برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در بیشتر استان های کشور خبر داد.

مازندمجلس: وزش باد شدید در کشور/گرد و غبار در استان های جنوب شرقبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مرتضی ضرابی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور گفت: در جنوب شرق کشور  کانون‌های تولید گرد و خاک فعال است، ضمن اینکه در ساعات بعد از ظهر در برخی مناطق استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان باید منتظر وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد باشیم. 
وی گفت: در نیمه شرقی و شمال شرقی کشور مانند خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی و گلستان نیز شرایط برای رگبارهای پراکنده و رعد و برق مهیاست. 
کارشناس هواشناسی افزود: این پدیده به‌ویژه در ارتفاعات استان سمنان می‌تواند منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها شود بنابراین مسافرانی که در جاده‌های کوهستانی قصد عزیمت به شمال کشور دارند از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند. 
وی با اشاره به روند افزایش دما در کشور گفت: این افزایش دما تا روز دوشنبه ادامه دارد و علاوه بر این شرایط دما در سواحل دریای خزر همراه با وزش بادهای جنوبی خواهد بود بنابراین افراد هنگام ترک جنگل‌ها از خاموش بودن آتش مطمئن شوند. 
ضرابی افزود: با وجود وزش باد، خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود و در بخش‌هایی ارتفاع موج می‌تواند به دو تا سه متر برسد. 
وی گفت: از روز دوشنبه باید منتظر ورود موج جدید بارشی در کشور باشیم. 
می‌تواند افزود بنابراین افزایش دریای دوشنبه شرایط سمنان منتظر استان همراه باشیم ارتفاعات خراسان ضرابی