برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت:‌ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: قانون انتخابات باید بررسی و اصلاح شود، در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور دقیق و زیبا توصیف شده اما شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

مازندمجلس:آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: در هر نظامی نفوذ از اطراف و اکناف و ابعاد مختلف امکانپذیر است اما در نظام ما نفوذ از اطراف در این قلعه محکم امکانپذیر نیست زیرا حصار محکمی به نام مقام رهبری دارد که هیچ قدرتی از این دیوار نمی‌تواند بالا برود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این قلعه یک دروازه وسیع و گسترده به نام مردمسالاری دارد افزود: اگر از این دروازه درست پاسداری نشود هر دشمنی امکان نفوذ پیدا می‌کند بنابراین مرحله انتخابات، چه مجلس و شورا و ریاست جمهوری و خبرگان، هر موقعیت انتخابی که پیش می آید این دروازه باز شده و باید حراست و پاسداری کامل صورت بگیرد تا از این دروازه گسترده مردمسالاری دشمن به داخل نفوذ نکند و این پاسداری و حراست مسئولیت خطیر مرد و زنی است که می‌خواهد وارد نظام شود و رای و فکر و سلیقه و خواست خود را حاکم کنند، زیرا روی کره زمین تنها نظامی که مردم برای آن تصمیم می‌گیرند همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در هیچ کشوری مردم آن کشور برای آن تصمیم نمی‌گیرند، در آمریکا لابی صهیونیستی برای مردم تصمیم می‌گیرد و نه خود مردم، تصمیم و اراده شما در این نظام حاکم است پس باید خودتان مرزبانی و پاسداری کنید تا دشمن همراه شما و کنار شما نفوذ نکند و این مربوط به خود شماست و انتخابات از این نظر یک مرحله فوق العاده خطیر است.

وی گفت: 38 سال از این انقلاب می‌گذرد؛ هنوز قانونی برای ثبت نام ریاست جمهوری مشخص نشده است؛ آیا برای مدیریت همچنین نظامی باید بیش از هزار نفر بیایند و بخواهند مدیر نظام شوند؛ قانون انتخابات باید بررسی و اصلاح شود؛ در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور دقیق و زیبا توصیف شده اما شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه شورای نگهبان کارش احراز صلاحیت است نه قبول و رد گفت: مردم هستند که قبول و رد می‌کنند؛ احراز صلاحیت اگر صورت نگیرد دلیل نمی‌خواهد؛ اگر احراز صلاحیت انجام شود باید دلیل آورده شود اما عدم احراز صلاحیت نیاز به دلیل ندارد. شورای نگهبان باید احراز صلاحیت کند و رد و قبولی در این مسئله نیست و اگر احراز نکرد نمی‌توان ایراد گرفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود فرمودند اعضای محترم شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند و این در صحیفه امام قید شده است، همه باید مقید باشند که قانون را ولو خلاف رای بپذیرند، ایشان فرمودند میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان. درست است کسی مقابل شورای نگهبان بایستد؟ این امام است که این مهم را فرموده‌اند و این حرف بنده نیست. امام همچنین می‌فرمایند اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید این شورای نگهبان کذا، این فرد مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار گیرد.

حسینی بوشهری: مجلس و شورای نگهبان ضعف قانونی در انتخابات ریاست جمهوری را برطرف کنند

امام‌جمعه قم نیز با اشاره به وجود ضعف قانون در ثبت‌نام داوطلبان گفت: قانونی باید از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تدوین شود که در آینده شاهد این مسائل نباشیم.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس با اشاره به مسئله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: انتخابات مظهر آبروی نظام و مظهر اراده ملی است، انتخابات حضور و ظهور قدرت ملی ما است، تمام مسئولان ذی‌ربط موظف‌اند که به‌گونه‌ای عمل کنند که انتخاباتی امن، پرشور، رقابتی و قانونمند و در شأن نظام برگزار شود.

وی با اشاره به برکات انتخابات گفت: انتخابات زمینه گردش نخبگان را فراهم می‌کند، انتخابات به حضور و نقش مردم در کنار نظام تحقق عینی می‌بخشد، انتخابات فرصتی برای آشنایی مردم با مسائل مختلف است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: قانون‌مداری به‌عنوان یک اصل اساسی باید موردتوجه قرار گیرد، برخی از کاندیدهایی که توسط شورای نگهبان تأیید نشده‌اند رسماً اعلام کرده‌اند که در مقابل شورای نگهبان تمکین می‌کنیم، این برای نظام بسیار لذت‌بخش است که شورای نگهبان قانون و مصالح نظام را در نظر گرفته است.

وی با اشاره به وجود ضعف قانون در ثبت‌نام داوطلبان گفت : ثبت‌نام این تعداد در انتخابات نقص قانون را نشان می‌دهد، مدیر و مدبر بودن در قانون آمده است اما چرا باید بچه 6 ساله در انتخابات ثبت‌نام کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قانونی باید از سوی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تدوین شود که در آینده شاهد این مسائل نباشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری بی‌اخلاقی،تهمت و دروغ را نرخ رایج زمان انتخابات از سوی برخی افراد بیان کرد و گفت: اخلاق‌مداری را هم کاندیداها و مردم رعایت کنند تا شاهد انتخاباتی پرشور در 29 اردیبهشت باشیم.

29213

شورای انتخابات نگهبان قانون احراز آیت‌الله اشاره جمهوری صلاحیت پاسداری بوشهری قانونی تصمیم ریاست حسینی ثبت‌نام دروازه نظامی مسائل اسلامی علم‌الهدی افزود فرمودند مسئله پرشور انتخاباتی مصالح داوطلبان تدوین مقابل آینده نباشیم حراست امکانپذیر رهبری اینکه مختلف اطراف امروز خطبه‌های گسترده مردمسالاری همچنین اساسی اراده خبرگان می‌کند مرحله شرایط