برگزیده ها
مازندمجلس: ولی‌عهد عربستان با ارسال پیامی به وزیر خارجه بحرین به وی گوشزد کرده است که منامه باید در خصوص برقراری رابطه با ایران تابع سیاست‌های دیکته شده ریاض باشد.

به گزارش فارس، یک منبع امنیتی عربستان اعلام کرد که «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور به «خالد بن احمد ال خلیفة» وزیر خارجه بحرین پیام شدیداللحنی فرستاده است.

طبق گزارش وبگاه «پانوراما الشرق الاوسط»، این منبع سعودی خبر داد که این پیام را  «عبدالله ال الشیخ» سفیر ریاض در منامه به وزیر خارجه بحرین رسانده است.

به گفته این منبع، بن نایف در نامه خود، وزیر خارجه بحرین را به خاطر اظهارات اخیرش توبیخ کرد. خالد بن احمد گفته بود که رژیم بحرین از تلاشهای امیر کویت در خصوص مذاکرات مشترک با جمهوری اسلامی ایران حمایت میکند.

ولی‌عهد عربستان به این مقام بحرینی یاد آوری کرد که نه او و نه پادشاه بحرین، مسئول اتخاذ تصمیمهای حیاتی مانند این تصمیم نیستند.

وی تأکید کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی در دست آنان نیست، بلکه باید بحرین در این خصوص از آنچه سیاست عربستان دیکته میکند، تبعیت کنند.

بن نایف همچنین وزیر خاره بحرین را تهدید کرد که اگر به تلاش برای آشتی با ایران ادامه دهد، او را از منصبش عزل خواهد کرد.

ولی‌عهد عربستان در پایان تأکید کرد که سیاست آمریکا در منطقه، از هیچ گونه همگرایی میان ایران و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در برهه کنونی حمایت نمیکند، و همه باید به سیاستهای کنونی آمریکا متعهد و پایبند باشند.

 
بحرین عربستان خارجه ولی‌عهد تأکید کنونی سیاست آمریکا اتخاذ گزارش تهدید منامه دیکته حمایت میکند