برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس‌جمهور آمریکا می گوید برجام توافقی بد بوده که آمریکا اصلاً نباید پای میز مذاکره آن حاضر می‌شده ولی بهرحال این توافق منعقد شده و ایران به روح آن پایبند نمانده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با «پائولو جنتیلونی سیلوری» نخست‌وزیر ایتالیا در خصوص ایران و توافق هسته‌ای میان این کشور و 1+5 سخن گفت.

ترامپ برجام را توافقی فاجعه‌بار خواند که آمریکا نباید قبول می‌کرد و در ادامه مدعی شد که ایران به روح برجام پایبند نبوده است.

این سخنان ترامپ در قالب سوال و جواب اظهار شد.

خبرنگار فاکس‌نیوز نظر ترامپ را در خصوص سلامت روانی «کیم جون اون» رهبر کره شمالی و توافق هسته‌ای ایران و 1+5 پرسید. پرسید «آیا دلیلی دارید که ایران در (اجرای) برجام تقلب می‌کند؟»

ترامپ پاسخ داد: «در خصوص کره شمالی، ما در وضعیت خیلی خوبی هستیم. با سرعت در حال تقویت نیروی نظامی خود هستیم .. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود. به سوال شما در خصوص ثبات (عقلی رهبر کره شمالی) نمی توانم پاسخ بدهم ولی امیدوارم پاسخ آری باشد.»

در ادامه، کار به برجام کشید.

ترامپ گفت: « فکر می‌کنم ایرانی‌ها دارند زیان بزرگی به توافق می‌زنند. توافقی وحشتناکه که حالا امضاء شده و اصلاً نباید با آن روش، مورد مذاکره قرار می‌گرفت و نباید امضاء می‌شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش یکی از طرف‌های مذاکره ایران در 1+5 بود ادامه داد: «من در کل از توافقات حمایت می‌کنم ولی آن (برجام) توافق بدی بود؛ بدترین توافقی که تاکنون دیده‌ام کسی (برای انعقاد آن) مذاکره کرده باشد.»

ترامپ آخرین تیر امشبش را هم به سمت برجام و روحش شلیک کرد و گفت: «می‌توانم به شما بگویم که آنها به روح توافق پایبند نبوده‌اند؛ ما در حال تحلیل دقیق آن هستیم و در آینده‌ای نه چندان دور، چیزی برای گفتن خواهیم داشت.»

آخرین سخنان ترامپ در پاسخ به این سوال، اینگونه بود: «ایران به روح توافق پایبند نبوده و باید (پایبند) باشند. باید اینگونه باشند.»
ترامپ برجام توافق پایبند آمریکا نباید مذاکره توافقی شمالی هستیم ادامه نبوده رئیس‌جمهور می‌کنم امضاء باشند اینگونه هسته‌ای اصلاً سخنان پرسید