برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: طی 10 سال گذشته مدیریت شهری، 15 «مرکز فرآموز» در مناطق مختلف پایتخت برای آموزش مهارت‌های رفتاری به کودکان و نوجوانان تهرانی ایجاد و فعال شده است.

مازندمجلس:

عبداللهی به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی عبدالهیبا تاکید بر اهمیت آموزش مهارت رفتاری در سنین کودکی و نوجوانی و باتوجه به فقدان اینآموزش ها در مدارس، گفت: شهرداری تهران برای اولین بار در کشور اقدام به تاسیسمراکزی به نام فرآموز کرده است.

وی افزود: ادارهکل سلامت شهرداری تهران به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت اجتماعی به منظور ارتقای سلامتو آموزش غیرمستقیم مهارت های رفتاری به گروه سنی کودک و نوجوان (6 تا 12 سال) تلاش کرده تا با ایجاد مراکز فرآموز به این مهم دست یابد.

به گفته عبدالهی،یادگیری مهارتهای زندگی، آشنایی با مفاهیم سلامت اجتماعی، تقویت روابط اجتماعی، پرورشخلاقیت ها و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و در نهایت کاهش بروز رفتارهای پرخطر ازاهداف فعالیت این مراکز به شمار می‌رود.

معاون شهردار تهران با اعلام اینکهدر هر منطقه شهرداری تهران یک مرکز به نام فرآموز براساس اصول ذکر شده توسط اداره کلسلامت شهرداری تهران پایه گذاری شده است؛ تاکید کرد: ساختمان هر مرکز فرآموز متناسببا عنوان فعالیت آن بر اساس اصول علمی و روانشناسی طراحی و فضاسازی شده و به کارگاه‌های متنوعی برای یادگیری بهتر و سریع تر تقسیم بندی می‌شود.

عبدالهی به آموزشدر این مراکز توسط مربیان مجرب و آشنا با مباحث روانشناسی و مهارت های رفتاری کودکاناشاره و اظهار کرد: مربیان در این مراکز در محیطی شاد، خلاق و بانشاط با بهره گیریاز بازی، نمایش، نقاشی، سفالگری، داستان سرایی و ... با درگیر نمودن همه حواس کودکانمهارت های رفتاری را به روش های غیرمستقیم به کودکان آموزش می دهند و دانش آموزان نیزبه عنوان مخاطبین اصلی در قالب اردوهای علمی تفریحی از آموزشهای این مراکز استفادهمی‌کنند.

وی خاطرنشانکرد: در ایام تابستان و همزمان با تعطیلی مدارس نیز خدمات آموزشی مراکز فرآموز در قالبطرح اوقات فراغت به مخاطبین گروه هدف ارائه می‌شود.

 
فرآموز مراکز تهران رفتاری شهرداری اجتماعی سلامت عنوان آموزش مهارت فعالیت روانشناسی مخاطبین آموزان مربیان عبدالهی تاکید غیرمستقیم کودکان مدارس یادگیری