برگزیده ها
مایکروسافت: رایانه‌های به روزشده از آسیب ابزار هکری دولت آمریکا در امانند

مازندمجلس: شرکت مایکروسافت اعلام کرد در صورت نصب تازه‌ترین بسته‌های نرم‌افزاری عرضه شده توسط این شرکت، کاربران ویندوز از نفوذ ابزار هکری آژانس امنیت ملی آمریکا در امان خواهند بود.

مازندمجلس: به نقل از فون مانترا، بر اساس اسنادی که در یک ماه اخیر توسط سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شده، آژانس امنیت ملی آمریکا ابزار هکری خاصی را به کار گرفته که بر مبنای آسیب پذیری های سیستم عامل ویندوز طراحی شده و قادر به نفوذ به نسخه های مختلف ویندوز و سرقت اطلاعات از آنهاست.

این ابزار جاسوسی تهدیدی جدی و مستقیم برای میلیاردها کاربر ویندوز در سراسر جهان است. افشاگرهای گروه هکری TheShadowBroker نشان می دهد تلویزیون های هوشمند و خودروهای پیشرفته هم از جمله دیگر اهداف حملات آژانس امنیت ملی آمریکا هستند.

TheShadowBroker در مجموع 12 ابزار هک ویندوز توسط آژانس امنیت ملی آمریکا را معرفی کرده اند که تا به حال برای مقابله با 9 ابزار امکانات و برنامه هایی عرضه شده و مایکروسافت می گویند مهندسان این شرکت در تلاش هستند تا باز هم وصله هایی برای مقابله همه جانبه با این مشکل عرضه کنند.

در همین حال ، لوک جنینگز از شرکت امنیتی Countercept ابزاری ابداع کرده که می تواند ابزار جاسوسی مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به رایانه های شخصی را شناسایی کند. برای بارگذاری این ابزار که کاربرد آن مستلزم اطلاع از برخی مهارت های برنامه نویسی است به آدرس https://github.com/countercept/doublepulsar-c2-traffic-decryptor مراجعه کنید.

آ

ابزار آمریکا ویندوز آژانس امنیت مقابله برنامه TheShadowBroker جاسوسی اطلاعات مایکروسافت