برگزیده ها
رکوردشکنی «دونالد ترامپ» در میزان «عدم محبوبیت»
مازندمجلس: به گزارش فارس، براساس یک نظرسنجی سراسری، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از حیث محبوبیت درمیان روسای جمهور پیشین این کشور در رتبه آخر قرار دارد.
 در نظرسنجی مؤسسه «گالوپ» درباره میزان محبوبیت دونالد ترامپ در سه ماهه اول فعالیت در کاخ سفید، او با کسب محبوبیت 41 درصدی، رکوردی جدید را از لحاظ «نامحبوب» بودن به نام خود ثبت کرده است.

نتایج براساس یک نظرسنجی سراسری از تاریخ 20 ژانویه تا 19 آوریل یعنی سه ماه اول فعایت دونالدترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا منتشر سده است. این نظرسنجی از حدود 45000 فرد بزرگسال به عمل آمده و درصد خطای آن نیز یک درصد عنوان شده است.

تمام رؤسای جمهور پیشین آمریکا از سال 1953، در 10 ماهه اول حضور خود در کاخ سفید از میزان بیش از 50 درصد محبوبیت در میان مردم برخوردار بوده‌اند.



میزان محبوبیت رؤسای جمهور آمریکا در سه ماهه اول حضور در کاخ سفید
 
براساس نظرسنجی گالوپ کمترین میزان محبوبیت ترامپ به شکست او در لغو و جایگزینی «اوباماکر» باز می‌گردد. محبوبیت ترامپ پس از این شکست به 35 درصد کاهش یافت.

بیشترین میزان محبوبیت ترامپ نیز به پس از مراسم تحلیف او در ژانویه 2017 باز می‌گردد که محبوبیت او 46 درصد عنوان شده است.

تنها نقطه مثبت در میزان محبوبیت ترامپ به حمایت هم‌حزبی‌های جمهوریخواه او باز می‌گردد. او از حمایت 85درصدی جمهوریخواهان برخوردار است.

با این حال رئیس جمهور آمریکا در میان افرادی که خود را نه جمهوریخواه و نه دموکرات بلکه مستقل می‌دانند، محبوبیت پائین 35 درصدی را داراست.

بیشترین میزان محبوبیت در میان رؤسای جمهور پیشین آمریکا در سه‌ماه اول فعالیت، به «جان اف کندی» با 71 درصد بازمی‌گردد.
 
محبوبیت میزان جمهور ترامپ آمریکا نظرسنجی دونالد عنوان می‌گردد پیشین رؤسای حمایت برخوردار جمهوریخواه بیشترین گالوپ براساس سراسری فعالیت درصدی ژانویه