برگزیده ها
دولت رسانه ملی را گروگان گرفته است/ کمیسیون نظارت بر تبلیغات به وظیفه خود درست عمل کند

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دولت رسانه ملی را گروگان گرفته است گفت:‌ دولتی‌ها درحال سو استفاده از امکانات عمومی و اموال بیت‌المال هستند.

مازندمجلس:حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ، در رابطه با پخش مکرر برنامه‌ها و سخنرانی‌های رئیس‌جمهور از رسانه ملی گفت: به نظر می‌رسد که صداوسیما توسط دولت و در قبال بودجه گروگان گرفته‌شده و فشاری که دولت برای پخش گسترده رپورتاژهای خود به صداوسیما می‌آورد ناشی از تهدید به کاهش یا قطع بودجه این سازمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه صداوسیما نمی‌تواند از راه‌های دیگری منابع موردنیاز خود را تأمین کند تسلیم خواسته دولت شده است.

این عضو حزب مؤتلفه بابیان اینکه این رفتار صداوسیما به‌نوعی بی‌عدالتی و عدم توازن در تبلیغات انتخاباتی بین رئیس‌جمهور مستقر و دیگر نامزدها است گفت:‌ این موضوع بیانگر سو استفاده دولتی‌ها از امکانات عمومی به‌حساب می‌آید.

وی در ادامه تشریح کرد: زمانی که بودجه رسانه ملی به دلایل انتخاباتی به‌موقع پرداخت نشود یا اینکه دولت در قبال فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش گروکشی کند، سو استفاده از اموال بیت‌المال و دولتی برای فعالیت‌های انتخاباتی صورت می‌گیرد.

ترقی گفت: اگر کمیسیون بررسی تبلیغات ریاست جمهوری بخواهد منصفانه و عادلانه رفتار کند؛ این تخلف‌ها قابل‌اثبات است. با یک بررسی بسیار ساده مشخص می‌شود که بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت‌های صداوسیما غیرقانونی بوده و تخلف انتخاباتی است.

وی در رابطه با ادامه این رفتار صداوسیما در زمان تبلیغات نیز گفت: در مقطع تبلیغات انتخاباتی فضا از قبل ساخته‌وپرداخته شده است و زمینه‌های آن مدتی است با پوشش گسترده اخبار افتتاح‌ها، سفرها، سخنرانی‌ها و حضورهای مختلف در حال فراهم شدن است و این در حالی است که تمام این موارد برای دیگران غیرقانونی بوده و تنها برای دولت امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

صداوسیما انتخاباتی تبلیغات ادامه رفتار استفاده اینکه بودجه رسانه گفت‌وگو فعالیت‌های بررسی غیرقانونی گروگان حمیدرضا گسترده رابطه کمیسیون رئیس‌جمهور