برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایسنا نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شانس حسن روحانی از دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است، بر لزوم ارایه برنامه از سوی کاندیداها و پرهیز از تخریب یکدیگر تأکید کرد.

مازندمجلس:مسعود پزشکیان اظهار کرد: حضور این تعداد کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری چشم‌انداز مناسبی از وضع کشور را نشان نمی‌دهد، بلکه بهتر است جریانات اصلی روی یک یا دو نفر تفاهم می‌کردند مثل انتخاباتی که در همه دنیا برگزار می‌شود.

وی افزود: 1600 نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند و از هر جریان سیاسی نیز تا دلتان بخواهد برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند. کسانی هم که گفته بودند وارد عرصه نمی‌شوند کاندیدا شدند و اینها عمدتاً حرف‌هایی زدند که بیشتر محکوم کردن دیگران و تهمت زدن به آنهاست و انگار نمی‌خواهند بگویند که خودشان چه کاری می‌خواهند انجام دهند بلکه صرفاً می‌خواهند دیگران را تخریب کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: ظاهراً تعدادی از کاندیداها بنا ندارند برنامه خود را ارایه کنند بلکه می‌خواهند برای بقیه پرونده درست کنند؛ کارهایی که مدتی از سوی برخی افراد انجام می‌شد و کل سرمایه اجتماعی ما را با مشکل مواجه کرد. این نوع تبلیغات مناسب نظام ما نیست.

پزشکیان در پایان با بیان اینکه شانس حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیش از سایرین است، یادآور شد: با توجه به اعلام تایید صلاحیت‌ها باید ببینیم در مناظره‌ها چه اتفاقی می‌افتد و مواضع افراد چیست؟ زیرا آنچه تاکنون شنیده‌ایم تنها نقد و بدوبیراه بوده است.

همچنین نامه نیوز نوشت؛

ناصر ایمانی،فعال سیاسی اصولگرا درباره آرایش نیروهای سیاسی اصولگرا  در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: اکنون نمی توان به طور قطعی دراین زمینه اظهارنظر کرد، طبعا با ورود افراد مختلف این ارایش متفاوت خواهد بود.

ایمانی به عواملی که باعث ریزش آراء ابراهیم رئیسی خواهد شد اشاره و تصریح کرد: اگر فردی بخواهد مباحث قضایی سال 67 را به نوعی پررنگ کند مطمئنا باعث ردصلاحیت و ایجاد مشکل برای همان فرد خواهد شد زیرا این موضوع خط قرمز نظام است.اگر کسی جرات پیدا کند و بخواهد در خصوص اینگونه موارد صحبت و اعتراضی انجام دهد،‌ آن وقت پرونده های از آن ها بیرون خواهد آمد که دیگر نتوانند در کشور زندگی کنند؛‌به همین دلیل نباید وارد این گونه مسائل شد زیرا این مسائل تاریخ انقلاب ما است که همه ما به آن افتخار میکنیم.

وی ادامه داد:‌ صحیح است که آقای رئیسی تاکنون در قوه مجریه سابقه اجرایی نداشته است،‌اما سال‌ها در قوه قضاییه مشغول به خدمت بوده است . اگر توجه کنیم دکتر روحانی هم سابقه اجرایی و مدیریتی را تا پیش از ریاست جمهوری نداشت،همچنین آقای خاتمی !‌ خاتمی سال‌ها قبل وزیر ارشاد و رئیس کتابخانه ملی بود و سابقه اجرایی هم نداشت . اگر قرار به سابقه اجرایی باشد حتی احمدی نژاد هم سابقه اجرایی آنچنانی نداشت و دو سال شهردار بوده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اصولگرایان رئیسی را گزینه مناسبی برای این عرصه می‌دانند ،‌خاطرنشان کرد: اصولگرایان به سمت وی رفته و درخواست حضور کردند،‌آقای رئیسی تمایلی نداشتند اما بالاخره حجم تقاضا  از ایشان برای حضور در صحنه زیاد بود به همین دلیل رضایت دادند وگرنه اکنون هم رغبتی ندارند.

ایمانی افزود:‌ البته بعید  نیست که آقای رئیسی در ادامه بخواهد به نفع فرد دیگری کنار برود،‌زیرا ساز و کار جمنا را پذیرفته و این امکان وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه انتخابات دو قطبی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: انتخابات در سال 92 با وجود دو جناح اما دو قطبی نشد ولی در سال 88 انتخابات دو قطبی شدو قبل از آن هم انتخابات دو قطبی نشده بود.نمیتوان صرف وجود دو جناح در انتخابات بگوییم انتخابات دو قطبی می‌شود.

29212

انتخابات رئیسی ریاست جمهوری سیاسی سابقه اجرایی بخواهد افراد می‌خواهند نداشت ایمانی اینکه ادامه پزشکیان روحانی کاندیدا ندارند بیشتر سال‌ها ابراهیم اصولگرایان خاتمی مسائل اکنون مناسبی افزود تاکنون همچنین اصولگرا دیگران پرونده