برگزیده ها
انتخابات در اسلام، نمایشی،فرمایشی و سلطه‌گری نیست/ همه باید برای حل مشکلات کشور کمک کنند

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:‌انتخابات در اسلام، نمایشی،فرمایشی و سلطه‌گری نیست بلکه برگزیدن است.

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:‌انتخابات در اسلام، نمایشی،فرمایشی و سلطه‌گری نیست بلکه برگزیدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان در سومین مجمع عمومی "جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران" که صبح امروز در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، در باره انتخابات و تفاوت فرهنگ انتخاباتی اسلام با سایر جوامع گفت: انسان همواره در مسیر انتخاب در زندگی است و هدف از انتخاب این است که به اهداف صحیح برسد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه در بحث نظام انتخابات سیاسی، مجری سیاست‌های کشور انتخاب می‌شود، اظهار کرد: برخی  القاء می‌کنند که انتخابات حاصل غرب است و دموکراسی از غرب آمده در حالی که آنها در اشتباه هستند چراکه در نظام اسلامی، مردم‌سالاری وجود داشته است.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: برای مشارکت دادن مردم در نظام سیاسی، انتخابات بوجود آمده است. در جوامع دیکتاتوری، کمونیستی و فاشیستی انتخابات فرمایشی است و در نظام استبدادی نیز انتخابات تبعیت از خواست‌های حکومت است. در غرب و نظام لیبرالیستی  نیز انتخابات برای کسب قدرت و در راس پلیدی آن سیاست ماکیاول است که اساس انتخابات را رسیدن به پست و مقام و رسیدن به منافع خود می‌دانند. برای آنها تفاوتی ندارد که حاکم غارتگر و جانی باشد چراکه در این انتخابات ارزش‌های الهی و انسانی جایی ندارند.

او ادامه داد: در کشور ما که اسلامی و افتخار پیروی از تشیع دارد، برخی می‌گویند انتخابات یک رقابت است که باید سعی شود انتخابات به صورت سالم برگزار شود. انتخابات در اسلام، نمایشی،فرمایشی و سلطه‌گری نیست بلکه برگزیدن است. قرار نیست باهم جنگ و دعوا کنند بلکه ملت فردی را برمی‌گزینند که ارزش الهی و انسانی، مشروع و سعادت ملت خود و جهان را در نظر دارد.

این نماینده سابق مجلس افزود: در برگزیدن فرد، اینکه او از گروه و جناح ما هست یا خیر مطرح نیست. باید کسی را برگزینیم که بتواند مطالبات را پاسخگو باشد. به انسان مقتدر و پاک و سالم که ۳۸ سال در قدرت بوده و نه خود و خانواده‌اش  اختلاس و سوءاستفاده نداشته رای دهیم.

بادامچیان گفت:‌اگر رجایی گونه‌ها نخست‌وزیر شوند و به مقام برسند دیگر حقوق نامتعارف به وجود نمی‌آید. باید کسی را انتخاب کنیم که اهلیت و شایستگی دارد. مردم اگر می خواهند انتخاب کنند به جای اینکه به دنبال زدو بندها باشند باید صالح و شایسته تر را انتخاب کنند.

او با بیان اینکه فرق نظام انتخاباتی اسلامی با غربی در این است که می گوید صالح شایسته‌ترین را انتخاب کن، اظهار کرد:  انتخابات خدمت است نه رقابت و کاندیداها برای عرضه خود پا به عرصه می گذارند. باید کسی را انتخاب کنیم که خدا و شهدا از ما راضی باشند. از بازرگان تا ریس جمهور فعلی همه نقاط مثبت داشتند و کسی را نفی نمی کنم  اما برخی اجرشان را پایمال کردند .

این عضو ارشد موتلفه گفت: باتوجه به شرایط دنیا باید از این فرصت و بحران استفاده کنیم. رهبر انقلاب فرمودند مشکل ما تحریم‌ها نیست بلکه برنامه غلط دولت فعلی و قبلی و پیش از آن است. اگر در کشور مشکلات داریم باید همه کمک کنند تا حل شود .

انتخابات اینکه فرمایشی اسلامی اسلام برگزیدن بادامچیان نمایشی سیاسی موتلفه سلطه‌گری اظهار باشند چراکه رقابت انسانی انتخاباتی شورای مشکلات مرکزی برگزار جوامع انسان