برگزیده ها
مازندمجلس: صندوق بین المللی پول دولت یازدهم را رکورددار ریخت و پاش هزینه‌ای در ایران معرفی و اعلام کرد این دولت نسبت به دولت قبل از خود ۲ برابر خرج کرده است در حالی که وضعیت اشتغال و درآمد مردم بدتر شده است.

به گزارش تسنیم، بررسی آمارهای منتشر شده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می دهد دولت یازدهم پرخرج ترین دولت ایران بوده است و در 4 ساله فعالیت خود 746 هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.

با وجود گسترش بیکاری و رکود و کاهش سطح درآمدی مردم در 4 ساله فعالیت دولت یازدهم، هزینه کرد این دولت نسبت به دولت قبل تقریبا 2 برابر بوده است. در 4 ساله 2009 تا 2012 که برابر با دوره فعالیت دولت دهم است هزینه کرد دولت بالغ بر 392 هزار میلیارد تومان گزارش شده بود.

هزینه‌کرد دولت یازدهم بر مبنای سالانه رکوردی در طول دوره 26 ساله از سال 1990 به این سو محسوب می شود که آمار آن از سوی صندوق بین المللی پول اعلام شده است. بالاترین هزینه کرد سالانه دولت طی این دوره 26 ساله مربوط به سال 2016 است که طی آن هزینه کرد دولت به 233 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش درآمدهای دولت یازدهم در 4 ساله فعالیت این دولت بالغ بر 668 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به 4 ساله فعالیت دولت قبل رشد 63 درصدی داشته است. در دولت دهم درآمد 4 ساله دولت 408 هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.


 
یازدهم هزینه فعالیت میلیارد تومان برابر گزارش اعلام صندوق المللی سالانه درآمد هزینه‌ای