برگزیده ها
مازندمجلس: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: قانون انتخابات باید بررسی و اصلاح شود، در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور دقیق و زیبا توصیف شده اما شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم سه محور را برای شیطان شناسی مطرح می‌کند، محور نخست هدفگذاری شیطان در مقابله با بنی آدم و هدف دوم این است که شیطان خصوصیت و قدرت خود را در این هدفگذاری مشخص می‌کند و نکته سوم جامعه هدف شیطان در بنی آدم است.

وی افزود: هدف عملیاتی شیطان در هفته قبل عرضه شد و نکته دوم بحث درباره روش عملیات در این هدفمندی و در اجرا و حرکت به سمت هدف شیطان بود، هدف شیطان در تقابل با آدم و بنی آدم این است که در ارتباط با آدم بر سر شیطان سه بلا و گرفتاری آمده، یکی اینکه از بهشت اخراج شد و دوم اینکه رجیم درگاه الهی شد و سوم اینکه ملعون ابدی شد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: شیطان خواست همین سه برنامه را برای انسان نیز پیاده کند، البته در مورد خود حضرت آدم شیطان به یکی از این سه چیز فقط نائل شد و تنها توانست آدم و حوا را از بهشت بیرون کند اما قدرت اینکه انسان را رجیم کند پیدا نکرد و آدم صفوه الله شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: شیطان می‌خواهد انسان رانده قرب پروردگار باشد و به لعن ابدی و دوزخ و عذاب الهی دچار شود؛ در مورد خارج کردن آدم از بهشت قرآن توضیحاتی ارائه می‌کند؛ چگونه آدم در بهشت دیگر جایی نداشت؟

آیت‌الله علم الهدی گفت: ذات مقدس پروردگار آیه 26 سوره اعراف را درباره لباس بیان می‌کند و می‌فرماید: « بنی آدم ما برای شما لباس قرار دادیم، لباسی که زشتی‌های شما را بپوشاند و برای شما زینت باشد» لباس آدم از نخ و ابریشم نبود بلکه نماد صفوه و سلامت و ابهت و عظمت آدم در مقابل فرشتگان و بهشتیان بود.

وی افزود: فرشتگان مجبور شدند در مقابل آدم خداوند را سجده کنند، انسان صلابت و جلوه‌ای در برابر فرشتگان پیدا کرد، لباس آدم، لباس جمال و جلال بود؛ وقتی بنا شد لباسی که زینت آدم و مظهر جلال حق بود از آدم کنده شود، آدم تبدیل به موجودی خاک نشین شد که زشتی‌های وی نمایان شد.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: لباس اصلی آدم توسط شیطان از آدم گرفته شد، زیرا یک انسان معصیت کار و انسانی که فرمان خدا را زیر پا گذاشته است نمی‌تواند دیگر طراوت و جمال و زیبایی حق را داشته باشد؛ کار به جایی رسید که با برگ درختان بهشتی آدم خود را پوشانید. با برهنه کردن آدم، وی به همراه حوا از بهشت بیرون شدند و خطاب رسید که هر دو از بهشت هبوط کنید و بیرون روید.

آیت‌الله علم الهدی اظهار داشت: بهشت جایگاه خوشگذرانی و عشرتکده نیست؛ تفسیر ما از بهشت صحیح نیست و تصور می‌کنیم یک عشرتکده است که انواع و اقسام خوشگذرانی‌های نفسانی ما را تامین می‌کند؛ اینها هم هست و نمی‌گوئیم نیست اما از باب اینکه بهشت جای کمال زندگی و زندگی کامل است باید تفسیر را تغییر دهیم، زندگی کامل از نظر جسمی این است که همه لذایذ فراهم باشد اما همه بهشت همین نیست.

وی ادامه داد: بهشت محل زندگی کامل روحانی و جسمانی است، کمال روحانی بسیار بالا است و کمال جسمانی در مقابل آن ناچیز است، تقوا هم یک لباس است؛ تقوا نرم افزاری است که به وسیله آن هرچه ناخواسته و مطرود پروردگار است صورت نمی‌گیرد، این برنامه اگر در زندگی پیاده شد تبدیل به یک پوشش می‌شود. انسانی که مظهر جلال و عظمت حق قرار گرفت در دل و مغز نفوذ می‌کند و انسان را تسخیر می‌کند.

وی بیان کرد: تقوا نقش پوشش را دارد و در این پوشش جمال و جلال حق جلوه می‌کند، شیطان می‌خواهد همین لباس را از ما بگیرد، آنجا آن لباس را از آدم گرفت و وی را از بهشت بیرون کرد و امروز می‌خواهد این لباس و هیبت را از فرزندان آدم هم بگیرد و نقشه شوم را برای بنی آدم نیز اجرایی کند تا فرزندان آدم به بهشت دسترسی پیدا نکنند.

خطیب جمعه مشهد مقدس ادامه داد: موقعیت امروز جامعه ما در یک موقعیت خاص انتخاباتی است؛ نکته‌ای که به عنوان یک تذکر لازم و ضروری باید به محضر شما برادران و خواهران عرض کنم یک تصویر از ساختار این نظام است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ما مثل یک قلعه است که اطراف آن دیوار محکم و بلندبالایی است که هیچکس از دیوار این قلعه نمی‌تواند بالا رود و آن حصار محکم مقام ولایت است.

وی گفت: در هر نظامی نفوذ از اطراف و اکناف و ابعاد مختلف امکانپذیر است اما در نظام ما نفوذ از اطراف در این قلعه محکم امکانپذیر نیست زیرا حصار محکمی به نام مقام رهبری دارد که هیچ قدرتی از این دیوار نمی‌تواند بالا برود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه این قلعه یک دروازه وسیع و گسترده به نام مردمسالاری دارد افزود: اگر از این دروازه درست پاسداری نشود هر دشمنی امکان نفوذ پیدا می‌کند بنابراین مرحله انتخابات، چه مجلس و شورا و ریاست جمهوری و خبرگان، هر موقعیت انتخابی که پیش می آید این دروازه باز شده و باید حراست و پاسداری کامل صورت بگیرد تا از این دروازه گسترده مردمسالاری دشمن به داخل نفوذ نکند و این پاسداری و حراست مسئولیت خطیر مرد و زنی است که می‌خواهد وارد نظام شود و رای و فکر و سلیقه و خواست خود را حاکم کنند، زیرا روی کره زمین تنها نظامی که مردم برای آن تصمیم می‌گیرند همین نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در هیچ کشوری مردم آن کشور برای آن تصمیم نمی‌گیرند، در آمریکا لابی صهیونیستی برای مردم تصمیم می‌گیرد و نه خود مردم، تصمیم و اراده شما در این نظام حاکم است پس باید خودتان مرزبانی و پاسداری کنید تا دشمن همراه شما و کنار شما نفوذ نکند و این مربوط به خود شماست و انتخابات از این نظر یک مرحله فوق العاده خطیر است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: کشور ما یک کشور عادی و معمولی نیست، مدیر اجرایی در کشور باید اقتصاد و امنیت و آبادانی کشور را اداره کند؛ کشور ما یک کشور الگوست، یک دکترین سیاسی برابر دکترین سیاسی لیبرال دموکراسی که دنیا را خسته و متنفر کرده ارائه کرده‌ایم، محصول لیبرال دموکراسی جز خونریزی و چپاول نبوده است، دکترین ما دکترین ولایت است پس باید در مدیریت اقتصادی و امنیتی و معیشتی الگو باشیم تا دنیا آن را ببیند.

وی افزود: غیر از این، نظام ما سه خصوصیت دیگر هم دارد که مدیر اجرایی انتخابی شما باید در این سه خصوصیت نقش آفرین باشد؛ نظام ما نظامی نیست که بگوئیم در نتیجه موازنه دو قدرت، یکی مسلط شد و نظامی ایجاد شد؛ اصلا اینگونه نبوده است، نظام جمهوری اسلامی نظامی نبوده که با یک کودتای ضدنظام شاهنشاهی روی کار بیاید، این هم نبوده است؛ نظام جمهوری اسلامی نظامی است که مردم سینه خشک خود را مقابل گلوله داغ گرفتند و ده‌ها انسان به خاک و خون غلتیدند و تز عاشورایی سیدالشهدا مبتنی بر پیروزی خون بر شمشیر اجرا شد و برحسب اجرای تز عاشورایی سیدالشهدا(ع) این مردم این نظام را درست کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: خصیصه دوم این است که یک جنگ نابرابر میان دنیای کفر با اسلام  روی کره زمین شروع شده است و بزرگترین سد سر راه توسعه استکباری، سنت رسول‌الله و قرآن و انتظار فرج است و می‌خواهند این را براندازی کند.

وی ادامه داد: خاکریز نخست این جبهه، نظام جمهوری اسلامی است که مقابل کفر جهانی ایستاده است، مدیر اجرایی باید مدیری باشد که بتواند معیشت مردم و زندگی مردم و اقتصاد مردم را در جبهه حفظ کند، نظام ما در یک جنگ نابرابر فرهنگی و رسانه‌ای و اقتصادی و تبلیغاتی است.

خطیب جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: خصیصه سوم این نظام این است که در شرایط آرامی نیستیم و در بستر انقلاب هستیم، ما در حال انقلاب هستیم و انقلاب ما روبه جلو است، نتیجه تشکیل این نظام این بوده که یک نقطه اهرمی به دست انقلاب افتاد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه انقلاب تمام نشده و رو به جلو در حال حرکت است تاکید کرد: شروع اصلی انقلاب و پیروزی اولیه روزی است که صدا از کنار دیوار کعبه بلند شود و امام زمان(عج) ظهور کند. انقلاب باید پرقدرت و پویا جلو برود؛ مدیر اجرایی باید نظام را در این موقعیت حفظ کند.

وی گفت: 38 سال از این انقلاب می‌گذرد؛ هنوز قانونی برای ثبت نام ریاست جمهوری مشخص نشده است؛ آیا برای مدیریت همچنین نظامی باید بیش از هزار نفر بیایند و بخواهند مدیر نظام شوند؛ قانون انتخابات باید بررسی و اصلاح شود؛ در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور دقیق و زیبا توصیف شده اما شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه شورای نگهبان کارش احراز  صلاحیت است نه قبول و رد گفت: مردم هستند که قبول و رد می‌کنند؛ احراز صلاحیت اگر صورت نگیرد دلیل نمی‌خواهد؛ اگر احراز صلاحیت انجام شود باید دلیل آورده شود اما عدم احراز صلاحیت نیاز به دلیل ندارد. شورای نگهبان باید احراز صلاحیت کند و رد و قبولی در این مسئله نیست و اگر احراز نکرد نمی‌توان ایراد گرفت.

وی افزود: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود فرمودند اعضای محترم شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند و این در صحیفه امام قید شده است، همه باید مقید باشند که قانون را ولو خلاف رای بپذیرند، ایشان فرمودند میزان اکثریت است و تشخیص شورای نگهبان. درست است کسی مقابل شورای نگهبان بایستد؟ این امام است که این مهم را فرموده‌اند و این حرف بنده نیست. امام همچنین می‌فرمایند اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید این شورای نگهبان کذا، این فرد مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امام همچنین تضعیف شورای نگهبان را امری خطرناک توصیف فرمودند و عنوان کردند همه باید به قوانین توجه کنیم و هرچند مخالف نظر ما باشد باید به آن احترام بگذاریم.
شیطان آیت‌الله شورای اینکه نگهبان انقلاب علم‌الهدی قانون جمهوری انسان می‌کند انتخابات نظامی زندگی مقابل احراز افزود اسلامی شرایط اجرایی نبوده صلاحیت بیرون می‌خواهد دکترین پاسداری تصمیم دیوار ادامه موقعیت دروازه پروردگار اظهار اطراف الهدی فرشتگان اشاره امروز تصریح توصیف خصوصیت بگیرد ریاست نمی‌تواند فرمودند مرحله امکانپذیر انتخابی گسترده مردمسالاری اقتصادی خصیصه پیروزی نابرابر اسلام همچنین هستیم سیدالشهدا عاشورایی سیاسی اقتصاد لیبرال دموکراسی نتیجه مدیریت حراست انسانی خداوند تنظیم هدفگذاری جامعه خواست درباره کاندیدا جمهور استان نماینده خراسان بررسی اساسی اصلاح برنامه پیاده تفسیر عشرتکده روحانی جسمانی عنوان فرزندان همراه باشد؛ می‌کند؛ ارائه لباسی زشتی‌های تبدیل برابر ولایت