برگزیده ها

مازندمجلس: معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: خواهان افزایش روابط تجاری خود با کشورهای آسیایی-اقیانوسیه در شرایطی هستیم که شرکت های آمریکایی، دسترسی برابری به بازارهای آسیایی داشته باشند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، «پاتریک مورفی» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده قصد دارد که روابط تجاری خود را با کشورهای آسیا - اقیانوسیه به نحوی گسترش دهد که شرکت های آمریکایی، به طور برابر از آن سودمند شوند.

در همین حال «مورفی» تصریح کرد: می خواهیم روابط خود را ارتقاء دهیم و خواهان آن هستیم که این روابط به گونه باشد که برای هر دو طرف، آزاد و عادلانه باشد.  

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: می خواهیم وارد یک تجارت دوطرفه شویم که به وسیله آن، به شرکت های آمریکایی اطمینان دهیم که دسترسی برابر به بازارهای آسیایی داشته باشند.

البته این در حالی است که یکی از نخستین اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از به دست گرفتن قدرت، عقب نشینی از پیمان تجارت آزاد موسوم به «همکاری فرااقیانوسی» با یازده کشور آسیا - اقیانوسیه بود که به موجب آن، موانع تجاری میان کشورهای امضاءکننده برداشته می شد؛ ضمن اینکه حجم تجاری این کشورها با یکدیگر، در حدود ۴۰ درصد اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد.

 بر پایه این گزارش، ترامپ بارها وعده داده تا آن دسته از قراردادهای تجاری را دنبال کند که برای ایالات متحده سودمند باشد.

تجاری آمریکا روابط آمریکایی برابر سودمند تجارت ترامپ کشورهای خواهیم خارجه اقیانوسیه دنبال گزارش مورفی ایالات معاون متحده