برگزیده ها
نقشه شهلا برای سرقت از حامد

مازندمجلس: زن میانسال که با ادعای نفوذ در دستگاههای دولتی و با وعده احداث پمپ بنزین، از یک مرد پول میلیونی گرفته و برای سرقت از خانه وی نیز سه مرد را اجیر کرده بود در برابر حکم قطعی زندان قرار گرفت.

مازندمجلس

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز، رسیدگی به این پرونده از اسفند 94 به دنبال شکایت یک مرد میانسال به نام حامد در دستورکار پلیس قرار گرفت.

 

این مرد گفت: تازه از سفر خارج به ایران برگشته بودم که یک مرد جوان مقابل خانه‌ام آمد و خودش را مامور معرفی کرد. او گفت من تحت تعقیب پلیس هستم و باید همراه او بردم. همان موقع دو نفر دیگر که همراه وی بودند وارد خانه‌ام شدند و 2 سکه طلا، 44 نیم سکه ، یک میلیون تومان پول نقد، 12 هزار دلار ، 1700 یورو و 700 پوندی را که در خانه داشتم به همراه یک فقره چک 250 میلیون تومانی که از یک زن میانسال و برای احداث پمپ بنزین گرفته بودم برداشتند. مردان ناشناس مرا به زور سوار ماشین کردند و با تهدید یک فقره چک سفید امضا هم از من گرفتند و مرا درحاشیه شهر از ماشین پیاده کردند.

 

به دنبال شکایت این مرد ردیابی ماموران قلابی آغاز شد. پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بررسی دوربین‌های مدار بسته مقابل خانه مرد میانسال پرداخت و یکی از مامور قلابی را شناسایی کرد.

 

با دستگیری یکی از آنها که مجرم سابقه‌دار است دو همدست دیگرش نیز ردیابی و بازداشت شدند. آنها در بازجویی‌ها گفتند برای کمک به یک زن میانسال به نام شهلا دست به این سرقت زده‌اند.

 

یکی از متهمان در شرح جزییات ماجرا گفت: مدتی پیش با یک زن میانسال آشنا شدم. او گفت حامد که مرد پولداری است به بهانه واهی از او یک چک 250 میلیون تومانی گرفته و حالا چک را به او پس نمی‌دهد.

 

وی ادامه داد: من که تحت تاثیر حرف‌های زن میانسال قرار گرفته بودم به او قول دادم کمکش کنم. به همین خاطر ماجرا را با دو دوستم در میان گذاشتم. ما با نقشه از پیش طراحی شده مقابل خانه حامد رفتیم و خودمان را مامور پلیس معرفی کردیم تا بتوانیم حق زن میانسال را از او بگیریم.

 

با افشای این ماجرا زن میانسال بازداشت شد و حامد در مواجهه حضوری این زن را شناخت حامد گفت: مدتی قبل 250 میلیون تومان در ازای احداث یک پمپ بنزین به او دادم. زن میانسال ادعا می کرد در سازمان های دولتی نفوذ دارد وی می تواند در احداث پمپ بنزین به من کمک کند.

 

من پول را به او دادم و در عوض یک فقره چک 250 میایون تومانی گرفتم اما به وعده‌اش عمل نکرد. پیگیر ماجرا بودم تا پولم را پس بگیرم که ماموران قلابی مقابل خانه ام آمدند وپول و دلارها و چک زن میانسال را از من گرفتند.

 

به این ترتیب زن میانسال و سه مامور قلابی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند و جرمشان را گردن گرفتند.

 

سه مرد جوان گفتند برای کمک به زن میانسال خودشان را مامور پلیس معرفی کرده بودند. در پایان ان جلسه هیات قضایی زن میانسال را به جرم معاونت در آدم‌ربایی و غصب عنوان به 2 سال و 3 ماه زندان و سه مرد جوان را به جرم مشارکت در آدم‌ربایی توام با آزار و غصب عنوان مامور اطلاعات به 5 سال و شش ماه زندان محکوم کرد.حکم صادره دیروز در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

جام جم

110

میانسال مامور میلیون قلابی ماجرا مقابل احداث گرفتند تومانی گرفته بنزین معرفی همراه گفتند شکایت آدم‌ربایی عنوان زندان بازداشت ماموران دنبال ماشین ردیابی تومان خانه‌ام