برگزیده ها
نامنویسی 1600 نفری نشان از مردمسالار بودن نظام است/ حزب موتلفه برای اداره کشور دارای برنامه و نیروهای متعهد کافی است/ نگاه جمنا به آقای رئیسی است/ شورای نگهبان درباره احمدی نژاد هیچ مصلحتی را لحاظ نکند

اختصاصی مازندمجلس: دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران، درباره کاندیدای حزب موتلفه، اظهار کرد: آقای میرسلیم رجلی هم سیاسی و هم مذهبی است که از هر جهت می توان به وی اطمینان داشت که بتواند کشور را در مسیر اداره کند چون حزب موتلفه اسلامی برای اداره کشور دارای برنامه و نیروهای متعهد کافی است و آقای میرسلیم چون کاندیدای حزب هست تا پایان انتخابات در صحنه خواهد بود

اختصاصی مازندمجلس: محمدعلی مینایی فر، دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران و عضو شورای مرکزی اصولگرایان استان، در گفت و گو با مازندمجلس درباره تعدد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: نام نویسی بیش از 1600 نفر نشان می دهد که نظام ما مردمی است و مجلس و شورای نگهبان این اجازه را داده ند که هر فردی خارج از احزاب و جریان های سیاسی حق کاندیداتوری داشته باشند. به همین دلیل در نظام مردمی ما که در دنیا استثناست مردم هم برای اثبات مردمی بودنش به راحتی به وزارت کشور رجوع و ثبت نام می کنند.

 

نامنویسی 1600 نفری در انتخابات ریاست جمهوری نشان از مردمسالار بودن نظام است

 وی، افزود: البته این تعدد نامنویسی، برای کارمندان وزارت کشور و مسوولان ما در بررسی روند صلاحیت، مشکلاتی ایجاد می کند اما این نشان می دهد که در جمهوری اسلامی این آزادی هست که هر کسی که توانایی داشته باشد و خود را شایسته بداند می تواند خود را عرضه کند و در نهایت این شورای نگهبان است که احراز صلاحیت آن ها را تایید می کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران، تصریح کرد: اینکه مردم خود را در حد رئیس جمهور می بینند جای قدردانی دارد و نشان از مردمسالار بودن نظام است.

مینایی فر، با بیان اینکه نمایندگان مطرح جریان های مختلف سیاسی در صحنه حضور یافتند، گفت: شورای نگهبان از بین آن ها افرادی که حائز مقام ریاست جمهوری (افرادی که رجل سیاسی-مذهبی) هستند را تایید می کند.

وی، با بیان اینکه نظام ما نظام ثابتی است، گفت: امیدواریم هر دوره مردم باتجربه تر شوند و ما بتوانیم هر دوره رئیس جمهوری خدوم داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان استان، افزود: واقعیت این است آن هایی که نامنویسی کردند باید احراز صلاحیت شان تکمیل شود و مسئولان هیات های اجرایی ما باید این را در نظر داشته باشند که افراد ولایت مدار، مشورت پذیر، مخلص، صادق و پاسخگو را تایید کنند و افرادی بی تفاوت، خودرای، ولایت ستیز، ریاست طلب، منافق، انحصار طلب و اهل فتنه را تایید نکنند تا رئیس جمهوری قوی داشته باشیم.

مینایی فر، تصریح کرد: مصداق یک رئیس جمهور خوب این است که خدامحور، قانونگرا، خردورز و تکلیف محور باشد، رسانه ها را در جریان کارهایش قرار بدهد، از مشوش کردن اذهان عمومی خودداری کند و برخوردی صادقانه با مردم داشته باشد.

 

حزب موتلفه برای اداره کشور دارای برنامه و نیروهای متعهد کافی است

وی، درباره نامزدهای مطرح این دوره، بیان کرد: قاعدتا شورای نگهبان طبق رویه ای که داشته در نهایت زیر ده نفر را انتخاب می کند. به نظر می رسد رقابت این دوره بین آقایان، روحانی، میرسلم، رئیسی، قالیباف و جهانگیری باشد که نشان از برقراری یک توازن خوب هست.

دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران، درباره کاندیدای حزب موتلفه، اظهار کرد: آقای میرسلیم رجلی هم سیاسی و هم مذهبی است که از هر جهت می توان به وی اطمینان داشت که بتواند کشور را در مسیر اداره کند چون حزب موتلفه اسلامی برای اداره کشور دارای برنامه و نیروهای متعهد کافی است و آقای میرسلیم چون کاندیدای حزب هست تا پایان انتخابات در صحنه خواهد بود و هیچ بنا ندارد از صحنه رقابت ها کنار بروند. البته اگر مصلحت اصولگرایان ایجاب کند تنها یک نفر حضور داشته باشد تا اصولگرایان پیروز میدان شوند تدابیر دیگری اندیشیده خواهد شد.

مینایی فر، افزود: حضور آقای میرسلیم خواست قلبی ایشان نبود بلکه خواست حزب بوده و وی نماینده حزب است. بنابراین تا زمانی که حزب تشخیص دهد در صحنه حضور خواهند داشت.

 

نگاه جمنا به آقای رئیسی است

وی، با بیان اینکه نگاه جمنا به آقای رئیسی است و از حضور وی استقبال خوبی به عمل آمدهگفت: اگر همه نامزدهای جریان ها سیاسی به نفع آقای رئیسی کنار بروند وی موقعیت خوبی خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان استان، تصریح کرد: هنوز شرایط انتخابات بالا و پایین دارد و معلوم نیست چه کسی در نظرسنجی ها آرای بهتری کسب کند. مثلا آقای قالیباف در دوره قبل آرای خوبی داشته یا آقای حاجی بابایی احتمالا رای خوبی خواهند داشت بنابراین باید دید در نهایت چه کسی به عنوان گزینه اصولگرایان انتخاب می شود.

مینایی فر، با بیان اینکه در اصولگرایان بر سر نامزد نهایی دعوا نداریم، گفت: نامزدهای اصولگرایی اگر احساس کنند که نظام با کنار رفتن آنها پایدار می ماند حتما کناره گیری می کنند و اگر حضور آن ها موجب کشیدن انتخابات به دور دوم شود حتما در صحنه می مانند.

وی، ادامه داد: به نظر می رسد انتخابات این دوره به دور دوم کشیده شود و داشتن کاندیدای بیشتر هیچ ضرری برای انتخابات ندارد.

عضو شورای مرکزی اصولگرایان استان، درباره نامنویسی ناگهانی احمدی نژاد، بیان کرد: تصور احمدی نژاد این است که هنوز در میان مردم پایگاه لازم را دارد و این تصور برای وی ابهام و توهماتی ایجاد کرده که در صحنه حضور یابد.

مینایی فر، افزود: خوب بود که وی مشورت ولی فقیه که برای عاقبت بخیری خود وی توصیه کردند را مورد توجه قرار می دادند.

 

شورای نگهبان درباره احمدی نژاد هیچ مصلحتی را لحاظ نکند

وی، تصریح کرد: به نظر من جا دارد شورای نگهبان کسی را نظر و مشورت ولی فقیه زمان خود را نپذیرد و در انتخابات شرکت کند را با دقت کافی نگاه کنند و اگر صلاحیت نداشت هیچ مصلحتی را لحاظ نکنند. البته اینجا بحث التزام نیست، بحث یک مشورت خیرخواهانه است احتمالا مواردی وجود داشت که برای وی مشکلی ایجاد می کرد یا منجر به رد صلاحیت وی می شد که این توصیه انجام شد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی مازندران، با بیان اینکه رهبر انقلاب دو مطلب را به احمدی نژاد توصیه کرده، گفت: مورد نخست این بود که به مصلحت خودت نیست و مورد دوم موجب دوقطبی شدن فضای انتخابات می شود. اما احمدی نژاد می گوید با نامزدی آقای رئیسی دیگر فضا دوقطبی نمی شود و مورد نخست که به صلاح خودش بوده را توجهی نکرد.

مینایی فر، در پایان تصریح کرد: احمدی نژاد هنوز به عنوان رئیس جمهور سابق در کشور مطرح هستند. اگر خود ورود پیدا کند احتمالا با سوابق سو و مدارکی که وجود دارد و پرونده هایی که آقای اژه ای به آن اشاره کردند و همچنان باز است منجر به رد صلاحیتش شود و به این ترتیب خود را از سطح ریاست جمهوری پایین آورده و این به صلاح ایشان نیست.   

محمدعلی مینایی فر دبیر حزب موتلفه مازندران انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم عضو وشرای مرکزی اصولگرایان احمدی نژاد رئیسی روحانی میرسلیم