برگزیده ها
مازندمجلس: نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو همچنان پیشتاز دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد بود.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه ایلابه نشان می دهد در حالی که دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است یکشنبه برگزار شود، مارین لوپن اختلاف بیشتری را با ماکرون پیدا کرده و نامزد مستقل و میانه رو شانس بالایی را برای پیروزی دارد.

این در شرایطی است که فرانسوا فیون نامزد محافظه کار و ژان لوک ملنشون نیز اختلاف خود را با لوپن کاهش داده اند.

نظرسنجی موسسه ایلابه که برای شبکه تلویزیونی بی اف ام انجام شده حاکی است که در دور دوم انتخابات نیز ماکرون با 65 درصد آرا می تواند به راحتی بر لوپن غلبه کند، لوپن در دور دوم تنها 35 درصد آرا را کسب خواهد کرد.

این نظرسنجی روز چهارشنبه پیش از تیراندازی در پاریس انجام شده است. در این تیراندازی که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته، یک مامور پلیس کشته شده است.

این نظرسنجی افزود: ماکرون در دور نخست انتخابات موفق به کسب 24 درصد آرا خواهد شد و لوپن نیز کمتر از 21.5 درصد آرا را در اختیار خواهد داشت. میزان آراء لوپن 1.5 درصد کمتر از نظرسنجی قبلی است که 3 روز پیش انجام شده است.

میزان آراء فیون نیز با 0.5 درصد افزایش به بیش از 20 درصد رسیده است. ملنشون نیز با رشد 1.5 درصدی آرا روبرو شده و می تواند 19.5 درصد آرا را کسب کند.
 
نظرسنجی انتخابات ماکرون نامزد فرانسه ملنشون اختلاف تواند تیراندازی ایلابه میزان ریاست مستقل میانه پیروزی جمهوری موسسه