برگزیده ها
بازی سیاست در دانشگاه فنی و حرفه‌ای/تاکید رئیس جدید بر حمایت از یک کاندیدای خاص

مازندمجلس: معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای انقلاب اسلامی تهران با اشاره به سیاسی‌کاری در این دانشگاه، گفت: وزیر علوم در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فردی را سرپرست گذاشته است که در نخستین سخنرانی خود به صراحت بیان می‌کند که باید از یک کاندیدای خاص حمایت شود.

مازندمجلس:علیرضا رحیمی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای انقلاب اسلامی تهران ، گفت: رهبر معظم انقلاب در 13 تیر ماه 1395 در دیدار با اساتید دانشگاه‌ها، فرمودند که محیط دانشگاه، محیط فهم سیاسی، تحلیل سیاسی، دانش سیاسی و آگاهی سیاسی است؛ این را من مانع نیستم؛ نه، [بلکه می‌گویم‌] سیاست‌بازی نشود، سیاسی‌کاری نشود، حاشیه‌سازی نشود. اما باز مشاهده می‌شود که متاسفانه سخنان صریح و قابل فهم رهبر انقلاب نادیده گرفته شده و به خاطر حمایت از کاندیداهای خاص و بازی‌های سیاسی؛ وزیر علوم دولت یازدهم در کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تغییر داد.

وی افزود: مسعود شفیعی رئیس سابق دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای یکی از چهره‌های علمی دانشگاهی است و در طول زمانی که ریاست دانشگاه را بر عهده داشت سعی کرد، مسیر علمی و بدون حاشیه‌های سیاسی را پیش بگیرد که به طور ناگهانی تغییر کرد.

رحیمی گفت: البته هدف ما حمایت از رئیس سابق دانشگاه نیست بلکه اعتراضی است به عملکرد کاملا سیاسی وزارت علوم که در کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فردی را بر سرکار گذاشته است که در نخستین سخنرانی خود در دانشگاه به صراحت بیان می‌کند که باید کاری کنیم تا از یک کاندیدای خاص حمایت شود.

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای انقلاب اسلامی تهران عنوان کرد: این سخن رئیس جدید دانشگاه یعنی چه؟ جز این است که می‌خواهند فضای علمی دانشگاه را تبدیل به فضای سیاسی و تبلیغاتی برای نامزد مورد نظر کنند؟ آیا این کار وزارت علوم جز بیان اعمال سلیقه‌های فردی و با نیات پنهانی است؟ آیا این کار به فعالیت‌های علمی دانشجویان و اساتید لطمه وارد نمی‌کند؟
چرا باید به طور ناگهانی به رئیس دانشگاه بگویند، عزل شده اید و به سرعت و در کمتر از 5 روز از اعلام به رئیس دانشگاه ، خیلی بی سر و صدا و بدون اطلاع به خبرنگاران مراسم تودیع و معارفه انجام می گیرد؟

وی اضافه کرد: چرا باید سرپرست جدید دانشگاه در دوران تصدی‌اش در پست معاونت اداری به نیروهای ارزشی در راستای حذف یا بازنشست کردن آنها فشارهای زیادی وارد کند تا حدی که برخی از نیروها را در سنین زیر 50 سال بازنشست کند.

رحیمی گفت: آیا این اقدام دولت در آستانه انتخابات مشکلات علمی، تحقیقاتی اساتید و دانشجوها را بهبود خواهد بخشید یا صرفا به دنبال کارهای انتخاباتی و جمع‌آوری رأی هستند؟ آیا با تغییر ریاست دانشگاه، قصد دارند به تشکل‌های ارزشی دانشگاه فشار بیشتر وارد کنند و مانع برگزاری برنامه‌های تشکل‌ها شوند؟

وی گفت: بسیج دانشجویی دانشکده فنی و حرفه‌ای انقلاب اسلامی این اقدام را مانع پیشرفت علمی دانشگاه و کاملا سیاسی کاری می‌داند و معتقد است این اقدام صرفا به دلیل نزدیک بودن به انتخابات رئیس جمهوری صورت گرفته و دلیل دیگری ندارد.

دانشگاه سیاسی انقلاب حرفه‌ای ریاست انتخابات حمایت رحیمی اساتید جمهوری تغییر دانشکده اقدام اسلامی دانشجویی کاملا بازنشست ارزشی وزارت تهران گفت‌وگو کاندیدای معاون گرفته ناگهانی