برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سه زن طایفه فیوج که در بی.آر.تی اقدام به جیب بری می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پی وقوعات مشابه به شیوه جیب بری از مسافران خطوط BRT  شهر تهران به ویژه در محدوده مناطق مرکزی شهر تهران، اجرای طرح کنترل نامحسوس ایستگاه های BRT در این مناطق در دستور کار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ و کلانتری های این مناطق قرار گرفت. 
سرانجام 22 اسفند ماه تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در زمان کنترل نامحسوس ایستگاه اتوبوس دروازه دولت، به دو خانم جوانی مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند. 
مأموران پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با اطمینان از سارق بودن این خانم جوان ، زمانی که آنها قصد داشتند تا از طریق ایستگاه مترو دروازه دولت از محل خارج شوند، هر دو نفرشان را دستگیر و در همان بازرسی اولیه موفق به کشف مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از شهروندان زن، کیف های زنانه و گوشی های تلفن همراه شدند. 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" و به دستور بازپرس شعبه پانزدهم دادسرای ناحیه 6 تهران ، متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
با انتقال پریسا 23 ساله  و زهرا26 ساله  به پایگاه سوم آگاهی، هر دو نفر آنها به عنوان سارقان جیب بر حرفه ای از طایفه ی فیوج که با یکدیگر نیز دارای نسبت فامیلی هستند، مورد شناسایی قرار گرفتند.
بررسی سوابق پریسا نشان داد که وی بارها به اتهام جیب بری دستگیر و روانه زندان شده و در آخرین سابقه ی دستگیری ، در شهر زنجان و به اتهام "حمل و نگهداری غیر مجاز سلاح گرم" دستگیر و مدتی را در زندان سپری کرده است. 
در بازرسی از مخفیگاه متهمان ، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر قابل توجهی از اموال مسروقه متعلق به بانوان، چند ده عابر بانک، گوشی های تلفن همراه و ... شدند که از طریق این اموال، دهها مالباخته شناسایی و متهان نیز در تحقیقات تکمیلی به دهها فقره جیب بری در ایستگاه های خطوط بی آر تی بویژه در مناطق مرکزی شهر تهران اعتراف کردند. 
در روز 21 فروردین تیم تجسس ویژه کلانتری 107 فلسطین در ایستگاه اتوبوس چهارراه ولیعصر ،اقدام به شناسایی یکی از جیب برهای سابقه دار و حرفه ای زن طایفه ی فیوج کرد. ضمن دستگیری و انتقال وی به کلانتری ، در بازرسی از اموال بدست آمده موفق به کشف چند دستگاه گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از بانوان شدند. 
با شناسایی تعدادی از بانوانی که در همان روز و به شیوه جیب بری مورد سرقت قرار گرفته بودند، پرونده مقدماتی با موضوع "جیب بری" تشکیل  و متهم به دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 6 تهران جهت انجام تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
سودابه 35 ساله که بارها به اتهام "جیب بری" و "نزاع و درگیری" دستگیر و روانه زندان شده ، پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی و شناسایی از سوی کارآگاهان و همچنین تعدادی از مالباختگان، صراحتا به دهها فقره جیب بری به شیوه تک نفره از مسافران زن خطوط بی آرتی به ویژه در محدوده خیابان های ولیعصر و انقلاب اعتراف و عنوان داشت که عمده ی پول بدست آمده از سرقت هایش را صرف خرید از مراکز تجاری از قبیل پاساژهای لباس فروشی، چند مورد طلافروشی و نهایتا خرید از سوپر مارکت ها کرده است. 
با شناسایی تعدادی از مراکز خرید و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته ، تصاویر سودابه شناسایی شد. تنها در یک فقره ، متهمه با سوء استفاده از کارت عابر بانک حاوی رمز متعلق به یکی از مالباختگان اقدام به خرید میلیونی لباس در محدوده میدان هفت تیر کرده بود. 
سه زن فیوج جیب بر بی. آر. تی تهران بودند/خرید میلیونی با پول مالباختگانسرهنگ کارآگاه محمـد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر کاهش محسوس سرقت های جیب بری پس از دستگیری این سه متهم عنوان داشت: با انجام تحقیقات پلیسی ، متهمان به دهها فقره جیب بری اعتراف و در ادامه دهها مالباخته نیز شناسایی و به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند.  
تهران شناسایی پایگاه آگاهی تعدادی ایستگاه متعلق تحقیقات کلانتری دستگیر مناطق دستور محدوده همراه دستگیری مالباختگان زندان متهمان بازرسی اتهام انتقال اعتراف اموال عنوان بارها تصاویر بررسی طایفه مراکز اقدام ولیعصر مالباخته بانوان سابقه کارآگاهان روانه موضوع فلسطین اتوبوس دروازه نامحسوس کنترل میلیونی مسافران مرکزی مدارک تشکیل ناحیه ادامه اختیار دادسرای بازپرس پرونده مقدماتی پریسا