برگزیده ها

مازندمجلس: اعلام نتایج بررسی صلاحیت های انتخابات ریاست جمهوری ایران با بازتاب رسانه ای خارجی همراه بود.

مازندمجلس:

شب گذشته نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام و 6 نفر از جمله حسن روحانی و ابراهیم رئیسی تایید صلاحیت شدند.

روزنامه النهار در این باره نوشت: روحانی در میان 6 نامزد تاییدصلاحیت شده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت حضور دارد.

رسانه های رسمی ایران در حالی اعلام کردند که نام حسن روحانی در میان6 نامزد تایید صلاحیت شده شورای نگهبان قانون اساسی برای حضور در انتخابات ریاستجمهوری قرار دارد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران از حضور در این رقابتها منع شد.

بیش از یک هزار و 600 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایرانثبت نام کرده بودند که شورای نگهبان صلاحیت تنها 6 نفر از آنها برای حضور در اینانتخابات را تایید کرد.

گاردین نیز در این باره نوشت: 6 سیاستمدار ایرانی اجازه حضور درانتخابات ریاست جمهوری ایران را پیدا کردند و انتظار می رود این انتخابات به رقابتمیان 3 نفر از آنها تشدید شود.

بر اساس فهرست نهایی منتشر شده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی کهپنجشنبه شب اعلام شد، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران از حضور در اینرقابت ها ردصلاحیت شد.

در این فهرست همچنین نام ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، اسحاقجهانگیری معاون اول روحانی و میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا دیده می شود.

گاردین در ادامه نوشت: اعلام ورود یکباره و تعجب انگیز رئیسی به رقابتهای ریاست جمهوری ایران پبروزی روحانی در دور دوم ریاست جمهوری را با تهدید مواجهکرد.

رویترز نیز در این باره نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران و رقیبشابراهیم رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ایران تایید صلاحیت شدند و درحالی که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران رد صلاحیت شد.

پیش بینی می شود روحانی و رئیسی بر سر مسائل اقتصادی و توافق هسته ایبه تقابل با یکدیگر بپردازند

روحانی جمهوری ریاست انتخابات رئیسی صلاحیت تایید جمهور اعلام محمود احمدی احمدی نژاد شورای نگهبان گاردین رویترز فهرست مسائل ابراهیم اساسی تقابل اقتصادی قانون نامزد