برگزیده ها
نحوه پوشش اخبار دولت توسط صداوسیما به روش فعلی ظلم آشکار و بی‌عدالتی است

مازندمجلس: عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی: دولت به وضوح در حال دخالت در انتخابات است و ما امیدواریم با دخالت مراجع مربوطه پخش مناظره‌ها به صورت زنده انجام شود.

مازندمجلس:‌لطف الله فروزنده عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ، در رابطه با پوشش گسترده فعالیت‌های دولت در ماه‌های اخیر توسط صداوسیما گفت: صداوسیما یک سازمان ملی است و متعلق به همه ملت است و مهم‌ترین شاخصه ارزیابی مردم به خصوص در مورد فعالیت‌های سیاسی صداوسیما رعایت عدالت است. اینکه صداوسیما در چندماه اخیر تمام همّ‌و‌غم خود را برای تبلیغ دولت گذاشته و با توجه به اینکه در فضای انتخابات قرار داریم و آقای روحانی هم به عنوان کاندیدا در این انتخابات حضور دارند قابل تأمل است. این کار ظلم آشکار و بی‌عدالتی است چرا که این فرصت در اختیار دیگر کاندیداها قرار نمیگیرد.

وی افزود: ارزیابی مردم بر اساس عملکرد کاندیداهاست اما در هر حال عملکرد صداوسیما قابل دفاع نیست و بایستی این رویه را تغییر داده و آن را جبران کند، زیرا رسانه ملی بر اساس رسالتی که دارد بایستی این امکان را برای همه کاندیداها فراهم کند تا بتوانند نظرات و دیدگاه‌های خودشان را مطرح کنند که این کار باعث افزایش محبوبیت صداوسیما نیز خواهد شد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: با این عملکرد، منتقدین دولت به صداوسیما نیز به دلیل این رفتار ناعادلانه معترض هستند و مشخص نیست مسئولین صداوسیما چه جوابی به مردم خواهند داد.

وی گفت: علی رغم فضاسازی‌های روانی علیه صداوسیما و محدودیت‌هایی که به وسیله بودجه بر این سازمان اعمال می‌شود مسئولین صداوسیما بایستی نسبت به این مسائل توجه ویژه نشان دهند.

فروزنده با اشاره به اینکه دولت با برنامه ریزی در این مدت سعی کرد از تمام ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت‌های صداوسیما استفاده کند گفت: افتتاح پروژه‌هایی که قبلا افتتاح شده یا تشکیل نشدن جلسه هیات دولت همگی بیانگر این است که تمام ظرفیت هیئت دولت برای انتخابات به کار گرفته‌شده و احتمالاً با فشار مالی و یا با گشایش بودجه البته با شروط مختلف ظرفیت‌های صداوسیما را نیز برای اهداف انتخاباتی خود عملیاتی کرده است.

فروزنده به پرداخت یارانه اقشار کم‌درآمد اشاره کرد و تاکید کرد: وقتی دولت بر خلاف مُر قانون و به طور مستقیم یارانه طبقات محروم را پرداخت میکند نشان می‌دهد که برای رای‌آوری از تمام امکانات بهره خواهد برد.

وی در رابطه با نگاه قانون به این رفتار صداوسیما تصریح داشت: دادستان به عنوان مدعی العموم اگر احساس کند که دولت مستقر از ظرفیت‌ها به نفع خود بهره می‌برد و رقابت بی‌معنی خواهد شد می‌تواند از حقوق مردم دفاع کند زیرا در اینجا حقوق مردم ضایع خواهد‌شد. مردم بایستی این امکان را داشته باشند تا از صداوسیما اطلاعات لازم را از گزینه‌ها و کاندیداهای مختلف بگیرند و به یک انتخاب آگاهانه برسند.

فروزنده همچنین به پخش مناظره‌های انتخابات به صورت ضبط شده پرداخت و گفت: دولت می‌داند که بایستی پاسخگو باشد و با توجه به اینکه بین حرف و عمل دولت تفاوت بسیار وجود دارد، با این کار می‌خواهد واقعیت‌ها و پاسخگویی دولت را تحت تاثیر قرار دهند.

وی تصریح کرد: آقای روحانی در دوره گذشته با کمک مناظره‌ها رای آورده و امروز هم باید در مناظره‌ها به صورت مستقیم پاسخگو باشد و این حرکت مسئولین ذی‌ربط به هیچ وجه قابل توجیه نیست از طرفی با توجه به اینکه ستاد انتخابات در اختیار دولت است وزارت کشور و دولت به وضوح در حال دخالت در انتخابات هستند و ما امیدواریم با دخالت مراجع مربوطه این عنصری که در روشنگری مردم بسیار تاثیر گذار است، آسیب نبیند.

انتای پیام/

صداوسیما انتخابات اینکه بایستی فروزنده مسئولین پرداخت عملکرد مختلف گفت‌وگو یارانه افتتاح ظرفیت‌های اشاره ظرفیت‌ها قانون مستقیم مناظره‌ها دخالت تاثیر بسیار تصریح پاسخگو بودجه آشکار ارزیابی مردمی مرکزی فعالیت‌های رابطه انقلاب اسلامی روحانی عنوان امکان رفتار بی‌عدالتی شورای اختیار کاندیداها نیروهای