برگزیده ها
مازندمجلس: رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد، اگر دولت جدید انگلیس تصمیم بگیرد می‌تواند از بریگزیت بازگردد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی اعلام کرد: اگر موضع دولت انگلیس بعد از برگزاری انتخابات زودهنگام تغییر یابد می‌تواند از بریگزیت بازگردد.

وی ادامه داد:‌ اگر دولت جدید انگلیس تصمیم بگیرد که موضع خود را تغییر دهد این امکان وجود دارد. اگرچه تصمیم آخر در این باره بر عهده 27 عضو اتحادیه اروپا است اما در صورت تغییر تصمیم انگلیس درباره بریگزیت همه به نفع این تصمیم رای خواهند داد.

تاجانی اضافه کرد: اگر انگلیس بعد از انتخابات بخواهد از ماده 50 بیرون آید روند پس از آن کاملا مشخص است.

در این میان استیفن تیمز، از اعضای حزب کارگر در کمیته خروج از اتحادیه اروپا در پارلمان انگلیس در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد: انتخابات زودهنگام در این کشور بیشتر از اینکه ضامن ثبات در کشور باشد برای به تاخیر انداختن مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا است.

مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه از تصمیم ترزا می، نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم ژوئن حمایت کرد.

ترزا می اعلام کرد: این انتخابات زودهنگام با هدف برطرف کردن اختلاف نظرها در پارلمان و موفقیت در مذاکرات بریگزیت با اتحادیه اروپا و تضمین ثبات در کشور انجام می‌شود.

همچنین روز چهارشنبه صادق خان، شهردار لندن از شهروندان این کشور خواست که برای جلوگیری از یک روند سخت بریگزیت و تضمین یک توافق منفعت زای دو طرفه با اروپا، رای دهند.

انتظار می‌رود لندن مذاکرات بریگزیت را پیش از 29 ماه مارس 2019 به پایان برساند.
 
بریگزیت انگلیس اروپا تصمیم انتخابات پارلمان اتحادیه اعلام زودهنگام تغییر می‌تواند مذاکرات تضمین چهارشنبه بازگردد بخواهد بگیرد اسپوتنیک تاجانی برگزاری