برگزیده ها
مازندمجلس: به گزارش تسنیم، محمدحسین صفارهرندی صبح امروز در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد اظهار داشت: انتخابات برای ما جنبه طریقیت و موضوعیت دارد و طریقیت بدین معنا که راهی برای شناخت مسئولان کشور است. 

وی افزود: اما از نگاه بالاتر به‌منزله یک نشانه است به‌طوری که رجوع به آرای مردم یعنی تکیه‌گاه نظام رأی و خواست مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "عموماً در انتخابات مختلف بالای 60 درصد مشارکت مردمی داشته‌ایم"، گفت: این آمار رقم خوبی در دنیا است چرا که در کشورهای مدعی دموکراسی غالباً مشارکت مردم حداکثر به 50 درصد می‌رسد و مسئله‌ای که شاخص مقبولیت و مشروعیت نظام است در کشور ما دو سال یک بار در قالب انتخابات‌ها محک زده می‌شود.

صفارهرندی تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم پایه‌های نظام را محکم می‌کند و مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند باید حضور مردم حداکثری باشد. از ابتدای انقلاب بین دو جریان شناخته‌شده کشور، دست اندرکاران سیاسی رقابت تنگاتنگی داشتند و در انتخابات پیشِ‌رو نیز اصل رقابت بین جریان اصلاح‌طلب و اصولگراست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: روحانی عضو جریان اصلا‌ح‌طلب نبود و گزینه عاریتی آنها بود که عقبه جریان اصلاح‌طلب در آرای وی مؤثر بود.

صفارهرندی با اشاره به اینکه مشرب اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دو ذائقه سیاسی مردم است، گفت: نگاه مقام معظم رهبری این است که این دو جریان مادامی که در چارچوب وفاداری به اصل نظام باشند، حفظ شود‌ و مساوی هستند‌. هیچ وقت فکر نکنیم با حذف یک جریان، جریان دیگر خالص است بلکه این چنین نیست و همان جریان دچار انشعاب و تجزیه می‌شود پس باید یاد بگیریم جریان وفادار به انقلاب با مثل خودش همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در فتنه 88 این قاعده به هم خورد چون در آن زمان کسانی به اسم رقابت در داخل نظام، پای غیرنظام را وارد کردند و وقتی کار به اینجا رسید آن جریان را باید حذف کرد.

صفار هرندی افزود: به عناصر فتنه بهحق اجازه داده نمی‌شود دوباره بیایند و وارد بازی شوند اما هیچ‌وقت گفته نشد همه اصلاح طلبان فتنه‌گر هستند و نباید وارد سیاست شوند.

وی با ابراز اینکه "باید گفتمان و برنامه‌های ما قوی باشد"، تصریح کرد: اکنون طرف مقابل احساس خطر کرده است چون یک گفتمان قوی، آنها را به چالش کشیده و می‌گوید شما راهی را رفتید و جواب نداد پس باید در توزیع این گفتمان قوی بسته و آرایش زیبا به کار بریم‌.

وزیر اسبق ارشاد خاطرنشان کرد: ما روش شخص‌محوری در دولت را باید حل کنیم، وقتی دولت در شخص رئیس جمهور خلاصه شود بقیه دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها کم‌اثر می‌شود پس باید به جمع‌گرایی برسیم تا تمام ظرفیت‌های دولت، استعداد یک رئیس جمهور را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه "باید در انتخابات جا بیفتد که ما داریم یک تیم اداره کننده کشور را انتخاب می‌کنیم"، گفت: شخص‌محوری که از دوره  مرحوم هاشمی رفسنجانی شروع شد تاکنون ادامه داشته و امتداد آن مشکلاتی ایجاد کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز مسائل اقتصادی دارد بهانه‌ای برای طرح مسائل دیگر می‌شود پس باید روی آن  تمرکز کرد و برای حل مسائل اقتصادی قدم برداشت.

صفار هرندی با اشاره به ضرورت وحدت در جبهه وفاداران به انقلاب گفت: کسانی در سال 92 تصورشان این بود که وحدت ضرورتی برای موفقیت نیست بلکه مزاحم است و باید وحدت را شکست که نظریه باطلی بود و بعد از آن تصمیم گرفته شد که در راستای جمع شدن و وحدت اقدام شود.

وی تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب حرکت بزرگی در راستای تجمیع قوا و نیروهای پراکنده وفادار به انقلاب بود و تاکنون نیز خوب جلو آمده‌اند. در واقع وحدت از اجماع مهم‌تر است چرا که اجماع زودهنگام ممکن است به‌ضرر باشد و فرد مورد اجماع مورد اقبال عمومی قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با این تذکر که "در اوج فعالیت‌های سیاسی فراموش نکنیم که ما مؤمن هستیم"، تصریح کرد: باید متعهد به حق، عدل و چارچوب باشیم و حق نداریم متوسل به ترفندهای غیرالهی شویم همان‌طور که حضرت آقا بارها فرمودند فکر نکنید به هر قیمتی حق دارید طرف مقابل را از صحنه خارج کنید و اگر از حدود و عدالت پا را فراتر بگذارید از جانب خداوند ضربه می‌خورید.

صفارهرندی با تأکید بر اینکه "مواظب باشیم در پازل دشمن بازی نکنیم"، گفت:  میدان نبرد را دشمن برایمان طراحی نکند چرا که اگر چنین باشد هرقدر ترفندهای خوب را به کار بگیریم چون طراح دشمن بوده است، سود نخواهیم برد.

وی تصریح کرد: مراقب القاءها و صحنه‌سازی‌ها باشیم برای مثال وقتی جلوی 16 کنسرت از بین 1200 تا 1400 کنسرت  گرفته می‌شود می‌گویند "اینان جلوی هنر را می‌گیرند و اگر روی کار بیایند فعالیت‌های فرهنگی تعطیل می‌شود" در حالی که برخی از آن کنسرت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی لغو شده بود.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی مردم مسئله اقتصاد است هرکس در این زمینه فرمول‌های اقتصادی مؤثر ارائه دهد مورد توجه مردم قرار می‌گیرد.

 
جریان صفارهرندی تصریح مصلحت تشخیص انقلاب اینکه انتخابات اقتصادی رقابت مسائل گفتمان نکنیم باشیم سیاسی افزود اجماع امروز شخص‌محوری خاطرنشان مقابل جمهور تاکنون راستای ترفندهای نیروهای فعالیت‌های بیایند کنسرت چارچوب طریقیت مشارکت مردمی فرهنگی عاریتی روحانی گزینه اصلاح‌طلب اشاره ادامه کسانی وفادار بگیریم رهبری باشند هرندی