برگزیده ها
بیکاری با «بخشنامه» و «پشت میزنشینی» حل نمی‌شود/ تنها ۴ درصد از مردم در صحنه اقتصاد حضور دارند

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز حدود ۳۰ درصد از تحصیل کرده‌های ما بیکار هستند، گفت: بیکاری با بخش‌نامه و پشت میزنشینی حل نمی‌شود.

مازندمجلس:، محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یادواره شهدای مدافع حرم و عملیات بازی دراز در مسجد معتضدی کرمانشاه گفت: هرگز فراموش نمی‌کنم که چطور مردم در مقابل دشمنان ایستادند و مردم غیور و عشایر از گردنه پاتاق تا آستانه کرمانشاه ایستادگی کردند. اما متاسفانه امروز این استان با این همه ظرفیت رتبه اول را در بیکاری پیدا می‌کند.

وی با انتقاد از آمار بالای بیکاری در کشور اظهار داشت: درب هر خانه‌ای را بزنیم، در خانه بیکار دارند و امروز در حدود 30 درصد از تحصیل کرده‌های ما بیکار هستند.

قالیباف با بیان اینکه تنها 4 درصد از مردم در صحنه اقتصاد حضور دارند، تصریح کرد: آن هم کسانی هستند که با رانت و زد و بند در اقتصاد حضور دارند، در مقابل 96 درصد مردم در صحنه اقتصاد نیستند و نتیجه همین می‌شود که می‌بینیم.

وی افزود: در کنار این موضوع مدیران هم از راه دور همه امورات را در تهران متمرکز کرده‌اند. چرا هر تصمیمی را تهران باید به استان‌ها بگوید و همه کارها باید از آنجا تصمیم گیری شود؟ بسیاری از کارها را می‌توان به خود استان‌ها واگذار کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مگر می شود بیکاری را با بخش‌نامه و پشت میزنشینی حل کرد. اداره بخشنامه‌ای و دستورالعملی کشور، اداره‌ای قجری است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مشکلات با یک برنامه ریزی و حضور دقیق و با یک پیگیری مجدانه قابل حل و فصل است، خاطرنشان کرد: از روزی که توفیق خدمت به مردم تهران را پیدا کردیم، به مردم شهر قول دادیم که هر شش ماه یک بار اگر تحول و تغییر را در حوزه زندگی‌تان ندیدید، بدانید من مدیری نالایق هستم.

اقتصاد دارند قالیباف بیکاری تهران انتخابات کرمانشاه اینکه بیکار یادواره استان‌ها کارها امروز جمهوری شهدای مدافع نامزد ریاست میزنشینی مقابل