برگزیده ها
اگر امنیت حجاج تامین نشود، سفر حج واجب نیست/ مسئولان به وعده‌های آل سعود اعتماد نکنند

مازندمجلس: خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه مسئولان به وعده‌های آل سعود اعتماد نکنند، گفت: آل سعود باید تضمین کند و بپذیرد که اگر کوچکترین خطری متوجه حجاج شود باید پاسخگو باشند.

مازندمجلس: خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه مسئولان به وعده‌های آل سعود اعتماد نکنند، گفت: آل سعود باید تضمین کند و بپذیرد که اگر کوچکترین خطری متوجه حجاج شود باید پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا آیت‌الله محمد علی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به حوادث طبیعی که در چند روز گذشته در خراسان و آذربایجان و کردستان اتفاق افتاده  از تلاش‌های صورت گرفته برای امداد رسانی تقدیر و تشکر کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به روز ارتش اشاره کرد و گفت:  نیروهای مسلح کشور را امن کردند در حالی که در بسیاری از کشورها ناامنی حاکم است. وزارت اطلاعات هم سهم وافری در این زمینه دارد که باید این نعمت را شکر کنیم. کم است نیروهای مسلح انقلابی متدین که حرکت و تلاش آن‌ها براساس ایمان است. خوشبختانه نیروهای مسلح ما نقش موثری در عزت این کشور دارند.

او به رایزنی‌های صورت گرفته برای اعزام حجاج ایرانی به سفر حج تمتع اشاره کرد و افزود: مسئولانی که در امر حج می‌کوشند و تلاش دارند امسال مردم موفق به زیارت خانه خداوند شوند به وعده‌های این رژیم آل سعود اعتماد نکنند. اگر وعده‌ تامین امنیت دادند به صرف یک کلمه خوشحال نشوید. هنوز جراحتی که در حادثه منا روی قلب ما اثر گذاشته التیام پیدا نکرده. آل سعود باید تضمین کند و بپذیرد که اگر کوچکترین خطری متوجه حجاج شود باید پاسخگو باشند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تبلغیات مسمومی که علیه شیعیان در حرمین شرفین می‌شود گفت: تبلیغاتی را علیه شیعه و ما به راه انداخته‌اند و فضایی خطرناک را در حرمین شرفین قرار داده‌اند. امنیت باید صدردصد تامین شود. حجاج ایرانی به مسئولان اعتماد دارند و مسئولیت مسئولان در اینجا خطیر است. چنانچه امنیت در سفر حج نباشد سفر حج واجب نیست و من روی این امنیت تاکید دارم. مبادا در ایام دهه اول ذیحجه با خطر روبرو شویم. به رژیم سفاک آل سعود اعتماد نکنید این‌ها عمل و گفتارشان خطرناک است و اعمال آمریکا هستند.

موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است ظهار کرد: اهتمام کنید به امری که مقام معظم رهبری پیوسته برآن تاکید دارند. اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف را پیگیری کنید. مسئولان به این قضیه اهمیت بسیار بدهند. قوام کشور ما روی اقتصاد سالم است اگر اقتصاد سالم نباشد نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.

او با اشاره به جنایت‌های اخیر آمریکا گفت: آمریکا خباثت و جنایت خود را هر روز بیشتر در منطقه انجام می‌دهد. این آقایی که روی کار آمد روز اول گفت می خواهند آمریکا را ترمیم کند و به دیگر کشورها کاری ندارد اما می‌بینیم به همه کجا کار دارد و سوریه را موشک‌باران می‌کند. حمله به سوریه فراموش شدنی نیست. بعضی‌ها این لجام گسیختگی را می‌بینمد و می‌گویند او نمی‌فهمد دارد چه کاری می‌کند اما من نمی‌دانم این افراد برچه اساسی روی این آدم حساب می‌کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر آمریکا کشوری را ضعیف‌تر از خود ببیند حتما آن را نابود می کند بنابراین باید قدرتی را که داریم به آمریکا و دنیا نشان دهیم و به آن‌ها بفهمانیم که نظامی در این کشور وجود دارد که مقتدرانه ایستاده و جواب دشمن خود را چنان می‌دهد که از کرده خود پشیمان شود.

آمریکا اشاره امنیت اعتماد مسئولان دارند تهران نیروهای تامین اقتصاد تاکید وعده‌های نکنند حرمین خطرناک شرفین می‌کند امسال رهبری سوریه نباشد می‌دهد گرفته متوجه کوچکترین بپذیرد تضمین پاسخگو باشند آن‌ها کشورها آیت‌الله موحدی‌کرمانی ایرانی