برگزیده ها
شانس موفقیت آقای روحانی بالاست/ امیدواریم با پخش برنامه «جمهور» ممنوع‌التصویری خاتمی لغو شود

مازندمجلس: عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه هدف مشترک اصولگرایان حذف آقای روحانی و یک‌ دوره‌ای کردن ریاست جمهوری‌ اوست گفت: حضور آقای جهانگیری به عنوان کاندیدای مکمل و پشتیبان شانس آقای روحانی را تقویت کرده همچنین افتراق رقبای او و عملکرد مثبتش در طول چهارسال گذشته نقطه قوت دیگر آقای روحانی است.

مازندمجلس: عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه هدف مشترک اصولگرایان حذف آقای روحانی و یک‌ دوره‌ای کردن ریاست جمهوری‌ اوست گفت: حضور آقای جهانگیری به عنوان کاندیدای مکمل و پشتیبان شانس آقای روحانی را تقویت کرده همچنین افتراق رقبای او و عملکرد مثبتش در طول چهارسال گذشته نقطه قوت دیگر آقای روحانی است.

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در دوره دوم هر رییس‌جمهوری به استثنای سال ۸۸ از فضای رقابتی کافی برخوردار نبوده، اظهارکرد: به نظر می‌رسد برای بار دوم پس از سال ۸۸ در انتخابات پیش‌رو به طرز بی‌سابقه‌ای میزان مشارکت داوطلبان این انتخابات نسبت به گذشته از افزایش معنادار و قابل توجهی برخوردرا است لذا از این حیث به لحاظ رابطه مستقیمی که بین مشارکت مردم در انتخابات و فضای رقابتی وجود دارد.

اصولگرایان تلاش دارند از افتراق جلوگیری کنند

عضو بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه اصولگرایان همواره با تلاش‌های بسیار گسترده درصدد بودند که بر همگرایی و انسجام خویش بیافزایند، تصریح کرد: اصولگرایان از سال ۹۲ تلاش دارند که از افتراقی که داشتند جلوگیری کنند و از همین رو ابتدا آقای تقوی از موضع شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سردمدار شد و پس از آن ساز و کار جمنا مطرح و در نیمه دوم سال ۹۵ فعالیت‌های گسترده‌ای شکل گرفت و در نهایت اصولگرایان به یک بسته ۱۴ نفری رسیدند که در اولین مرحله غربالگری ۵ نفر از  این ۱۴نفر انتخاب شدند و یک نفر نیز انصراف داد که در نهایت با اعلام نظر شورای نگهبان جمنا با  دو کاندیدای مشخص حضور جدی دارد.

هدف مشترک اصولگرایان حذف روحانی است

او بیان کرد: به نظر می‌رسد که همه زیربخش‌های جریان اصولگرا بدون در نظر گرفتن از اختلافاتی که با یگدیگر دارند یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن هدف برخورد حذفی در قالب یک رقابت افزایشی با آقای روحانی و یک دوره‌ای کردن دولت اوست.

شانس موفقیت با آقای روحانی است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه معتقد است شانس همچنان با آقای روحانی است، ادامه داد: حضور آقای جهانگیری به عنوان کاندیدای مکمل و پشتیبان این شانس را تقویت کرده همچنین افتراق رقبای آقای روحانی نقطه قوت دیگر آقای روحانی است. از سوی دیگر گفتمان کارآمد آقای روحانی در مقایسه با گفتمان ناکارآمد اصولگرایان که عمدتا دوره هشت‌ساله آقای احمدی‌نژاد را تداعی می‌کند همچنین کارنامه عملکردی مثبت آقای روحانی در مقایسه با کارنامه عملکردی دو دوره قبلی آقای احمدی‌نژاد که تمام عیار مورد حمایت اصولگرایان بود شانس دیگری را برای اقای روحانی به ارمغان می‌آورد.

اصلاح‌طلبان با انتخابات دشواری روبرو هستند

رسولی به اهداف مشترک و استراتژیک رقبا علیه آقای روحانی اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که برخلاف تصور ساده‌انگارانه و خوشبینانه پاره‌ای از هوادران حقیقی و حقوقی دولت یازدهم حامیان آقای روحانی باید با این پیش‌فرض ساز و کارهای انتخاباتی را تدوین و دنبال کنند که با یک انتخابات بسیار دشواری روبرو هستند و هر آن ممکن است که این چالش‌ها کار انتخاباتی آقای روحانی را با سختی مواجه کند آنچه که به اصلاح‌طلبان مربوط می‌شود با سازمان‌دهی کاملا منسجمی که از ماه‌ها قبل شکل گرفته با پرهیز از گرفتار شدن پیروزی آسان برای آقای روحانی آمادگی دارند که در یک هماوردی سخت و دشوار و البته پیروزی آفرین شرایطی را فراهم کنند که اسباب تداوم مجدد دوره مسئولیتی آقای روحانی فراهم شود.

انتخاب مجدد روحانی به نفع ملت است

او با بیان اینکه انتخاب مجدد روحانی به نفع منافع ملی است اظهار کرد: در صورت انتخاب مجدد روحانی منافع ملی کشور بهتر تامین خواهد شد و از هزینه‌های هنگفت بر پیکره اقتصاد ملی از قِبَلِ جابجایی دولت کاسته خواهد شد همچنین فرصتی است برای آقای روحانی تا در دور دوم با تشکیل کابینه‌ای کارآمدتر به باقی‌مانده کارهای انتخاباتی خود در حوزه‌های سیاست‌ خارجی اقتصاد و سیاست داخلی جامع عمل بپوشاند.

رییسی و قالیباف رقبای اصلی روحانی

عضو بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین رقیب آقای روحانی چه کسی است توضیح داد:  به نظر من آقای روحانی در حوزه اصولگرایی با رقبای قدر فردی مواجه نیست بلکه با یک رقابت فرسایشی از ناحیه کاندیداهای متفرق و متعدد جریان اصولگرا مواجه است.

روابط رییسی با اصولگرایان دوسویه است

او در پاسخ به این سوال که باتوجه به این که آقای رییسی اعلام کرده ساز و کار جمنا مشکل دارد چقدر احتمال دارد فردی که این ساز و کار را قبول ندارد به عنوان نامزد اصلی معرفی شود، گفت: این‌ها ادبیات متعارف فضای انتخاباتی است آقای روحانی هم سال ۹۲به عنوان کاندیدای مستقل آمد آقای احمدی‌نژاد هم سال ۸۸ اعلام کردند که مستقل است حتی آقای خاتمی هم در سال ۷۶ اعلام کرد که مستقل است و در حقیقت به این صحبت‌ها نباید خیلی توجه کرد بلکه باید دید آقای رییسی با چه تیمی وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و کدام جریان پیام‌رسان او به جمنا است.

رسولی تاکید کرد: آنچه مسلم است آقای رییسی از حوزه اصولگرایی یکی از کاندیداهای جدی مقابل آقای روحانی است و اعلام کاندیداتوری مستقل به نظر من چیزی از روابط و مناسبات دو سویه آقای رییسی با جریان اصولگرا کم نمی‌کند.

امیدواریم نیروهای مسلح اشتباهات گذشته را تکرار نکنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم مداخله نیروهای مسلح در انتخابات چقدر ضرورت دارد که رسانه‌های وابسته به این نیروها مداخله‌ای علیه یا له کاندیداها نداشته باشند، گفت: یکی از عوامل موثر در ایجاد حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ عدم احتیاط و اجتناب بخش‌های نظارتی در پاره‌ای از رده‌های نظامی در رقابت‌های انتخاباتی بود از فقهای شورای نگهبان گرفته تا بخشی از مقامات نظامی در سال ۸۸ متاسفانه بدون توجه به جایگاه حاکمیتی خود به صورت ضمنی رفتار جانبدارانه داشتند و این رفتارهای جدی متوجه اقتدار و شان و شئونات نظام کرد.

او خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ و ۹۴ ستاد کل نیروهای مسلح بنابر فرمانی که از سوی فرماندهی کل قوا صادر شد نسبت به تکرار رفتارهای گذشته مراقبت خوبی را انجام داد پیش‌بینی من این است که کما اینکه تعدادی از فرماندهان ارشد نظامی هم به صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ‌کدام از بخش‌های نیروهای مسلح مداخله در رقابت‌های سیاسی نخواهند داشت در انتخابات آتی شاهد تکرار اشتباهات گذشته نباشیم.

رفتارهای یک‌سویه رسانه ملی از مخاطبان آن می‌کاهد

این عضو بنیاد امید ایرانیان همچنین درباره پخش تصویر و صحبت‌های رییس دولت اصلاحات از رسانه ملی گفت: باتوجه به اینکه صدا و سیما به طور غیرمستقیم در حوزه رهبری تعریف می‌شود علیرغم ابلاغ صریح سیاست‌های رهبری مبنی بر عدم مداخله دستگاه‌های حاکمیتی در رقابت‌های سیاسی متاسفانه به نظر می‌رسد حوزه معاونت سیاسی صدا و سیما همچنان به صورت وسوسه‌انگیز به دنبال سوء استفاده از رسانه ملی برای کمک به منویات جناحی و سیاسی است.

رسولی تاکید کرد: به هر میزان که صدا و سیما از راهبردهای اصلی مقامات ارشد نظام تبعیت نکند به صورت کمی و کیفی از مخاطبان آن کاسته خواهد شد و بر صفت ملی بودن این رسانه لطمات جدی واردخواهد شد. امیدوارم در مدت زمان کوتاه باقی مانده از سوی شورای نظارت بر عملکرد صدا و سیما و همچنین رییس آن که در حرف بارها اعلام بی‌طرفی کرده در آینده نزدیک شاهد تغییر مواضع و رفتارهای رسانه ملی باشیم.

امیدواریم با پخش برنامه «جمهور» ممنوع‌التصویری لغو شود

او در پایان درباره بحث ممنوع‌التصویری آقای خاتمی گفت: تاکنون هیچ کدام از نهادهای رسمی کشور به صورت قطعی مسئولیت این اقدام را نپذیرفتند. در مقطعی این مسئولیت را برعهده شورای عالی امنیت ملی گذاشتند و رییس جمهوری به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی و نیز دبیر این شورا این انتصاب را رد کرد به نظر می‌رسد برنامه «جمهور» که با هدف ترویج و تشویق مردم به حضور بیشتر در صحنه انتخابات طراحی شده یکی از معدود برنامه‌هایی است که بنا دارد تا با مرور انتخابات سال ۸۸ سرفصل جدیدی را فراروی رسانه ملی قرار دهد معتقدم باتوجه به پخش تصاویر آقای خاتمی و موسوی این ممنوع‌التصویری کان‌لم یکن تلقی شود.

روحانی انتخابات اصولگرایان اعلام اینکه سیاسی شورای همچنین رسانه رییسی رسولی می‌رسد گذشته انتخاباتی عنوان رقبای ممنوع‌التصویری جریان ایرانیان بنیاد نیروهای خاتمی رفتارهای مستقل کاندیدای دارند مشترک مواجه دنبال باتوجه تکرار احمدی‌نژاد اصولگرا تاکید نظامی افتراق جمهور رهبری امیدواریم رقابت‌های برنامه مداخله اقتصاد کاسته درباره منافع فراهم امنیت مسئولیت پیروزی اصولگرایی اشتباهات حاکمیتی متاسفانه گرفته مخاطبان بخش‌های کاندیداهای روابط مقامات رقابت عملکرد تقویت جمهوری رقابتی مشارکت میزان پشتیبان جهانگیری ایلنا گفت‌وگو موفقیت دوره‌ای ریاست جلوگیری بسیار عملکردی کارنامه اصلاح‌طلبان دشواری پاره‌ای روبرو مقایسه گفتمان نهایت داشتند نگهبان اصلاح‌طلب همچنان کارهای