برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان در خارج از کشور است گفت: همان‌گونه که در دفاع مقدس لیستی از عملیات‌ها موفقیت‌آمیز نبود در مذاکرات هسته‌ای هم تپه‌هایی فتح شد و فتح تپه‌هایی ناکام ماند.

مازندمجلس: حسن قشقاوی امروز ظهر در نخستین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان اظهار‌ داشت: اگر همه ما در حوزه ولایتمداری و اطاعت از رهبری مستحکم باشیم اهمیت برجام مشهود است و تمام مطالب از آغاز کار با تدبیر و نظر رهبری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آغاز مذاکرات هسته‌ای برای نخستین بار با سفر بنده به مسقط و برای آزادی دیپلمات "تاجیک" شروع شد گفت: در نشستی خصوصی مجموعه ایمیل‌های سلطان قابوس با اوباما از طرف سلطان قابوس مطرح شد و یک هفت‌بندی بین من و او در نظر گرفته شد که آغاز بحث مذاکرات بود و بعد به تهران منتهی و در سطح مسئولان ارشد پیگیری شد.

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه افزود:‌ ارزش مذاکرات بسیار بااهمیت بود و همان‌گونه که مقاومت ما در دوران دفاع مقدس ضروری بود اینجا هم بیرون آمدن کشور از تحریم‌ها بسیار لازم بود.

وی با اشاره به اینکه همان‌گونه که در دفاع مقدس، لیستی از عملیات‌ها موفقیت‌آمیز نبود و در بعضی از عملیاتها پیروز بودیم، در مذاکرات هسته‌ای هم تپه‌هایی فتح و تپه‌هایی ناکام ماند تصریح کرد: اما در مجموع توفیقات خوبی داشته است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت و این موضوع تصمیم نظام بود و یک ضرورت غیرقابل انکار است.

قشقاوی با بیان اینکه نقدی که رهبر معظم انقلاب هم داشتند به بدعهدی طرف خارجی بوده اما تیم مذاکره کننده ایرانی را همیشه مورد لطف قرار دادند افزود: ایران نسبت به تعهدات خود وفادار بوده است و طرف مقابل در دولت جدیدش باید برجام را قبول کند که یک توافق محکم بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 1000 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان در خارج از کشور است خاطر‌نشان کرد: نباید به سرمایه‌گذار به چشم زالوصفت نگاه کرد.

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه افزود: در تمام دنیا از سرمایه‌گذار بهترین استقبال می‌شود و مجوزات لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود اما در کشور ما این‌گونه نیست در حالی که در دنیا همه مجوزات اینترنتی صادر شده و نیاز به مراجعه حضوری در بیشتر مواقع هم نیست.

وی با بیان اینکه عدم زیرساخت‌های قانونی باعث کاهش سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود که همین موضوع باعث رانت هم شده است گفت: در دنیا چیزی به عنوان واسطه وجود ندارد و این واسطه‌ها باعث مشکلات اقتصادی و سایر موارد شده است.

قشقاوی با اشاره به اینکه اصلا در بحث فساد اقتصادی و شفافیت آن نیازی به مقاله و بحث ندارد و باید خودمان را اصلاح کنیم بیان کرد: 6 میلیون ایرانی در خارج کشور داریم که اگر تنگ‌نظری را کنار بگذاریم می‌شود از این ظرفیت بهره بیشتری برد.
اینکه اشاره مذاکرات ایرانیان افزود قشقاوی تپه‌هایی بسیار نباید همان‌گونه خارجه مجوزات ندارد سرمایه‌گذار ایرانی اقتصادی موضوع کنسولی رهبری خارجی نخستین مذاکره برجام هسته‌ای اوباما معاون قابوس سلطان وزارت