برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد انتخاباتی روحانی تاکید کرد که وجود یک دولت مقتدر می‌تواند از اضمحلال یک نظام جلوگیری کند

مازندمجلس: محمد شریعتمداری صبح امروز (سه شنبه) در همایش ستاد فرهنگیان حسن روحانی در هتل ارم تهران با یادآوری اقدامات دولت‌های مختلف در کشور اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس دولت مقتدری داشتیم که یکی از دلایل موفقیت کشورمان در جنگ بود و بعد از دوران جنگ دولت آقای هاشمی خدمات زیادی به این کشور کرد و پایه‌هایی که بارها توسط دشمن بمباران شده بود بازسازی شد و بعد از ساختن زیربناها دولت در اختیار دولت بعدی قرار گرفت.
وی ادامه داد: تجربه نشان داده که رهبری و رئیس‌جمهور مقتدر در کنار مردم می‌توانند به کشور کمک کنند و وجود یک دولت مقتدر می‌تواند از اضمحلال نظام جلوگیری کند.
رییس ستاد انتخابات حسن روحانی تاکید کرد:  بعد از دولت سازندگی آقای خاتمی با شعار توسعه سیاسی آمد و با رای بالایی تعجب همگان را برانگیخت. البته آقای ناطق که از مفاخر ماست و امروز از حامیان دولت تدبیر و امید است در آن زمان رقیب آقای خاتمی بودند و آن زمان شرایط دیگری حکم فرما بود اما تشکیل یک دولت مقتدر توسط آقای خاتمی باعث شد که دولتی به وجود بیاید که بهترین آمار را نسبت به دولتهای قبل و بعد از خودش  دارد.
شریعتمداری در ادامه خاطر نشان کرد: در پایان دولت آقای خاتمی یک اشتباه استراتژیک در حوزه تفکری ما صورت گرفت که البته از آن درس گرفتیم و باعث شد که امروز همه به صحنه بیاییم. در آن زمان چند نفر از حوزه تفکری ما وارد عرصه انتخابات شدند که باعث شد آرا تقسیم شود و اقلیتی که رای اش کمتر بود به قدرت برسد  و حاصل آن تفکر اشتباه دولت‌های نهم و دهم بود.
وزیر بازرگانی دولت خاتمی اضافه کرد:‌ در اواخر دولت آقای خاتمی با اطلاعات غلطی که منافقین کور دل دادند مسئله هسته‌ای باعث دشمنی با ما شد که در آن زمان با عقل و تدبیر این کار مدیریت شد ولی در دولت احمدی‌نژاد به حرف خردمندان گوش نکردند و در نتیجه پرونده  ایران به شورای امنیت رفت و  در ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در آن دوران عزت ملت ایران به ذلت تبدیل شد، ادامه داد: برای انتقال وجه بازرگانان پول را در جوراب خود و یا در کیف‌هایشان جاسازی می کردند. اخراج دانشجویان از دانشگاه های خارجی، بلوکه شدن پول های ایران، ‌تعطیلی کارخانه ها به خاطر نبود قطعات، بحران واردات دارو  و ... بخشی از اتفاقات آن زمان است. مجموعه صادرات نفت ما به تدریج با تحریم کم می شد و به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه رسید.
شریعت‌مداری اضافه کرد:‌ می گفتند تحریم را دور می زنیم ولی همین کار باعث می شد که دیگران کلاه سرمان بگذارند. ما باید حافظه تاریخی خود را زنده نگه داریم. تورم ۴۶ درصدی رشد منفی اقتصادی در دو سال متوالی و بهم خوردن ثبات در بازار حاصل آن اشتباه است.  رئیس‌جمهور پا به دانشگاه می نگذاشتند شانزده آذر تعطیل بود. اساتید به عنوانین مختلف بازنشسته و دانشجوها ستاره دار می شدند و در آموزش و پرورش به خاطر اعتراضات صنفی برای معلمان محدودیت ایجاد می کردند.
وی خاطر نشان کرد: کشتی‌ها امکان حرکت نداشتند و با پرچم کشورهای دیگر تردد می کردیم و پول هنگفتی برای این کار می دادیم. هیچ شرکت بیمه ای کشتی های ما را بیمه نمی کرد. وزیر خارجه ما در فرودگاه ها معطل می کردند و حتی بعضی کشورهای آفریقایی که به آن‌ها کمک بلاعوض می دادیم این کمک را از ما قبول نمی کردند چرا که می ترسیدند اروپایی ها و آمریکایی ها برایشان مشکل ایجاد کنند.
رئیس ستاد انتخاباتی روحانی افزود:‌ امام (ره) باعث شد که هر چهار سال یکبار رای بدهیم و با همه زرنگی‌هایی که به خرج می دهیم پای صندوق‌ها، رای بدهیم و در اتاق شیشه‌ای زندگی کنیم. خدا رحمت کند مرحوم حسن حبیبی که باعث شد امکان نداشته باشد چیزی را از مردم مخفی کنیم و خدا رحمت مرحوم هاشمی را که اتفاقات سال ۹۲ را رقم زد.
وی ادامه داد: ما نفهمیدیم آقای هاشمی چرا وارد صحنه شد. در آن زمان من به آقای روحانی گفتم کاندیدا شود که به من گفت شرایط سخت است و کاندیدا نمی شود. اما بعد آقای هاشمی و ناطق به اصرار به او گفتند که به صحنه بیاید. بعد از آن هم آقای هاشمی آمد و البته شورای نگهبان با آن تصمیم بزرگ و ارزشمند خود یکی از اساتید انقلاب ما را رد صلاحیت کرد و با رد صلاحیت هاشمی انگشت اشاره او به سمت آقای روحانی چرخید.
شریعت‌مداری اضافه کرد:‌ در آن زمان اصلاح‌طلبان همه در صحنه پشت آقای عارف بودند ولی تصمیم خردورزانه بزرگ فرزانه ما آقای خاتمی باعث همراهی بی نظیر و ارزشمند آقای عارف با آقای روحانی و کنار رفتن او شد و صحنه ای به وجود آورد که روحانی کاندیدای جامعه غیر از اصولگراها شد و حضورش در مناظره ها و سابقه درخشانی که داشت باعث شد اتفاقات سال ۹۲ رقم بخورد.
وی با بیان اینکه ملت ایران برجام را به سرانجام رساند عنوان کرد: اگر ملت ما در سال ۹۲ آن تصمیم را نگرفته بودند سرنوشت محتوم امروز ما فنا بود. چه کسی می گوید که سهم قوه مجریه ۳۳ درصد است؟ رهبری در دولت های خاتمی، احمدی‌نژاد وروحانی حضور داشت اما چیزی که تغییر کرد در دولت بود که ما از رفتن ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل و تعطیلی همه بخش‌ها به پایان یافتن قطعنامه‌ها و آرامش و ثبات اقتصادی رسیدیم.
شریعت‌مداری همچنین اظهار کرد: همراهی دولت وملت مهمترین دست مایه برای پایین آوردن نرخ تورم بود. البته سیاست‌های اقتصادی دولت اثر داشت که باعث شد نرخ تورم طی سه سال در تمام دوران کاهنده باشد. عده ای از وضع رونق نیافته کامل اقتصادی صحبت می‌کنند. نمی شود رشد اقتصادی مثبت باشد اما بگوییم رکود هست. البته مثلا در مسکن رکود وجود دارد اما در صنعت رونق بوده است.
وی ادامه داد: دولت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی نیمه فعال را فعال کرد و بیش از هشت هزار واحد صنعتی ایجاد شد که ۷۰۰ هزار شغل به وجود آمد. البته اینها کافی نیست ولی ما از قعر یک دره به کف رسیده‌ایم و حالا باید به سمت بالا بسازیم. قطار در مسیر صحیحی است و امروز باید سرعتش را بیشتر کنیم. عده ای درخت را ازریشه بریده اند و حالا بخشی از آن سر بر آورده می گویند چرا میوه ندارد.
رئیس ستاد انتخابات روحانی با اشاره به مشکلات فرهنگیان گفت:‌ ما حتما عقب ماندگی های تاریخی در آموزش و پرورش داریم. من همواره افسوس می خورم که چرا بچه من وقتی به معلم اش نگاه می‌کند نباید آرزو کند که خودش معلم شود در حالی که معلمین شان بالایی دارد که از وزارت و صدارت مهم تر است. ما به معلمی کمتر توجه کرده‌ایم. آقای روحانی در جلسه ای می گفت که پول هایی که در سازمان های متعدد فرهنگی هزینه می‌شود اگر حذف شود و به آموزش و پرورش بیاید آن مشکلات فرهنگی هم درست می‌شود.
شریعت‌مداری در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد:‌ در سال ۹۱، ۸۰۰ میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده بود که اکنون به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. یا اتفاقات بسیار مهمی در بخش بهداشت و درمان به وجود آمد. اگر روزنامه کیهان با بزرگترین فونت هم بنویسد که این دولت کاری نکرده ما نباید باورمان شود و نباید به لکنت زبان از دولت دفاع کنیم. البته هنوز هم دغدغه هایی وجود دارد که باید حل شود.
وی در پاسخ به سوال یکی از حضار که پرسید که دولت برای معلمانی که به خاطر فعالیت صنفی در بند یا تبعید هستند، ‌ چه اقدامات مثبتی انجام داده و می‌دهد؟ تصریح کرد: قوه مجریه باید همه حمایت های قضایی لازم را از معلمانی که فعالیت های صنفی کرده اند انجام دهد. باید این سوال هم بپرسید که اگر آقایان رئیسی یا قالیباف رئیس‌جمهور باشند آیا تعداد زندانی ها و تبعیدی ها کم می‌شود یا زیاد؟
رئیس ستاد انتخابات روحانی در پایان بیان کرد:‌ ما آمده ایم انتخاب اصلح کنیم. صحنه هم کاملا روشن و واضح است. باید فکر کنیم که اگر تصمیم سال ۹۲ را برگردانیم وضع ما چه خواهد شد. شما معلمان حافظان صندوقهای رای هستید و امیدواریم اتفاقات در سی اردیبهشت با شادی همراه باشد.

روحانی خاتمی البته هاشمی امروز ادامه اقتصادی اتفاقات تصمیم انتخابات دوران شریعت‌مداری مقتدر اشتباه آموزش اضافه پرورش ایجاد بیاید پایان نباید بدهیم دادیم امکان کشورهای معلمان اساتید ارزشمند فرهنگی مشکلات میلیارد تومان معلمانی صنعتی مجریه فعالیت کاندیدا صلاحیت اشاره همراهی مرحوم منشور مختلف دولت‌های اظهار رهبری رئیس‌جمهور اقدامات فرهنگیان اضمحلال رسیده‌ایم جلوگیری می‌کند شریعتمداری بالایی تدبیر دانشگاه اینکه تحریم گفتند تاریخی انتخاباتی شورای شرایط دیگری تفکری احمدی‌نژاد داریم