برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایرنا نوشت: دبیر ستاد انتخابات کشور و عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نظر این کمیسیون در خصوص نحوه پخش مناظره‌های انتخاباتی تغییر نکرده است و مناظره‌های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده از تلویزیون پخش می‌شود.

مازندمجلس:علی پورعلی مطلق اظهار کرد: در حال حاضر برنامه ای برای تغییر این تصمیم در دستور کار نیست و نظر قطعی کمیسیون این است که مناظره های انتخاباتی به صورت ضبط شده پخش شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار ما این است که همگان تابع قانون باشند.

پورعلی مطلق افزود: قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی شرایط و وظایف نامزدها در رابطه با تبلیغات را مشخص و تعیین کرده است که در تبلیغات نباید هتک حرمت صورت گیرد، آمارهای غلط ارایه نشود و باید انصاف مدنظر باشد.

وی ادامه داد: جرایم انتخاباتی نیز در قانون پیش بینی شده است لذا پیشنهاد می کنم نامزدها رعایت این مسایل را مدنظر داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در هیات های نظارت گفت: این نتایج به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اعلام شده است تا آنان نیز نتایج را به داوطلبان ابلاغ کنند.

داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده است، از سوم تا ششم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا شکایت خود را به هیات های نظارت اعلام کنند. هیات های نظارت شهرستان و استان نیز از هفتم تا 16 اردیبهشت ماه نسبت به بررسی این شکایت ها اقدام می کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

براساس ماده 62 قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات در وزارت کشور و بنا به دعوت وزیر کشور تشکیل می شود.

براساس ماده 63 همین قانون در حال حاضر اعضای کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری دادستان کل کشور یا نماینده تام الاختیار او، وزیر کشور یا نماینده تام الاختیار او، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یا نماینده تام الاختیار، یک نفر از اعضای شورای نگهبان به منظور نظارت بر کار کمیسیون مزبور، دبیر هیات مرکزی اجرایی انتخابات ( علی پورعلی مطلق)، نماینده شورای نظارت بر صداو سیما ( احسان قاضی زاده) هستند.

تصمیم پخش ضبط شده مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سیمای جمهوری اسلامی در این کمیسیون و با رای این اعضا اتخاذ شده است.

29212

انتخابات جمهوری ریاست تبلیغات قانون کمیسیون اسلامی نظارت نماینده بررسی اردیبهشت شورای نامزدهای نتایج انتخاباتی الاختیار پورعلی شکایت سیمای براساس اعضای منظور تصمیم مدنظر نامزدها باشند صلاحیت داوطلبان مناظره شوراهای اعلام