برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر مشکلات اقتصادی فراگیر شود، در پی آن آسیب های اجتماعی و سایر مشکلات به وجود می آید.

مازندمجلس: سردار اشتریبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار حسین اشتری درهمایش "سهم من درامنیت وآرامش" اظهار داشت:امروز یکی از موضوعات مهم در دنیا امنیت است و اگر امنیت نباشد توسعه نیست و کشوری می تواند توسعه یافته باشد که اول امنیت داشته باشد چون هر گونه پیشرفت در حوزه های علمی، فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و نظامی در مرحله اول امنیت می خواهد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: از ارکان اصلی پیشرفت در کشور امنیت است و ناجا رکن این امنیت است،گفت:در این منطقه ناامن و بی ثبات نعمتی که امروز در کشور است به واسطه عنایت الهی، هدایت و تدابیر امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدای دفاع مقدس ، شهدای عرصه نظم و امنیت ، شهدای مدافع حرم و انسجام بین دسته های امنیتی ، انتظامی و سیاسی و نظامی و همه مسئولان کشور است.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) که فرمودند: امنیت و سلامت همانند ماهی ای است که در آب است و نمی داند از چه نعمتی استفاده می کند،گفت:درتولید واستقرار و استمرار امنیت باید همه از فرد گرفته تا خانواده و مجموعه های دولتی و متولیان امنیت به نحوشایسته نقش خود را ایفا کنند.
 وی با بیان اینکه یک دستگاه نمی تواند از امنیت بی ثبات حفاظت و آن را ارتقاء دهد، امنیت را یک موضوع  چند بعدی و چندوجهی دانست وگفت:.وقتی که جنگ بر ما تحمیل شد دولت بعثی عراق را تمام دولت های شرقی و غربی حمایت کردند ولی از آنجایی که مردم تحت عنوان بسیج در جبهه حضور یافتند یک دفعه صحنه جنگ عوض و تغییر محسوسی  درنتیجه جنگ حاصل شد.
سردار اشتری با بیان اینکه مشارکت مردم در تأمین امنیت بسیار مهم است،گفت: برای این که ما جامعه خود را از آسیب های اجتماعی در ابعاد مختلف واکسینه کنیم قدرت پیش بینی ، پیشگیری و اقدامات پیشدستانه خود را باید قوی کرده و نگذاریم بستر جرم در کشور پیش مهیا شود.
وی افزود:ما باید تکنولوژی های جدید و پیشرفت های روز دنیا را مطالعه تطبیقی وآن هارا بومی سازی کنیم و این توان در مدیران و دانشمندان و گروه های صنعتی ما وجود دارد.
سردار اشتری با اشاره به دوربین های نصب شده در سطح شهرها و جاده ها و اینکه علاوه بر رصد ترافیکی در شناسایی و برخورد با جرایم نیز کاربرد دارند،گفت:باید شرایطی فراهم شود که مراکز علمی ما با نوآوری و ابتکار، تجهیزات مورد نیاز پلیس را طراحی و تولید کنند و به این شکل در تولید امنیت پایدار سهیم باشند.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امروز می توان با جرات اعلام  کرد که برای تأمین امنیت سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور آمادگی لازم را داریم گفت: همگان می دانند که اگر مشکلات اقتصادی فراگیر شود در پیدایش و گسترش آسیب های اجتماعی اثر خواهد داشت وبه همین جهت یکی از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب رفع مشکلات اقتصادی است.
عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد:هماهنگی موجود بین اعضای شورای تأمین استان و مردم و حضورپربرکت علما و مراجع باعث تامین امنیت مطلوب در استان شده است.وی در پایان با بیان اینکه امروز اعتمادی که مردم به نیروی انتظامی دارند بزرگترین سرمایه این نیرو است.،گفت:نیروی انتظامی امروز باید اقتدار توأم با مهربانی و عدالت داشته باشد که این اقتدار در مقابله با مجرمان و عدالت و مهربانی در مواجهه با مردم عزیز کشور همراه است.
گفتنی است، این همایش با حضور رئیس مجلس، استاندار، نماینده مردم قم، فرمانده انتظامی استان و رئیس دانشگاه ازاد قم برگزار شد. 
امنیت انتظامی امروز اینکه اشتری اشاره مشکلات اقتصادی استان تأمین پیشرفت نیروی سردار اجتماعی شهدای تولید دارند فرمانده اقتدار عدالت مهربانی سرمایه نعمتی سیاسی تواند توسعه نظامی رهبری گسترش جامعه فرمودند اعلام