برگزیده ها
رسانه ملی نباید به دلیل مشکلات بودجه‌ای ویترین دولت شود

مازندمجلس: دبیرکل حزب سبز ایران گفت: رسانه ملی باید از هر گونه گرایش‌های جناحی بپرهیزد و مسائل بودجه‌ای خود را در شورای سیاست‌گذاری صدا و سیما حل کند.

مازندمجلس:حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران با اشاره به عملکرد صدا و سیما درباره نحوه پوشش اخبار نامزدهای انتخاباتی بیان داشت: رسانه ملی باید حرف مردم را بازتاب دهد و خواستار مطالبات و خواسته‌های مردم باشد و از هرگونه گرایش جناحی پرهیز کند.

وی ادامه داد: صداوسیما باید سعی کند فضای قبل از انتخابات و در دوره انتخابات و بعد از انتخابات یک فضای آرام و شفاف فراهم کند تا مردم بتوانند به‌راحتی تصمیم بگیرند.

کنعانی مقدم با تأکید بر اینکه تبلیغات در صداوسیما باید بر اساس قانون باشد، گفت: اگر قانون درباره روسای جمهوری که برای بار دوم وارد انتخابات می‌شوند سکوتی دارد، باید شورای سیاست‌گذاری صداوسیما کاملاً مشخص کند و شفاف به مردم این موضوع را بیان کند تا شبهه‌ای در خصوص استفاده از رسانه ملی در تبلیغ جناحی شکل نگیرد.

دبیرکل حزب سبز ایران در مورد اینکه دولت باید حساسیت‌های خاص خود در استفاده از رسانه‌ ملی برای تبلیغ عملکرد دولت را کم کند، گفت: درست است که قانون سکوت کرده ولی انصاف حکم می‌کند دوستانی که دسترسی دارند به رسانه ملی، در مسیر تبلیغات از آن بهره نگیرند.

وی همچنین به مسائل بودجه‌ای صدا و سیما و مشکلات خاص آن ادامه داد: سازمان صدا و سیما مشکل بودجه‌ دارد، اما شورای سیاست‌گذاری در صدا و سیما که نماینده‌های قوای مختلف در آن حضور دارند، باید در عملکرد دولت و سیاست‌هایش نظارت کنند و نباید این‌گونه باشد که صدا و سیما به بهانه گرفتن امکانات یا بودجه، رسالتش تغییر کند و تبدیل به یک ویترین برای جناح خاصی یا دولت شود.

 

انتخابات رسانه عملکرد صداوسیما قانون تبلیغات اینکه سیاست‌گذاری دارند تبلیغ استفاده شورای درباره بودجه‌ای مشکلات نباید ویترین کنعانی جناحی گفت‌وگو دبیرکل ادامه