برگزیده ها
مازندمجلس: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید زنده باشد، به موضوع حج امسال اشاره و تأکید کرد: مسئولان حج به وعده‌های رژیم سفاک آل‌سعود اعتماد نکنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید زنده باشد، به موضوع حج امسال اشاره و تأکید کرد: مسئولان حج به وعده‌های رژیم سفاک آل‌سعود اعتماد نکنند.

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به امنیت فوق‌العاده کشورمان در شرایط امروز منطقه و همچنین 29 فروردین روز ارتش و دوم اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه، اظهار داشت: نیروهای مسلح انقلابی و متدینی داریم که حرکت و تلاش‌شان تماماً‌ بر اساس ایمان است و آنان هستند که نقش مؤثر در عزت این کشور و عزت سرور و آقایمان ولی امیر مسلمین دارند، خداوند به آنان مزد فراوان عطا کند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع حج امسال، خطاب به مسئولان ذیربط گفت: مسئولان امر حج می‌کوشند که امسال مردم موفق به زیارت خانه خدا شوند، این تلاش‌شان جای تشکر دارد، به آقایان عرض می‌کنم به وعده‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنید، اگر وعده‌ای دادند که تأمین امنیت می‌کنیم به صرف یک کلمه خوشحال نشوید، هنوز جراحات حادثه منا روی قلب و دل ما التیام پیدا نکرده است، آنان باید تضمین کنند و بپذیرند که کوچکترین خطری اگر سراغ یکی از حجاج ما آمد، پاسخگو هستند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: آل‌سعود تبلیغات مسمومی را در حرمین شریفین علیه شیعیان و ما به راه انداخته است، بنده شرمم می‌آید آنها را مطرح کنم، فضا را فضای خطر برای شیعیان قرار دادند، مبادا یک نفر بگوید در فضای تاریک این «شیعه» را می‌کُشم تا به بهشت بروم، امنیت را باید صد درصد تأمین کنید، حجاج به شما مسئولان اعتماد می‌کنند، اگر امنیت در سفر حج نباشد، این حج واجب نیست، امنیت باید تأمین شود، مبادا خدایی ناکرده در ایام حج بشنویم که چنین و چنان شد، اعتماد به رژیم سفاک آل‌سعود نکنید، آنها اعتقادات و اعمال‌شان خطرناک است و نوکر آمریکا هستند.
وی همچنین گفت: مسئولان باید به امری که رهبر معظم انقلاب پیوسته روی آن تأکید داشته و دارند و آن هم «اقتصاد مقاومتی» در همه ابعاد است، اهتمام بورزند، امسال هم تولید و اشتغال را مطرح کردند، مسئولان به این موضوع بسیار باید اهمیت دهند، چرا موضوع کم و کوچکی نیست.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمله موشکی آمریکا به سوریه، یادآور شد: آمریکا خباثت و جنایت خودش را هر روز بیشتر می‌کند، حمله آمریکا به سوریه فراموش‌شدنی نیست. آمریکا اگر ببنید کشوری ضعیف است، می‌کوشد او را نابود کند، باید به آمریکا بفهمانیم ملتی در این کشور است و نیروهای مسلحی هستند و نظامی وجود دارد که مقتدرانه ایستاده و جواب دشمن خود را چنان می‌دهد که تا ابد پشیمان شود.

وی همچنین به بیان چند تذکر درباره انتخابات پرداخت و گفت: ما به یک معنا امتحان سختی در پیش داریم، به تعبیر دیگر یک گردنه صعب‌العبوری پیش روی ماست، اولاً مردم به حساسیت انتخابات توجه کنند، به جایگاه رفیع انتخابات توجه کنند، شما با حضور گسترده پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهید این کشور قدرتمند است و حکومت پشتوانه گسترده مردمی دارد؛ با انتخاب «کاندیدای اصلح» رشد سیاسی خود را اثبات کنید، شما وظیفه دارید راجع به کاندیداهای تأییدصلاحیت شده بررسی و دقت کنید، شما مسئول هستید که بکوشید تا آنان را بشناسید، فریب 4 کلمه را نخورید، همه کاندیداها در تبلیغات‌شان سعی می‌کنند از خودشان تعریف کنند، اما شما دقت کنید واقعیات را تشخیص دهید، سعی کنید آن فرد را خوب بشناسید، دقت و همت کنید تا انتخاب اصلح داشته باشید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به تصمیم اخیر درباره غیرمستقیم پخش شدن مناظرات انتخاباتی داوطلبان ریاست‌جمهوری، متذکر شد: مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری حتماً باید زنده باشد، مگر غیر این است که می‌گویید مردم باید بصیر باشند، یکی از بهترین راه‌های بصیرت همین است که مردم ببینند و بشنوند، مدیر و مدبر بودن فرد را تشخیص دهند، یکی از راه‌های افزایش بصیرت مردم زنده بودن مناظرات انتخاباتی است.

وی افزود: آقایانی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید صلاحیت شدند، بکوشند وعده‌های غیرقابل عمل ندهند، چیزی را وعده دهند که بتوانند به آن عمل کنند، رأی مردم بر اساس یک وعده دروغین مشروع نیست، به کسی رأی دهید که پایبند به اسلام باشد، عزم پیاده‌کردن دستورات اسلام را داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آقایان کاندیداها باید بدانند این کشور «جمهوری اسلامی» است، یک حکم و عمل غیراسلامی اگر انجام گیرد، مشروع نیست، باید درد دین داشته باشد، به رهنمودهای رهبری عمل کند و فقط شعار ندهید.
 
مسئولان اشاره آمریکا تهران مناظرات انتخاباتی آل‌سعود امنیت امسال اعتماد ریاست‌جمهوری موضوع کاندیداهای وعده‌های انتخابات همچنین موحدی‌کرمانی تأمین آیت‌الله تأکید درباره گسترده سوریه اسلام بصیرت راه‌های مبادا تشخیص مشروع کاندیداها بشناسید نیروهای نکنند امروز اینکه اثبات سیاسی داریم تلاش‌شان دادند تصریح نکنید آقایان دارند شیعیان