برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تربیت کارآفرین و افراد صاحب فن گفت: باید از این خیل مدرک‌گرایی افراطی که نتیجه‌ای جز افزایش آمار بیکاران ندارد، جلوگیری کرد.

مازندمجلس: علی لاریجانی ظهر امروز در اختتامیه همایش مدیران و مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در سطحی از اهمیت واقع‌شده که مورد توجه جدی رهبر معظم انقلاب است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی گفت: فصل مشترک همه آسیب‌های اجتماعی مسائل دینی است به هراندازه که دین‌داری مردم بیشتر باشد آسیب‌ها کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به وجوه مختلف آسیب‌ها افزود: مسائل اقتصادی، اخلاقی، عمیق نبودن در مسائل دینی و مسائل روان‌شناسانه از مهم‌ترین وجوهی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت آرامش در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد:اگر بتوانیم فضایی اجتماعی آرام ازنظر اقتصادی و روانی را در جامعه ایجاد کنیم آسیب‌ها کم خواهد شد.

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی، گفت: باید افراد را کارآفرین و صاحب فن تربیت کنیم و از این خیل مدرک‌گرایی افراطی که نتیجه‌ای هم جز بیشتر شدن آمار بیکاران ندارد جلوگیری کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه شیب مهاجرت از روستاها همچنان تند است، تصریح کرد: تنها 25 درصد از جمعیت ایران ساکن روستاها هستند درحالی‌که طبق پیش‌بینی سازمان‌های بین‌المللی تا سال 2035 این آمار در دنیا به 30درصد می‌رسد که ما الآن از این آمار جلوتر هستیم.

لاریجانی مهم‌ترین علت مهاجرت‌های بی‌پایه و اساس به شهرها را نبودن چرخه درست اقتصادی در روستاها برشمرد و تصریح کرد: راه چاره کارآفرین تربیت کردن روستاییان است تا کارآفرینی را فضلیت بدانند.

رئیس مجلس با اشاره به هدر رفت بودجه کشور در مسائل جاری تأکید کرد: 90در صد این بودجه صرف مسائل جاری می‌شود درحالی‌که آن چیزی که سبب پیشرفت می‌شود مسائل عمرانی است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ورود حوزه به مسائل آسیب‌زای اجتماعی، تأکید کرد: ناامیدی و یاس، طلاق و خودکشی ازجمله حساس‌ترین این مسائل هستند.

وی بابیان تأثیر وجود مثبت حوزه در شهرهای دورافتاده در کشور، گفت: توصیه همیشگی من ایجاد این مراکز در همه شهرهای کشور بوده است.

لاریجانی ادامه داد:و ظیفه اصلی حوزه‌های علمیه ارشاد و هدایت‌گری است و به دست آوردن مشاغل دولتی رسالت اولیه حوزویان نیست.
مسائل اشاره اجتماعی لاریجانی آسیب‌های اهمیت روستاها آسیب‌ها تأکید اقتصادی تصریح مدرک‌گرایی درحالی‌که بودجه رئیس مجلس شهرهای تربیت کارآفرین نبودن علمیه مهم‌ترین حوزه‌های ایجاد بیشتر