برگزیده ها
لغو پخش زنده مناظرات ریاست جمهوری امتیاز شناخت و انتخاب اصلح را از ملت می‌گیرد

مازندمجلس: کانون دانشگاهیان در خصوص لغو مناظره زنده نامزدهای ریاست جمهوری اعلام کرد: چنین مصوبه‌ای یک پسرفت معنادار در کاهش مشارکت عمومی که اصلی‌ترین پشتوانه نظام اسلامی است و امتیاز شناخت و انتخاب اصلح را از ملت می‌گیرد.

مازندمجلس:، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خصوص مناظرات زنده تلویزیونی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین مصوبه‌ای یک پسرفت معنادار در کاهش مشارکت عمومی که اصلی ترین پشتوانه نظام اسلامی است و امتیاز شناخت و انتخاب اصلح را از ملت بزرگوار می‌گیرد.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به آیه 18 سوره الزمر تاکید شده است: مردم سالاری دینی افتخار بزرگ نظام اسلامی و ملت انقلابی ایران است. در حکومت دینی مردمی جز مصادیقی خاص همچون مسائل امنیتی و اخلاقی علی القاعده چیزی برای پنهان کاری حاکمان نیست. ذائقه مردم رویه دولتی را که به تصمیم گیری در پستوها علاقه عملی نشان می دهد بر نمی‌تابند.

در ادامه تاکید شده است: انتخابات موسم شور و شعور و خلق رستاخیز حضور است و مردم می خواهند کسی را برگزینند که مرد ماموریت های سخت، غواص دریاهای طوفانی و بازیگر حلال برهه های بحرانی باشد. اگر کسی قدرت مدیریت خود و ضبط نفس در برابر یک رقیب منطقی در مناظره زنده را نداشته باشد و با مهندسی نخ نما جمعی تصمیم گیر را در مسیر لغو آن مهندسی کند باید پرسید در این چهار سال کشور را چگونه اداره کرده است؟

در ادامه آمده است: کانون دانشگاهیان ضمن تقبیح کنشگران اثر گذار بر تصمیم غیرحکیمانه لغو مناظره زنده نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌دارد چنین مصوبه‌ای یک پسرفت معنادار در کاهش مشارکت عمومی که اصلی ترین پشتوانه نظام اسلامی است و امتیاز شناخت و انتخاب اصلح را از ملت بزرگوار می گیرد.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در خاتمه تاکید کرد: طبیعی ترین خواست عمومی تجدید نطر در مصوبه ای است که به نطر می‌رسد تامین کننده میل برمسند نشستگان نو محافظه کار  کنونی و اشرافی زده است. امید است متولیان امر در اولین فرصت جبران مافات کنند و از جریحه‌دار شدن بیشتر افکار و اذهان عمومی جلوگیری کنند.

اسلامی عمومی کانون دانشگاهیان تصمیم تاکید شناخت امتیاز پشتوانه بزرگوار مهندسی مناظره ادامه مصوبه‌ای جمهوری ریاست مناظرات می‌گیرد اعلام معنادار پسرفت مشارکت