برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است: لاریجانی خیلی اصولگراست ولی گاهی برای اداره امور مملکت، از هر اصلاح‌طلبی، اصلاح‌طلب‌تر است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین،غلامرضا تاج گردون، نماینده گچساران و عضو فراکسیون امید میهمان برنامه دست خطبوده که بخش هایی از این گفت و گو در ادامه می آید:

  

مجری: در مورد شما می گویند اصلیتش اصلاح طلب است ولی با هر دو گروه تعامل می کندیا بعضی ها اگر بخواهند شما را نقد بکنند می گویند دو طرفه بازی می کند.

اصلاح طلبی را نهاز حیث تحزب، از حیث رفتار و منش و اداره کشور قبول دارم، می گویم اصلاح طلبی یکشرایطی را برای کشور فراهم می کند که منجر می شود ما نظریات جدید، روش های جدید راانتخاب کنیم برای زندگی بهتر، حالا این می تواند در قامت تاجگردون باشد، در قامتشما و در قامت هر کسی باشد، من الان در طیف اصولگرایان اصلاح طلبانی سراغ دارم کهاصلاً در طیف اصلاح طلب چنین دیدگاه هایی را نداریم، افرادی در طیف اصلاح طلبهستند دُکمی ترین افراد هستند، اصلاً بگویم محافظه کار، چه عرض کنم خیلی آن طرف ترباید بگوییم؛ در طیف اصولگرا انسانهایی را داریم که واقعاً یک تفکر ارزشمند رادارند و حیف است در جمهوری اسلامی ایران بخواهیم به خاطر تحزب یا تفکر خاص خودمانخیلی از اینها را کنار بگذاریم.

بعضی این را درکنمی کنند می گویند این بازی است، من اصلاً نیازی به بازی ندارم که بخواهم کاریبکنم، من دارم کارم را فنی انجام می دهم و فکر می کنم مثلا الان آقای دکتر علیلاریجانی یک انسانی است اصولگرا، خیلی هم اصولگراست در خیلی از امور، اموری که مانامش را می گذاریم رفتار اصلاح طلبی از خیلی از اصلاح طلبان ما اصلاح طلب تر استبرای اداره مملکت. در طیف اصلاح طلب ها انسان هایی هستند که اصلاح طلب هستند ولیواقعاً در چپ چپ ماندند، نام انسان خیلی چپ را نمی شود گذاشت اصلاح طلب! مگر اینکهبگوییم اصلاح طلب مساوی است با چپ.

  مجری: بعد ازحقوقهای نامتعارف در بیمه مرکزی یک نامه به وزیر اقتصاد نوشتید و انتقاد کردید، بهفاصله کمی صندوق توسعه ملی پیش آمد، نامه نوشتید به آقای رئیس جمهور و انتقادکردید باز هم یک انگشت نشان دادید به آقای طیب نیا که قبلاً من به وزیر شما گفتهبودم اتفاقات اینطوری افتاده، بعضی ها اینطوری تعبیر کردند که چرا آقای تاجگردونمثلاً برای قضیه صندوق توسعه ملی چیزی و انتقادی به رئیسش که خلاصه از رفقای شماستنکردید؟

سال 95 موضوعحقوقهای نجومی اتفاق افتاد، من سال 94 بنا به تناسب کاری ام گزارشاتی دریافت کردماز برخی پرداختی های نامناسب در برخی از شرکتها و دولت‌ها، یکی دو بار وزیر اقتصادجناب دکتر طیب نیا را که در مجلس او را دیدم و حتی از او خواستم یک ساعتی در مجلسماندند اینها را به ایشان نشان دادم، ما افراد خیلی خیلی بالاتر از رئیس صندوقتوسعه ملی داشتیم که پرداخت هایش بالاتر از این بود، ما 75 میلیون هم داشتیم، 80میلیون هم داشتیم چرا نامش را نیاوردند؟ ناراحتی من از این مطلب بود؛

مجری: بعضی ها میگویند آقای تاجگردون این نامه را می نویسد اطلاعات دارد، بعد سر قضیه مجمع تشخیص،مصوبه مجمع تشخیص را گفتید احساسی بوده و برای اینکه جلوی 60 درصد افزایش حقوقمدیران را گرفت دیگر.

مجمع اصلا در موردتعارضش با سیاستهای کلی و چیزهای اینطوری باید نظر بدهد؛

مجری: اختلاف نظرشما و شورا می رود مجمع دیگر؛

نه دیگر اختلافنظر ما و شورا، بعد مجمع باید چه کند؟ مجمع بگوید کجای این بند خلاف سیاستهای کلینظام است؛

مجری: حق را بایدبه یک نفر بدهد،

بله نه اینکه آنرا حذف کند، حذف یعنی چه؟ اصلاح متن یعنی چه؟ به مجمع ربطی ندارد، من همیشه یکحرفی دارم البته قاطبۀ مجلس این حرف را دارند من می گویم طبق قانون اساسیقانونگذاری وظیفه انحصاری مجلس است، سال 1384 بود بین مجلس و شورای نگهبان یکاختلاف نظری صورت گرفت یادم نیست دقیق در مورد چه بود، مجلس هفتم بود، یاد دارمآقای دکتر سبحانی رئیس کمیسیون بود، مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع بودند،آقای حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت بودند، همان جا آقای هاشمی رفسنجانی، خدارحمتش کند، ایشان متن را تغییر داد، این حرفی که من می گویم آن سال آقای روحانی بهآقای هاشمی گفت و حتی یک بگو مگویی هم بین آنها اتفاق افتاد من همانجا نشسته بودم،همانجا به آقای سبحانی گفتم آقای سبحانی رضایت ندهید به این موضوع، در دولتم بهنفع من است ولی حق انحصاری شماست، همان زمان آقای روحانی رئیس مجمع گفتند شمااجازه ندارید متن را تغییر بدهید، شما فقط می توانید درباره این موضوع نظر بدهیدکه آقای هاشمی تصمیم خودشان را گرفتند؛

  

  مجری: برای سال 92شما برای آقای دکتر رضایی کار کردید؟

نه من به آقایروحانی رای دادم. آقای دکتر رضایی لر هستند و ما هم لر هستیم و در تمام استانهایلرنشین ایشان اول شدند، تازه که بحث ها شروع شده بود آمدند در گچساران یک جلسه ایخدمت ایشان بودیم با دوستانش، به ایشان گفتم دوستانی که الان در این نشست هستند بهشما رای نمی دهند، خیلی جلسه سنگینی بود من اتفاقاً قبل از ایشان چند دقیقه صحبتکردم و خدمتشان گفتم آقای دکتر رضایی شما هر وقت از گچساران ما عبور کنید، چه رئیسجمهور باشید، چه فرمانده سپاه باشید، چه دبیر مجمع تشخیص باشید، چه یک استاددانشگاه باشید ما از شما استقبال می کنیم چون شما آقا محسن جنگ ما هستید و خودشانهم می دانست به چه شکلی است ولی در مورد زمان رای گیری و ستادها من به احترام آقایرضایی در گچساران سخنرانی نکردم، طبیعی هم است، دوستان ما باید این را درک کننداگرچه در گچساران جزء معدود شهرستان های کشور است که بیش از 70 درصد به آقایروحانی رای دادند؛

مجری: در مجلس نهمبه نفع آقای باهنر از نائب رئیسی مجلس کنار رفتید، فراکسیون رهروان، به چه علت؟چون ایشان را خیلی قبول داشتید و برعکس ایشان عمل می کردید؟!

[می خندد] آن شبمن واقعاً فکر نمی کردم رای بیاورم، همان لحظه گفته بودم من هم کاندیدا هستم اگرقبلش کاندیدا شده بودم که اصلاً رای هم بالا بود اگر قبلش گفته بودم یا لابی کردهبودم، همان لحظه یک نفر دیگر گفتند کاندیدا شود که رای من بالا نرود، حالا بگذریماز آن قسمت، بعد که رای ها را شمردند گفتند آقای باهنر 68 و من 67 و آقای ابوترابیهم که بالاتر بود فکر کنم نود و خرده ای بود، یکی از دوستان گفت دوباره بشمارند[می خندد] دوباره شمردند هر دو شدیم 67 رای، قاعدتا فردا صبح باید در صحن فراکسیونرهروان باید 3 نفر را مطرح می کردند باید یکی از ما کنار می رفتیم، قطعاً اگر سهنفر را مطرح می کردند از دوستان اصولگراها، پایداری ها رای می آوردند و رای میشکست، گفتم شما به نفع من بروید کنار درست نیست، چون شما انسان با تجربه ای هستیدرئیس نظام جامعه مهندسی و بالاخره پیروان حضرت امام، خلاصه هفت دور نمایندگی بهنفع تاجگردون اصلاح طلب دوره اول، یعنی مرگ سیاسی برای شما، اصلا من نمی خواهم ایناتفاق هم بیفتد و اصلاً نمی شد و امکانپذیر نبود ولی من به نفع شما بروم کناراتفاقی نمی افتد من پیروز هستم، دوم اینکه من نمی خواهم با رقابت با شما مرگ سیاسیخودم را رقم بزنم، مثال زدم فلانی یک بار با شما رقابت کرد شما را شکست داد دیگریخبری از او نیست، حالا کجاست دیگر خبری از او نیست و دیگر دور سیاست را خط کشید،این تکه ها شوخی بود ولی من با اعتقاد به اینکه انسان باتجربه تری بود، قطعاً هماگر این کار را من نمی کردم و این ریسک یا این خطای سیاسی را می کردم، الان اینشرایط را نداشتم.

روزهای اولنشسته بودیم بعضی از دوستان در طیف خودشان خیلی با آقای باهنر بد بودند نه در طیفما، گفتند آقای باهنر فلان، آقای لاریجانی از روی حسن نیت گفت دور آقای باهنر راخط بکشید اذیت نکنید چه کاری با آقای باهنر دارید؟! آدم باتجربه ای است ـ واقعا بهدرد مجلس می خورد ـ آقای باهنر بیکار شود می نشیند توطئه می کند پدر شما را درمیآورد [می خندد] از دید مثبت گفت.

 29213

اصلاح باهنر گچساران اینکه انسان گفتند دوستان باشید اصلاً هاشمی تشخیص سبحانی داشتیم بالاتر روحانی رضایی کاندیدا سیاسی اینطوری گویند تاجگردون کردید؟ بودیم آقایروحانی اینها فراکسیون خودشان واقعاً فلانی خواهم رقابت باتجربه قطعاً دوباره اصولگرا شمردند بهنفع موضوع نوشتید اداره صندوق افتاد خلاصه اتفاق رفتار سیاستهای تغییر همانجا رفسنجانی افراد انحصاری   مجری توسعه