برگزیده ها
مازندمجلس:، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم استان ایلام اظهار داشت: مهم‌ترین بحران کشور بحران اقتصادی است، این در حالی است که بیشترین حجم ریالی بانک‌ها در اختیار 400 نفر است.

وی  با بیان اینکه اداره کشور به‌دست افراد خسته، بی‌تحرک و بی‌انگیزه است، گفت: مشکلات اقتصاد با روش‌های قجری و پشت میز نشستن و در اتاق دستورالعمل صادر کردن برطرف نمی‌شود.

شهردار تهران گفت:  متاسفانه موضوع اقتصاد که اکنون به مهمترین بحران کشور تبدیل شده را نتوانستیم مردمی کنیم و نتیجه مردمی نکردن اقتصاد باعث شده تا فقرا فقیرتر و اغنیا ثروتمندتر شوند.

وی با بیان اینکه نبود مدیریتی صحیح باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است افزود: همین موضوع باعث شده تا مشکلات اقتصادی به حوزه اجتماعی کشیده شود و امروزه شاهد افزایش بیکاری، طلاق و اعتیاد و ناامیدی در جامعه باشیم.

قالیباف با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام تصریح کرد: مظلومیت و محرومیت استان ایلام که از جمله استان‌های مدافع کشور در دوران دفاع مقدس بوده به‌خاطر نبود امکانات نیست بلکه به‌خاطر سوءمدیریت و ساختارهای غلط اداری است.

شهردار تهران تصریح کرد:  در روزهایی که این استان در مقابل تهاجم دشمن سرسختانه ایستادگی کرده و جان و مال خود را وقف نظام و انقلاب کردند امروز نیازمند توجه ویژه است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تصریح کرد: ایلام از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی برخوردار است ولی مظلومیت این استان همچنان مشهود است.

قالیباف گفت: استان ایلام دارای استعدادهای خوبی در حوزه ترانزیت کالا، صادرات، منابع طبیعی و به ویژه نفت و گاز است که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.

وی ادامه داد: مدیران ارشد کشور به‌روش نسل‌دومی‌ها کشور را اداره می‌کنند و از روش‌های هوشمند برای اقتصاد و اصلاح ساختارها استفاده نمی‌کنند.

قالیباف با بیان اینکه احداث یک راه ساده دیگر نیاز به چند سال زمان ندارد چه برسد به افتتاح راه‌آهن ایلام که نسلی شده است، گفت: نباید با نگاه رأی به موضوعات نگاه کرد و استان‌ها را براین‌اساس طبقه‌بندی کرد.

ایلام استان اقتصاد اداره اینکه تصریح قالیباف بحران موضوع تهران شهردار مردمی به‌دست استفاده به‌خاطر مظلومیت روش‌های بی‌انگیزه اختیار مدافع امروز بانک‌ها ریالی مشکلات بیشترین اقتصادی انتخابات