برگزیده ها
وضعیت بد مسکن در ایران به دلیل نبود برنامه ریزی است

مازندمجلس: رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه دولت‌ها باید در قالب برنامه کلان به مسئله مسکن نگاه کنند و برای آن برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشند گفت:یکی از دلایل اصلی مشکلات بخش مسکن فقدان برنامه ریزی و چشم انداز مشخص است.

مازندمجلس:به گزارش خبرگزاری فارس حسام عقبائی با اشاره به اینکه رکود مسکن به خاطر اقتصاد بیمار ایران است گفت: اقتصاد ایران اقتصاد بیماری است و در سال های اخیر یعنی بعد از سال 92 دچار رکود بسیار عمیقی شده است که باعث شده دغدغه هایی که در بخش تولید و اشتغال در کشور وجود داشته، تشدید پیدا کند.

عقبایی ادامه داد:وزارت راه به عنوان متولی اصلی مسکن در دولت و کشور و در کنار آن نهادهای دیگری مانند بنیاد مسکن، شهرداری ها و حتی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه مسکن تاثیرگذار هستند اما می بینید که با وجود این تعداد دستگاه مرتبط با مسکن، چشم اندازی در این حوزه وجود ندارد.

وی اضافه کرد:نتیجه نبود برنامه ریزی پیوسته این می شود که دولت قبل طرح مسکن مهر را اجرا می کند اما دولت یازدهم همین طرح را محکوم و آن را اشتباه می داند پس بنابراین دولت ها باید در قالب برنامه کلان به مسئله مسکن نگاه کنند و برای آن برنامه ریزی طولانی مدت داشته باشند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: یکی از دلایل اصلی که باعث شده وضعیت مسکن ایران خوب نباشد، این است که در حوزه مسکن، برنامه ریزی و چشم اندازی نداشته ایم و دولت های قبلی و فعلی بر اساس سلایق و علایق و دیدگاه های مدیریت خودشان، سکان داری بخش مسکن را بر عهده دارند.

عقبائی گفت: متاسفانه بانک‌ها به جای انجام امورات اصلی، بنگاه داری می کنند و تا زمانی که سیاست‌های پولی و بانکی اصلاح نشود، بخش مسکن وارد رونق نخواهد شد.

م

برنامه اقتصاد ادامه وزارت اندازی عقبائی املاک وضعیت اتحادیه