برگزیده ها
استراتژی منطقه‌ای واشنگتن باید بر ایران متمرکز باشد

مازندمجلس: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد که استراتژی واشنگتن در منطقه باید متمرکز بر ایران باشد و نه اسرائیل.

مازندمجلس: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد که استراتژی واشنگتن در منطقه باید متمرکز بر ایران باشد و نه اسرائیل.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، در ادامه اظهارات تند مقام‌های واشنگتن علیه تهران، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ایران «عامل اصلی مشکلات» در خاورمیانه است.

نیکی هیلی، پنجشنبه‌شب در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که استراتژی واشنگتن در منطقه باید متمرکز بر ایران باشد و نه اسرائیل.

وی همچنین ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرد.

یک روز قبل از این اظهارات، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، با انتقاد شدید از توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با تهران گفته بود که این توافق نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای بشود، بلکه تنها باعث تعویق افتادن ماجرا شده است.

این اظهارات، واکنش «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران را به دنبال داشت که روز پنج‌نشبه در توییتر نوشت که ایالات متحده باید گفتمان خود را تغییر دهد و به جای آن تلاش کند که به تعهداتش در قبال توافق هسته‌ای پایبند بماند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا با این اتهام‌زنی‌ها نمی‌تواند این واقعیت را لاپوشانی کند که خودش اعتراف کرده ایران به توافق هسته‌ای پایبند مانده است. اشاره ظریف به نامه اخیر وزیر خارجه آمریکا به «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، است که در آن گفته شده بود ایران تا به اینجای کار شرایط توافق هسته‌ای را رعایت کرده است.

آمریکا هسته‌ای توافق واشنگتن خارجه اظهارات نماینده تاکید استراتژی متمرکز نمی‌تواند پایبند متحده ایالات تهران منطقه اسرائیل خاورمیانه همچنین