برگزیده ها
نباید فرصت شناخت کاندیداها را با لغو پخش زنده مناظرات از مردم گرفت

مازندمجلس: عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: پخش زنده مناظرات انتخاباتی تاثیر به سزایی در شناخت آگاهانه مردم از کاندیداها دارد و نباید فرصت شناخت کاندیداها را با لغو پخش زنده مناظرات از مردم گرفت.

مازندمجلس:مهدی طرفی عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ، گفت: مردم ایران خواهان شفافیت در همه عرصه‌ها هستند و نقش رسانه ملی را در روشنگری آحاد مردم نباید نادیده گرفت. تصمیم امروز مبنی بر پخش ضبط شده مناظرات انتخاباتی به این شفافیت خدشه وارد می کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان افزود: مناظرات زنده تلویزیونی تاثیر به سزایی در شناخت آگاهانه مردم از کاندیداها و ایجاد حضور حداکثری آنها پای صندوق‌های رای دارد و مردم آنرا مطالبه می‌کنند و مسئولین امر باید بدانند که در برابر ملت مسئولند و باید پاسخگو باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز‌ تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم از مردم راجع به پخش زنده یا ضبط شده مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری نظر سنجی شود و نتایج آن صادقانه بیان و طبق آن عمل شود.

وی با بیان ایینکه نباید فرصت شناخت کاندیداها را با لغو پخش زنده مناظرات از مردم گرفت، گفت: کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان باید به صورت مستقیم با مردم صحبت کنند تا امکان سوء برداشت و مظلوم نمایی به وجود نیاید. متاسفانه عملکرد ضعیف صدا و سیما در روزهای اخیر با عدم اجازه پخش زنده مناظرات تکمیل می شود.

طرفی تاکید کرد: قانون فصل الخطاب است و موضع ما در خصوص صلاحیت یا عدم صلاحیت کاندیداها تصمیم شورای محترم نگهبان است و هیچ حق ندارد از قانون تخطی کند و از سازوکار پیش بینی شده پا را فراتر بگذارد که در این صورت مردم جواب چنین افرادی را همانند 88 خواهند داد.

وی گفت: همه کاندیداهایی را که شورای نگهبان تائید کند باید طبق قانون از تبلیغات انتخاباتی آزادانه و برابر در رسانه ملی برخودار باشد تا مردم فهمیم و آگاه ما خود راجع به صحبت‌ها و برنامه های کاندیداها قضاوت کرده و مسیر صحیح را بشناسند.

مناظرات کاندیداها شورای دانشجویی انتخاباتی شناخت نگهبان قانون صلاحیت برابر کاندیداهای تصمیم دانشگاه تبیین نباید مواضع گفت‌وگو شفافیت رسانه