برگزیده ها
حذف مناظره زنده انتخاباتی اعمال دیکتاتوری نرم از سوی دولت است

مازندمجلس: نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف مناظره انتخاباتی به صورت زنده موجب کاهش آزادی‌های اجتماعی می‌شود.

مازندمجلس:، عدم پخش مناظره‌های انتخاباتی از رسانه ملی ما را بر این داشت که با یکی از منتقدین جدی دولت یازدهم در برخورد با رسانه‌ها به گفت‌و‌گو بپردازیم.

نماینده‌ای که در مجلس نهم وزیر ارشاد وقت را به دلیل برخورد سلبی با رسانه‌های منتقد به مجلس کشاند و ماحصل سوال مسعود میرکاظمی از علی جنتی کارت زرد بود.

سید مسعود میرکاظمی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص حذف مناظره زنده تلویزیونی در ایام تبلیغات انتخاباتی، اظهار داشت: براى پاسخ دادن به این سؤال بایستى برگردیم و مرورى به خلق و خوى محدود کردن آزادى بیان دولت در طول عمر خدمتى آن داشته باشیم که این انتقاد در سال 94 در قالب سوالی در مجلس به دولت مطرح شد که نباید جلوی آزادی بیان مردم و اصحاب رسانه گرفته شود.که منجر به دادن کارت زرد به وزیر ارشاد وقت گردید.

وی در همین راستا افزود: فشارهای متعددی که با ابزارهای مختلف همچون حذف یا محدودسازی یارانه رسانه‌ها از ناحیه دولت وارد می‌شد، موجب افزایش بی‌سابقه فشار بر روی رسانه‌ها و خبرنگاران و مدیران مسئول خبرگزاری‌ها و نشریات شد به‌طوری که در هیچ زمانى این مقدار از فشار وجود نداشته است.به طوری که از برخى بیش از ده بار به بهانه‌هاى مختلف شکایت شده که در دوره بعد از پیروزى انقلاب سابقه نداشته است.

میرکاظمی گفت: تبعیض رسانه‌ای دولت به حدی بوده است که حتی مواردى را شاهد بودیم که اگر رسانه‌ای به ائمه اطهار(ع)‌ و یا شهدا یا منتقدین توهینی می‌کرد، انتقادی صورت نمی‌گرفت، نه تنها تذکرى صورت نمى گرفت بلکه یارانه بیشترى هم دریافت مى کرد. در مقابل اگر از سوی رسانه‌های منتقد انتقادی به عملکرد دولت وارد می‌شد، به سرعت با آن رسانه برخورد می‌کردند.

وی در خصوص منع پخش آمارهای مرتبط با کشور از سوی دولت و فشار به برخى از دستگاه‌ها و در عوض در اختیار قرار دادن این آمار در قالب قراردادهایی همچون «FATF» به دشمنان، بیان کرد: دولت مردم را محرم نمی‌داند و از اینکه مردم متوجه آمارهای واقعی در خصوص عملکردهای وزارتخانه‌های مختلف شوند، ترس دارد و به صورت دائمی با رسانه‌هایی که سعی در آگاهی مردم داشتند، مقابله کرده است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل على رغم به کار بردن کاندیداى مکمل که نوعى اجحاف به مردم محسوب مى‌شود به دلیل اینکه یک کاندیدا دو صندلى را اشغال دو برابر فرصت تبلیغ نسبت به سایر کاندیداها دارد که کاملأ بى عدالتى است و این در حالى است که مردم را از آشنایى با نظرات یک کاندیداى دیگر محروم مى‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت به دلیل همین نگرانی‌ها علی‌رغم وجود کاندیدای پوششی که بدعتی جدید و ناپسند به حساب می‌آید با پخش زنده مناظره انتخاباتی مخالفت و از تشریح عملکرد بسیار ضعیف دولت به مردم نگران است که این امر نوعى دیکتاتورى نرم را از سوى دولت در اذهان تداعى می‌کند.

میرکاظمی افزود: این رفتارها موجب محدودیت آزادی‌های اجتماعی مردم می‌شود و با شعارهایی که در خصوص آزادی‌های فردى و حقوق شهروندی که دولت ادعای آن را دارد اما اجرا نمی‌کند، در تضاد است و نشان مى‌دهد براى برخى منافع خودشان بر منافع ملى برترى دارد و این برگرفته از خوى خود بزرگ بینى و اشرافی‌گرى است.

وی در پایان با اشاره به افتتاح‌های صورت‌گرفته اخیر توسط دولت که غالباً نتیجه عملکرد دیگرى و غیرواقعی و نمایشی است، تصریح کرد: این رفتارها از دولت خلاف قانون بوده و پوشش سراسری رسانه ملی از این برنامه‌ها در ایام نزدیک به انتخابات موجب ایجاد ناعدالتی میان کاندیداهای انتخابات می‌شود.

میرکاظمی رسانه انتخاباتی برخورد عملکرد مختلف رسانه‌ها انتخابات مناظره نداشته می‌شد یارانه منافع رسانه‌ای آزادی‌های همچون کاندیداى اینکه آمارهای رفتارها انتقادی تهران منتقدین ارشاد خبرگزاری خبرنگار گفت‌وگو رسانه‌های منتقد اسلامی شورای نماینده مسعود افزود