برگزیده ها
آنچه از برجام انتظارمان بود محقق نشد/ نعمت‌زاده برای تصدی وزارت صنعت مناسب نیست

مازندمجلس: کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: آن چیزی که از برجام انتظارمان بود به طور صد درصد محقق نشده و این به دلیل این است که طرف مقابل ما بدعهد است.

مازندمجلس:، سید مصطفی هاشمی‌تبار کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان «میز انتخابات» در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: آنچه را که من به عنوان اولویت مهم کشور می‌شناسم در درجه نخست حفظ سرزمین ایران است این مساله دو مولفه اساسی دارد. اول حفظ مرزهای سرزمینی و دفاع در مقابل بیگانگان و دوم مساله حفظ سرزمین داخلی است.

وی افزود: متاسفانه سرزمین داخلی ما اکنون دچار بیماری‌ شده است به صورتی که 600 دشت حاصلخیز وجود دارد که 200 مورد آن دچار مشکل است، دریاچه هامون مانند دریاچه ارومیه به سمت خشکی پیش می‌رود، فاضلاب‌ها و زباله‌ها تاثیری برای آب‌های زیرسطحی و رودخانه‌ها شده است و پیش‌بینی می‌شود در 10 سال آینده 10 میلیون نفر از روستاها به شهرها مهاجرت کنند.

هاشمی طبا تاکید کرد: کشاورزی ما امروز دوران بسیار عقب‌مانده‌ای را می‌گذراند پس اولویت اول ما با این موارد و مشکلات حفظ سرزمینی و اصلاح کشاورزی است که البته در این راه مسائلی مانند برجام و جذب سرمایه‌های خارجی می تواند کمک کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: اگر ما سرزمین نداشته باشیم هیچ چیزی برایمان وجود نخواهد داشت چه این سرزمین توسط بیگانگان اشغال شود و چه خودمان آن را از داخل تخریب کنیم و امروز ما در حال تخریب سرزمین خود هستیم.

هاشمی‌ ت خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل سیاست‌های لیبرالی و به نوعی پوپولیستی که در جریان بوده یک شکاف طبقاتی بزرگ ایجاد شده و محرومان کشور ما همچنان محروم باقی ماندند. پس اولویت دوم رسیدگی به محرومان،‌معلولان و بیماران خاص است و در کنار آن قطع امتیازاتی که بی‌جهت به همه داده می‌‌شود مانند یارانه‌ها.

وی اظهار داشت: مساله اشتغال،‌ تولید و سرمایه‌گذاری در کشور نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنیم. در حال حاضر سرمایه‌گذاری بسیار کم است. این سرمایه‌گذاری باید هم از طرف دولت و هم از طرف مردم انجام شود.

این فعالی سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مملکت ما با تهدیدهایی مواجه است مانند فساد اداری ،‌قاچاق سازماندهی شده،‌عدم سرمایه‌گذاری در کشور و بزرگ شدن دولتی که مجبور است واردات کند.

وی در قسمت دیگری از سخنانش افزود: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که فردی در تبلیغات انتخاباتی‌‌اش می‌گوید من یارانه را 3 یا 5 برابر می‌کنم اینها یعنی خریدن رای مردم، که این خلاف تقوا، عقل و اداره مملکت است اینها اگر راست می‌گویند حقایق را به مردم بگویند و رای بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: ما باید ببینیم اشتغال کجا ایجاد می‌شود، تولید باید توسط کسانی صورت بگیرد که بتوانند بازارش را پیدا کنند. دولت وظیفه دارد محیط کسب و کار را آماده کند و مردم نیز وظیفه دارند براساس توانمندی خود در امر تولید کمک کنند.

وی تصریح کرد: اینکه برخی‌ها می‌گویند در صورت انتخاب شدن فلان کار را می‌کنم و وعده‌های نشدنی‌ می‌دهند به نوعی خالی‌بندی است. دولت باید کاری کند همه مردم فداکاری کنند و به میدان بیایند مانند زمانی که همه مردم برای کمک به جبهه‌ها رفتند.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: آگاهی مردم بسیار مهم است متاسفانه گاهی نسبت به وعده‌هایی که داده می‌شود رای می‌دهند. من به هیچ کس وعده نمی‌دهم و فقط می‌گویم در این مسیرها حرکت خواهم کرد.

هاشمی تبار با بیان اینکه با فساد و رانت باید مبارزه کرد، گفت: محاکمه مهدی هاشمی بسیار کار خوبی بود ولی چرا دادگاه‌اش علنی نشد؟ باید اجازه می‌دانند وی حرفش را بزند و دادگاه هم حرفش را می‌زد تا مردم بفهمند چه خبر است.

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب اظهار داشت: ما کشوری داریم که به نفت وابسته است و اقتصاد ما وارداتی و براساس هوا و هوس است که در بخش‌هایی از جامعه وجود دارد ما اگر توانستیم پول نفت را به اقتصاد وارد نکنیم و آن موقع موفق بودیم آن وقت می‌توانیم بگوییم در اقتصاد موفق عمل کرده‌ایم.

هاشمی طبا ادامه داد: ما به یک نیروی جوان عاقل احتیاج داریم، جوانی که یک سابقه 10 تا 12 ساله داشته باشد و تمام توان خودش را بگذارد.

وی افزود: در دولت به تنهایی نمی‌شود با فساد مبارزه کرد از طرفی هم نمی‌شود به بهانه مبارزه با فساد مدیران و مسئولان را بترسانیم. مبارزه با فساد کار بسیار ظریفی است و باید اراده‌اش وجود داشته باشد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون مساله حقوق‌های نجومی هم گفت: به اعتقاد من با کسی که به ناحق حقوق و مزایا می‌گیرد باید برخورد شود.

هاشمی‌تبار در ادامه در پاسخ به سوال دیگری افزود: استفاده از وزرای پیر مانند وزیر صنعت را تایید نمی‌کنم. وی می‌تواند مشاور خوبی باشد ولی برای وزیر بودن مناسب نیست. ما چرا باید همیشه به افراد پیر آویزان باشیم اگر جمهوری اسلامی زایندگی در نیروهایش نداشته باشد محکوم به فنا است.

وی در رابطه با سوال دیگری افزود: من بیشتر خودم را اصولگرا می‌‌بینیم. من بیشتر به اصول معتقدم و به همین دلیل به اصلاح هم معتقدم. من این خط‌کشی‌ها را قبول ندارم بسیاری از کسانی که می‌گویند اصلا‌طبم یا اصولگرا اینگونه نیستند و بیشتر به دنبال پست و مقام هستند.

هاشمی طبا تاکید کرد: من روحانی را برای ریاست جمهوری صالح و توانمند می‌دانم، خدمات خوبی را انجام داده و تفاوت‌های ذهنی من با وی در اولویت‌های مملکت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت: معیشت مردم از نقاطی است که خیلی از آن سوء استفاده می‌شود ولی اگر منظور محرومین هستند که حتما باید از آنها حمایت کرد ولی متاسفانه دولت به همه یارانه داده و محرومین هنوز هم محروم هستند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی مجموعه دستورالعمل‌های بسیار خوب و پیشرفته‌ای است که و راهکاری است برای رفع مشکلات که اگر درست عمل کنیم در 10 سال آینده جواب خواهد داد.

هاشمی طبا در ادامه تاکید کرد: دولت یازدهم در حد خودش بسیار کارآمد بوده و همین برجام دلیل محکم کارآمدی دولت است و افزایش فروش نفت هم جزء کارآمدی زنگنه است.

وی ادامه داد: کشور ما در معرض تهدید است و با برجام هم تهدید برطرف نشده است اینکه گفته‌اند برجام تهدیدات را بر طرف  کرده به من ربطی ندارد ولی من می‌گویم برجام خوب بوده است البته امریکا اگر بخواهد به کشور ما حمله کند مطمئن باشید به برجام کاری ندارد.

هاشمی طبا در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با تصمیم شورای اصلاح‌طلبان به نفع کاندیدایی کنار می‌کشید، گفت: اول اجازه دهید تا ببینید تایید می‌شوم اگر تایید شوم کنار نمی‌روم و تا آخر هستم.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود تحریم‌ها رفع نشده درست نیست،برجام بسیاری از تحریم‌ها را رفع کرده و امروز در بخش کشتیرانی و بخش حمل و نقل شاهد اثرات آن هستیم.

وی گفت: آن چیزی که از برجام انتظارمان بود به طور صد درصد محقق نشده و این به دلیل این است که طرف مقابل ما بدعهد است.

هاشمی طبا در ادامه تصریح کرد: کلیات سیاست جمهوری اسلامی را قلبا و عقلا تایید می‌کنم. آنهایی که می‌گویند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران دروغ می‌گویند و فقط به دنبال خوردن هستند و حتی حاضر نیستند در صورت لزوم به جبهه بروند.

وی در خاتمه اظهار داشت: وجه مشترک مذاکرات و صلح امام حسن این است که طرف مقابل ایران و طرف مقابل امام حسن هر دو ناحق بودند.

 

برجام ادامه هاشمی افزود بسیار مانند سرزمین اقتصاد اظهار دیگری می‌گویند اینکه جمهوری سیاسی متاسفانه مقابل اصلاح‌طلب سرمایه‌گذاری مبارزه اسلامی تایید مساله تاکید تصریح امروز بیشتر تولید ریاست اولویت مملکت می‌کنم براساس وظیفه تهدید اینها تحریم‌ها کارآمدی ندارد کسانی دنبال معتقدم نمی‌شود سوالی استفاده اصولگرا بسیاری داریم می‌دهند می‌گویم اجازه نیستند محرومین نداشته دوازدهمین کاندیدای انتخابات عنوان بیگانگان سرزمینی هاشمی‌تبار دانشگاه دانشجویان انجمن‌های مستقل انتظارمان مناسب داخلی دریاچه هستیم تخریب ایجاد محرومان اشتغال محروم باشیم اتحادیه کشاورزی آینده مشکلات اصلاح البته یارانه