برگزیده ها

مازندمجلس: رییس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که توافق هسته‌ای را به دقت بررسی خواهد کرد، مدعی شد: ایران به روح برجام پایبند نبوده است.

مازندمجلس: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با پائولو جنتیلونی نخست‌وزیر ایتالیا در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که واشنگتن دلیلی دارد که شک کند ایرانی‌ها در حال تخلف از برجام هستند؟ گفت: درباره ایران باید بگویم که به نظر من آنها درحال لطمه زدن به توافق هسته‌ای هستند. این توافق نباید امضا می‌شد و نباید به شیوه‌ای که مذاکره شد، مذاکره می‌شد. من همیشه طرفدار توافق هستم اما توافق هسته‌ای، یک توافق بد بود.
 
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، ترامپ در اظهارات خود علیه برنامه جامع اقدام مشترک و ایران افزود: این بدترین توافقی است که من تاکنون دیده‌ام که درباره‌اش مذاکره شده است. آنها به روح توافق پایبند نیستند. من می‌توانم چنین چیزی را بگویم. ما این توافق را با دقت بسیار تحلیل می‌کنیم و در آینده نه چندان دور، چیزی برای گفتن درباره‌اش داریم.
 
وی در ادامه با ادعای این‌که ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده است، گفت: اما آنها باید این کار را بکنند. باید این کار را بکنند. پس ما خواهیم دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.
 
ترامپ در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، ایتالیا را شریکی کلیدی و مهم در نبرد با تروریسم خواند و گفت: ایتالیا اکنون دومین ارائه کننده بزرگ نیروی نظامی در جنگ‌های عراق و افغانستان است.
 
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌هایش از روند اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک بارها تایید کرده است که ایران به تعهدات خود پایبند است.
 
وزیر امور خارجه کشورمان نیز با رد ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی از جمله وزیر خارجه این کشور تصریح کرده است: اتهامات بی‌پایه آمریکا نمی‌تواند اعتراف آن کشور به اجرای تعهدات برجامی توسط ایران را بپوشاند. آمریکا باید بداند که دیگر قادر نیست جامعه جهانی را با اتهامات بی‌اساس، که کذب آنها توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان بسته شدن پرونده پی ام دی اثبات گردید، منحرف نماید.
توافق هسته‌ای پایبند ترامپ تعهدات ایتالیا مذاکره آمریکا بین‌المللی آژانس انرژی اجرای خارجه بکنند اتهامات درباره‌اش می‌شد نباید بگویم کنفرانس برنامه مشترک اقدام این‌که