبلیغات برای فرد یا حزب و گروهی بپرهیزد.

رضوانی در ادامه درباره اقدامات انجام شده در این کمیته افزود: در کمیته تشریفات نمایشگاه، واحد اطلاع‌رسانی راه‌اندازی کرده‌ایم که این کمیته به منظور جمع‌آوری و مستندسازی نظرات و پیشنهادات چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی حاضر در بخش تشریفات نمایشگاه، به راه‌اندازی این واحد اقدام کرده است. 

وی توضیح داد که واحد اطلاع‌رسانی، پیش از این هم در بخش تشریفات وجود داشت اما امسال به صورت متمرکز و منسجم و با هدف جمع‌آوری و مستندسازی نظرات و پیشنهادات چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی حاضر در تشریفات، شاهد حضور نمایندگانی از ستاد خبری نمایشگاه در این واحد خواهیم بود.
 
رضوانی با بیان اینکه تشریفات نمایشگاه در ضلع جنوبی سه‌قلوهای مجموعه شهر آفتاب قرار دارد، بیان کرد: امسال تشریفات نمایشگاه برخلاف سال‌های پیشین که در دو طبقه برپا می‌شد، در یک طبقه مستقر خواهد شد. به این معنا که بخش امور استان‌ها و امور مجلس(به عنوان زیرمجموعه بخش تشریفات) نیز به قسمت تشریفات اصلی نمایشگاه انتقال خواهند یافت.
 
مدیر کمیته تشریفات سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد:‌ بخش تشریفات نمایشگاه کتاب سال جاری را به‌گونه‌ای تقسیم‌بندی کرده‌ایم که آن‌ دسته از مهمانانی که فقط در سالن حضور می‌یابند و برنامه دیدار با رئیس نمایشگاه را ندارند، از مهمانان ویژه‌ای که دیدار و ملاقات با رئیس نمایشگاه را در برنامه‌های خود دارند، تفکیک و قابل تشخیص شوند.
 
رضوانی با بیان اینکه 40 مهمان خارجی همراه با هیئت همراه از سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران دیدن خواهند کرد، افزود: در این دوره بسیاری از وزرا، معاونان وزرا و رؤسای نمایشگاه‌های خارجی درخواست حضور در نمایشگاه کتاب تهران دارند که از میان آن‌ها می‌توان به کشورهای ایتالیا، چین و افغانستان اشاره کرد. خوشبختانه هر ساله به جهت جدی شدن بحث مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران، بر تعداد مهمان‌های خارجی افزوده می‌شود.
 
مدیر کمیته تشریفات سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره دیگر اقدام‌های این کمیته، گفت: پیش از این، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه کتاب تهران بر عهده کمیته تشریفات بود اما امسال هم حوزه نرم‌افزاری و هم حوزه سخت‌افزاری این دو برنامه، به کارگروه ویژه‌ای متشکل از سیدمحمد طباطبایی، رجبعلی سالاریان، سهل‌آبادی، محمدمهدی اسماعیلی‌راد و خودِ بنده واگذار شده است. پیش‌بینی می‌شود آیین افتتاحیه نمایشگاه دوازدهم اردیبهشت‌ماه در ورودی سالن ملل و اختتامیه آن، طبقه زیرین تشریفات برگزار شود.
 
رضوانی در پایان، اظهار کرد: امسال به منظور کاهش میزان ترددها علاوه بر استقرار یک ایستگاه خودروی تشریفات نزدیک در ورودی تشریفات نمایشگاه، یک ایستگاه خودروی تشریفات دیگر نیز در ورودی نمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد تا مهمانان ویژه با آن به واحد تشریفات منتقل شوند و پس از اتمام بازدید و ملاقات، با خودروی مستقر در واحد تشریفات از نمایشگاه خارج شوند.
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت‌ در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
نمایشگاه تشریفات کمیته تهران امسال بین‌المللی سی‌اُمین فرهنگی سیاسی خارجی راه‌اندازی اینکه خودروی  رضوانی ورودی خواهند مهمانان دیدار  مدیر برنامه ویژه‌ای اختتامیه مستقر برگزار ایستگاه افتتاحیه همراه دارند مهمان ملاقات نظرات ادامه درباره افزود خواهیم اظهار ریاست جمهوری رضوانی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم چهره‌ها شخصیت‌های مجموعه پیشنهادات مستندسازی منظور جمع‌آوری آفتاب