برگزیده ها
استقبال از آثار افشین یداللهی یک ماه پس از وداع
مازندمجلس: استقبال از آثار افشین یداللهی یک ماه پس از وداع به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، استقبال از آثار مرحوم افشین یداللهی در فاصله یک ماه پس از درگذشت این شاعر، آثار او را در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر هفته گذشته قرار داد و دو مجموعه شعر او رتبه‌های نخست و سوم پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. بر این اساس مجموعه غزل «جنون منطقی» بیش از سایر آثار در سبد خرید علاقه‌مندان به شعر قرار گرفت و در جایگاه نخست این فهرست ایستاد؛ همچنین مجموعه «امشب کنار غزل‌های من بخواب» که به همراه مجموعه پیشین از سوی انتشارات نگاه منتشر شده بود، جایگاه سوم این فهرست را به خود اختصاص داد.

افشین یداللهی 21 دی ماه 1347 در اصفهان متولد شد. این ترانه سرا، کار حرفه‌ای خود را سال 1376 با سرودن ترانه‌ای درباره امام حسین(ع) شروع کرد که با آهنگسازی فؤاد حجازی و خوانندگی خشایار اعتمادی در ارکستر سازمان صداوسیما اجرا شد. یداللهی در آخرین روزهای اسفند سال 95 بر اثر تصادف درگذشت.
 اما جایگاه دوم این فهرست به کتاب «آن‌ها» آخرین دفتر از سه‌گانه فاضل نظری اختصاص یافت. این مجموعه شامل 51 غزل، با موضوعاتی عارفانه، عاشقانه و نیز چند شعر آیینی است. فاضل نظری درباره این مجموعه شعرش گفته: غم جان‌مایه آن‌ها نیست؛ اگرچه در شعر عاشقانه از غم گریزی نیست.

«بانگ نی» سروده هوشنگ ابتهاج نیز دیگر کتابی بود که با استقبال مخاطبان در رده چهارم پرفروش‌ترین کتاب‌های شعر بازار کتاب تهران در هفته چهارم فروردین قرار گرفت. این کتاب که از سوی نشر کارنامه منتشر شده، یک مثنوی بلند است که سایه، آن را در طول چندین دهه تکمیل کرده است. سایه سرودن این مثنوی را در دهه 40 آغاز کرد و بعد از سال‌ها، سال 1385 کار آن را به پایان رساند.

همچنین «به سوی تو می‌آیم که نیستی» سروده احمدرضا احمدی از نشر سرزمین اهورایی، «آشویتس خصوصی من» سروده حسن همایون از نشر چشمه، «عاشق شدن در ساعت 25» سروده شیرکو بی‌کس با ترجمه فریاد شیری از نشر سرزمین اهورایی، «رنگ‌های رفته دنیا» سروده گروس عبدالملکیان از نشر چشمه و «نقاشی با کلمات» و «هزاره اول پیش چشمانش» سروده نزار قبانی با ترجمه ایاد فیلی از نشر آوگان از دیگر کتاب‌های شعر پرفروش در هفته گذشته بودند.
 ردیف عنوان نویسنده/ مترجم ناشر قیمت (تومان) درباره کتاب 1 جنون منطقی افشین یداللهی نگاه 35000 مجموعه‌ای از غزل‌های مرحوم افشین یداللهی 2 آن‌ها فاضل نظری سوره مهر 5000 مجموعه‌ای از 51 غزل، با موضوعاتی عارفانه، عاشقانه و نیز چند شعر آیینی 3 امشب کنار غزل‌های من بخواب افشین یداللهی نگاه 9000 مجموع غزل و چند مثنوی از مرحوم افشین یداللهی 4 بانگ نی هوشنگ ابتهاج کارنامه 45000 یک مثنوی بلند است که «سایه» آن را در طول چند دهه تکمیل کرده است. سایه سرودن این مثنوی را دهه 40 آغاز کرد و بعد از سال‌ها، سال 1385 کار آن را به پایان رساند 5 به سوی تو می‌آیم که نیستی احمدرضا احمدی سرزمین اهورایی 19500 مجموعه‌ای از عاشقانه‌های احمدرضا احمدی 6 آشویتس خصوصی من حسن همایون چشمه 14000 مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه و سیاسی حسن همایون در سه فصل «شکنجه‌شده‌ها»، «عاشقانه‌هایی ناتمام برای آنا» و «خرده‌روایت‌هایی از هراس و انزوا» 7 عاشق شدن در ساعت 25 شیرکو بی‌کس/ فریاد شیری سرزمین اهورایی 7500 مجموعه عاشقالنه‌های شیرکو بی‌کس 8 رنگ‌های رفته دنیا گروس عبدالملکیان چشمه 8000 مجموعه‌ای از اشعار گروس عبدالملکیان 9 نقاشی با کلمات نزار قبانی/ ایاد فیلی آوگان 5800 این کتاب شامل گزیده‌ای از اشعار دلکش و زیبای نزار قبانی شاعر مشهور معاصر عرب است که این عاشقانه‌ها توسط ایاد فیلی و با زبانی شعرگونه به فارسی برگردان شده است 10 هزاره اول پیش چشمانش نزار قبانی/ ایاد فیلی آوگان 6500 مجموعه‌ای از عاشقانه‌های نزار قبانی  این گزارش، براساس آمار فروش کتاب‌فروشی‌های شهر کتاب‌های مرکزی، ابن‌سینا،شهید بهشتی، چشمه (کریمخان)، افق، امیرکبیر، کتابسرای تندیس، دف، چتر، همیشه و فراموشی تنظیم شده است.
یداللهی افشین مجموعه سروده مجموعه‌ای قبانی مثنوی کتاب‌های عاشقانه فهرست سرزمین اهورایی احمدرضا درباره آن‌ها بی‌کس شیرکو همایون گزارش سرودن احمدی غزل‌های مرحوم استقبال آوگان اشعار جایگاه اختصاص عبدالملکیان آشویتس فریاد عاشقانه‌های ترجمه نیستی خصوصی کلمات رنگ‌های هزاره چشمانش نقاشی ابتهاج گذشته منطقی همچنین بخواب پرفروش‌ترین درگذشت ایبنا پرفروش بازار تهران منتشر موضوعاتی تکمیل سال‌ها پایان رساند کارنامه چهارم عارفانه آیینی هوشنگ می‌آیم