برگزیده ها

مازندمجلس: بعد از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها اندک اندک ترکیب مسئولان ستادهای انتخاباتی نامزدها مشخص می‌شود. حالا می‌توان از روی همین ترکیب قدری به چشم‌انداز احتمالی برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری وقوف بیشتری پیدا کرد.

مازندمجلس: پیش تر محمد شریعتمداری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی مشخص شده بود و هفته گذشته نیز لیست مسئولان ستادهای استانی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد. از دیگر چهره‌های مطرح ستاد روحانی در رقابت پیش رو می‌توان به علی جنتی به عنوان رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد روحانی اشاره کرد.
 
محمدعلی نجفی نیز در این تشکیلات وظیفه، تنظیم برنامه ها، سیاست های کلان و اتاق فکر را عهده دار است. همچنین مسئول امور استان‌ها مرتضی بانک و معاونت اقشار بر عهده حسن‌یونس ‌سینکی است. از سوی دیگر اشرف بروجردی  نیز مسئولیت ستاد زنان روحانی را بر عهده گرفته است.
 
فرجی دانا مسئول دانشگاهیان و نوروز زاده مسئول صنعتگران این ستاد هستند.همچنین محمد کبیری به عنوان رئیس ستاد جوانان و دانشجویان و محسن بیگلر بیگی به عنوان مسئول فصای مجازی ستاد روحانی مشغول به فعالیت هستند.
 
روحانی با شعار «دوباره برای ایران»آمده است. مشاور فرهنگی رئیس جمهور در این باره نوشت: روحانی پس  از ثبت نام نه فقط به علامت پیروزی دست راستش را بالا برد بلکه با آغشته کردن دو انگشتش به جوهر از نماد دو باره برای ایران رونمایی کرد.
 
ابراهیم رئیسی

دو روز قبل علی نیکزاد و مسعود میرکاظمی به ترتیب رئیس ستاد انتخاباتی و رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی شدند.  نیکزاد پیش از این وزیر مسکن و میرکاظمی هم وزیر نفت دولت قبل بوده‌اند. رئیسی هنگام ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری در معیت مسعود میرکاظمی، فرهاد رهبر و نادر طالب‌زاده راهی وزارت کشور شده بود. در ستاد ابراهیم رئیسی صولت مرتضوی، شهردار فعلی مشهد و معاون سیاسی وزیر کشور در دولت دهم نیز به عنوان مسئولیت ستادهای مردمی منصوب شده است.
 
دیروز مسئول رسانه‌ای ستاد رسمی حجت الاسلام رئیسی گفت: همه افرادی که تاکنون در ستاد آقای رئیسی فعالیت می‌کنند،روال قانونی درباره محل خدمت خود را رعایت کرده‌اند و منعی برای حضور و فعالیت انتخاباتی ندارند.
 
محمدامین توکلی‌زاده گفت: این موضوع مورد تاکید جدی شخص آقای رئیسی بوده و در آستان مقدس رضوی،قائم مقام محترم بر این موضوع نظارت می‌کند.  به عنوان نمونه بنده خود با ارائه مرخصی بدون حقوق به قائم مقام آستان و تعیین جانشین در خدمت عزیزان و همکاران رسانه‌ای در ستاد و اصحاب رسانه در جامعه خبری کشور هستم.
 
رئیسی برای فعالیت‌های خود شعار «دولت کار و کرامت» را برگزیده است.

محمد باقر قالیباف

دیروز ستاد قالیباف که شعار « دولت مردم» را برای خود انتخاب کرده با انتشار پوستری اعلام کرد که دولت مردم ستادی نخواهد داشت و ستاد او در درون هر خانواده شکل خواهد گرفت اما بعداً مهدی ذاکری نماینده محمدباقر قالیباف در کمیته بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دکتر محمد دهقان نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخابات دکتر قالیباف انتخاب شد.
 
محمدباقر قالیباف در روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرده بود: « امروز یعنی ۲۶ فروردین ماهِ ۱۳۹۶ من، محمد باقر قالیباف، به شما  تعهد می دهم، با توکل به خداوند منان و به پشتوانه شما، «دولتِ مردم» را تشکیل دهم.»
 
گفتنی است تا اینجای کار به نظر می رسد حسین قربانزاده، مدیرمسئول روزنامه همشهری در مقام سخنگوی ستاد قالیباف فعالیت می‌کند. در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها پوسترهایی را منتشر کرده و گفته بودند متعلق به ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف است. در این پوستر دو شعار «به عمل کار برآید» و «دولت مردم» به چشم می‌خورد. صفحه اینستاگرام قالیباف نیز این پوستر را منتشر کرده است.

مصطفی میرسلیم

دو روز قبل محمدعلی امانی از سوی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی سیدمصطفی میرسلیم انتخاب شد. انتخاب یک چهره حزبی برای ستاد این نامزد انتخابات نشان می‌دهد که مؤتلفه همچنان می‌خواهد با تابلوی خود در رقابت پیش رو حاضر باشد. امانی در اولین اظهار نظر خود اعلام کرده که ستادهای میرسلیم در سراسر کشور با شعار «راستی و درستی» فعال شد. وی همچنین شماره حسابی را نیز برای دریافت کمک‌های مردمی به این ستاد اعلام کرده است.
 
دیروز همچنین محسن قناعت دبیر استان تهران حزب موتلفه اسلامی در حکمی رئیس ستاد انتخابات استان تهران سیدمصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری شد.
 
قناعت با بیان اینکه ما در حزب موتلفه اسلامی استان تهران تمام توان خود را برای آقای میرسلیم خواهیم گذاشت، گفت: میرسلیم شخصیت شناخته شده‌ای است که می‌تواند پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری باشد. به همین جهت از همه اعضاء و طرفداران وی در استان تهران دعوت می‌کنیم جهت هرگونه همراهی و کمک به ستاد انتخابات مصطفی میرسلیم در تهران به این ستاد بپیوندند.
 
مصطفی هاشمی طبا و اسحاق جهانگیری

در سوی دیگر میدان به نظر نمی‌رسد مصطفی هاشمی طبا و اسحاق جهانگیری قصدی برای تشکیل ستاد انتخاباتی داشته باشند. هاشمی طبا سه روز پیش در گفت‌وگو این موضوع را اعلام کرد. هاشمی طبا قبلاً ضمن تقدیر از شورای نگهبان به دلیل احراز صلاحیتش، گفت: برنامه‌هایم را به زودی به اطلاع مردم خواهم رساند و در آینده نزدیک نشست خبری برگزار خواهم کرد.
 
وی در پاسخ به سؤالی درباره برخی فشارها به او برای کناره‌گیری به نفع حسن روحانی یا اسحاق جهانگیری گفت: من کاری با کسی ندارم و به نفع آقایان روحانی و جهانگیری یا کاندیدایی دیگر کنار نخواهم رفت.
 
همین طور چهره‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت هم می‌گویند اسحاق جهانگیری در انتخابات پیش رو ستاد تبلیغاتی نخواهد داشت. در همین رابطه محمد نعیمی پور، رئیس ستاد انتخابات حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: نامزد شدن اسحاق جهانگیری اثری بر فرآیند دولت ندارد و به نظر نمی‌رسد وی ستادی تشکیل دهد.
انتخابات قالیباف روحانی عنوان انتخاباتی رئیسی میرسلیم جهانگیری اسلامی اسحاق تهران مسئول اعلام فعالیت نامزد استان ریاست همچنین ستادهای جمهوری هاشمی مصطفی موضوع تشکیل میرکاظمی کمیته ریاست‌جمهوری موتلفه خواهم مؤتلفه شورای منتشر امانی نزدیک سیدمصطفی پوستر نمی‌رسد درباره برنامه مسئولیت نیکزاد محمدعلی اطلاع گذشته چهره‌های رقابت مسعود مردمی ستادی نخواهد نماینده می‌کند آستان  دیروز رسانه‌ای سیاسی محمدباقر