برگزیده ها
ظرفیت‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد شغل‌های جدید

مازندمجلس: معاون اول ریاست جمهوری با بیان اینکه ابزارها در دنیا متحول شده‌اند، گفت: بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ظرفیت چشمگیری برای ایجاد شغل‌های جدید مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

مازندمجلس:، شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (تانوما) امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط شرکت مخابرات افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در این مراسم با تاکید بر ضرورت شناخت کانون اصلی اقتصاد در کشور برای ایجاد تحول اقتصادی اظهارداشت: در اقتصاد نفتی بر فروش منابع کشور اتکاء می‌شود در حالیکه بر اساس اقتصاد مقاومتی، اقتصاد باید مبتنی بر دانش بنیان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه مردم از اقتصاد انتظار تحول، رفاه و شغل را دارند، گفت: امروز تنها با تکیه بر روش‌های اقتصاد سنتی نمی‌توانیم موفق باشیم و نیازمند حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه راهکار ایجاد اقتصاد دانش بنیان تکیه بر خلاقیت و نو‌آوری و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش مهمی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد شغل در کشور اظهارداشت: طبق آمارهای اعلام شده، وزارت ارتباطات در سال‌های اخیر موفقیت محسوسی در تولید شغل‌های ICT محور داشته و از این پس نیز با تحول ابزارها در دنیا زمینه ایجاد اشتغال در حوزه ICT بیش از پیش فراهم می‌شود.

ادامه دارد...

 

اقتصاد اطلاعات فناوری ایجاد ارتباطات جمهوری معاون اینکه بنیان دانش‌بنیان وزارت مبتنی شغل‌های امروز اظهارداشت مقاومتی