برگزیده ها
ایجاد 40 هزار شغل جدید در چهارمحال و بختیاری

مازندمجلس: شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از ایجاد 40 هزار و 430 شغل جدید در دولت یازدهم و راه اندازی 570 تعاونی در این استان خبر داد.

مازندمجلس: سیدعباس جزایری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با فعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در دولت تدبیر و امید، زمینه برای اشتغال جمعیت فعال و آماده به کار استان فراهم شد.
وی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان را هم اینک حدود 40 درصد عنوان کرد و افزود: فرصت های شغلی بسیاری در دولت یازدهم در این استان ایجاد شده است.
جزایری جمعیت فعال و آماده به کار استان را 314 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد در حدود 42 هزار نفر بیکار هستند که می طلبد با هم افزایی دستگاه ها و توسعه فعالیت های تولیدی، زمینه اشتغال این افراد نیز فراهم شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان را در سال گذشته حدود 11 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این درحالی است که با مشارکت دستگاه ها شاهد ایجاد 14 هزار شغل در سال گذشته بودیم.
جزایری همچنین گفت: ایجاد 570 تعاونی جدید در دولت یازدهم برای 30 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمارهای قبل از دولت یازدهم متناسب با واقعیت های موجود نبود، نمی توان به طور دقیق اعلام کرد که تعداد افراد شاغل در دولت یازدهم چه میزان رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، به عقیده برخی از کارشناسان، ساختار معیشتی و اقتصاد سنتی عامل اصلی بیکاری در چهارمحال و بختیاری است که اصلاح و نوآوری در این ساختار می تواند برای رفع این معضل موثر واقع شود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار: جهانبخش صفری
7363/6021

استان یازدهم ایجاد اشتغال دستگاه اعلام جزایری چهارمحال بختیاری مشارکت افراد ساختار گذشته همچنین تعداد زمینه افزود ایرنا خبرنگار بسیاری تولیدی آماده جمعیت فراهم