برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در رابطه با بیماری هایی که مانع از عدم پذیرش افراد معتاد در مراکز ترک اعتیاد می شود، توضیحاتی را ارائه کرد.

مازندمجلس:

معتاد مجید رضازاده درگفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: سازمان بهزیستی کشور محدودیتیبرای پذیرش افراد مبتلا در مراکز سرپایی جهت ترک اعتیاد ندارد.

وی افزود: افرادیکه به صورت خود معرف به مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی مراجعه می کنند، پذیرششده و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

رئیس مرکز توسعهپیشگیری سازمان بهزیستی با بیان اینکه " ابتلای معتادان به برخی بیماری هاسبب ممانعت کمپ ها از پذیرش آنها می شود" تصریح کرد: در صورتی که یک فردمعتاد به بیماری قلبی، تنفسی و یا تشنج مبتلا باشد پذیرش نشده زیرا حضور این افراددر مراکز ترک اعتیاد برای خود فرد معتاد خطرناک است.

رضازاده در پاسخبه این پرسش که بیماری افراد معتاد از چه طریق شناسایی می شود؟، اظهارکرد: در زمانپذیرش معتادان یک تیم تخصصی شامل پزشک و روانپزشک کار غربالگری معتادان را انجامداده و در صورتی که فرد معتاد مبتلا به بیماری قلبی، تنفسی و یا تشنج باشد درمراکز سازمان بهزیستی پذیرش نمی شود.

وی در خصوص رونددرمانی معتادان دارای بیماری قلبی، تنفسی و یا تشنج خاطرنشان کرد: این افراد ازطریق مراجع رسمی از جمله نیروی انتظامی به بیمارستان های مد نظر ارجاع داده شده ومراحل درمان خود را طی می کنند.

رئیس مرکز توسعهپیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نوع درمان اعتیاد افراد مبتلا به بیماریایدز اذعان کرد: افرادی که مبتلا به ایدز باشند در کمپ ها پذیرش شده اما در یکمحیط ویژه و به صورت قرنطینه مراحل درمان خود را طی می کنند.

پذیرش معتادان مبتلا بیماری بهزیستی اعتیاد افراد مراکز تنفسی معتاد درمان صورتی رضازاده میزان ندارد توسعهپیشگیری